"هفت بهار نارنج" یک فیلم "تمام نشو"ی دیگر از سینمای ایران که مخاطبین از دقیقه ۳۰ آن منتطر تیتراژ پایانیاش بودند اما این انتظار بیش از ۴۰ دقیقه طول کشید! این تایم طولانی در نشست خبری هم مورد سوال اهالی رسانه قرار گرفت
ابوالفضل پورعرب: کارگردان فیلم کت چرمی، نگاه ویژهای به آسیب اجتماعی داشت که اگر به این سمت پیش برویم، سینمای ما صاحب اندیشه و تحولی در قصهها میشود، همچنین کشش بیشتری پیدا میکند.
"چرا گریه نمیکنی" علیرضا معتمدی اولین فیلم اکران شده برای اهالی رسانه و منتقدین در روز چهارم جشنواره بود. اثری مبتذل که یک تنه جور تمام فیلمهای سیاه وسیاهنمای نرسیده به جشنواره امسال را میکشد و تنها سوالی که پس از پایان فیلم در ذهن ایجاد میشود این است که چگونه به جشنواره فیلم "فجر" راه پیدا کرده است.
با اکران فیلم "سرهنگ ثریا" به کارگردانی لیلی عاج در سانس دوم روز سوم پردیس ملت بالاخره موتور جشنواره چهل و یکم فجر هم روشن شد.
شمال؛ پرتغال و عشق قدیمی سه کلیدوازه تم جدیدی از آثار سینمای ایران هستند که گویا قرار است هر سال یک نماینده در جشنواره داشته باشد و "جنگل پرتقال" هم در همین دستهبندی قرار میگیرد.
"شماره ۱۰" دومین تجربه کارگردانی حمید زرگرنژاد بود که بر خلاف فیلم قبلی، کارگردان خودش را درگیر چالشهای جدی و جذابی کرده بود. انتخاب یک قصه نسبتا بکر از دل تاریخ دفاع مقدس و ساخت اثری که نمونهاش را بیشتر در سینمای هالیوود دیدهایم "شماره ۱۰" را به فیلمی جذاب برای عموم مخاطبین و قابل دفاع برای منتقدین تبدیل کرده بود.
دیدم پدری که رمق از زانوانش رفته بود. من مادری را دیدم که تنها گریه میکرد، تنهای تنهای تنها... و من خود به چشم خویشتن دیدم که جانم میرود...
حجتالاسلام مهدیان یکی از طلابی است که به صورت داوطلبانه اقدام به حضور در بیمارستان و کمکرسانی به بیماران کرونا کرده و دیدهها و شنیدههای خود را به رشته تحریر درآورده است.
بازی گرفتن از کودکان هنر شاخص مجید مجیدی است که در "خورشید" هم به وضوح به چشم میخورد. آقای کارگردان این بار اما سراغ کودکان کار رفته بود که انصافا باز هم موفق بوده است.
یکی از حاشیههای اصلی فیلم "لباس شخصی"، به سکانسی مرتبط بود که قبل از جشنواره در فضای مجازی پخش شد اما در نسخه جشنواره حذف شده بود!
از تیکههای ریز و درشت سیاسی «درخت گردو» و همچنین برخی خودسانسوریهای مهدویان، میشود حدس زد که کارگردان هوس اکرانهای خارجی و حضور در جشنوارههای رنگارنگ آن طرف آبی را کرده است.
«روز صفر» یک فیلم جاسوسی بیگ پروداکشن با سوژهای ملتهب، جذاب و البته سخت که ملکان در اولین تجربه کارگردانیاش به سراغش رفته و از حق نگذریم از عهده آن هم برآمده بود.
روز دوم جشنواره با نمایش فیلم"تومان" مرتضی فرشفباف برای منتقدین و خبرنگاران به پایان رسید. ۱۳۰ دقیقه غیرقابل تحمل که نه قصه مشخصی تعریف میکرد و نه از موقعیت جغرافیایی انتخاب شده استفاده درستی کرده بود.
"عامه پسند" سهیل بیرقی که اکثر اهالی رسانه "عرق سرد" را از کارگردانش به یاد میآورند سومین فیلم اولین روز کاخ جشنواره بود که اهالی رسانه به دلیل همین سابقه کارگردان به تماشای این اثر نشستند ولی توقعشان برآورده نشد.
بعد از تحویل دادن وسایل همراه به طرف ایستگاه بازرسی رفتم اما شلوغی به نحوی بود که اصلا صف تکان نمی خورد؛ یک ساعت در صف بازرسی بودیم، مردم عجله داشتند که بروند داخل و جایی را پیدا کنند که بتوانند رهبر معظم انقلاب را ببینند.
خیابان انقلاب از ۵ صبح شاهد گروههای پراکندهای بود که به سمت میدان انقلاب حرکت میکردند. تراکم این گروهها اما سیر صعودی قابل توجهی داشت و هنوز گرمای آفتاب صبحگاهی روی سطح خیابان به طور کامل پهن نشده بود که عرض خیابان در حد فاصل میدان فردوسی تا دانشگاه تهران، مملو از جمعیت شد.
حامد عسکری شاعر و نویسنده کشورمان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به روایت حال و هوای شهر کربلا یک روز پس از مراسم اربعین حسینی پرداخته است که متن آن در ادامه آمده است.
نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «آسوده باش، من ملکهام» با موضوع خباثتهای انگلستان، با جمعی از مسئولان فرهنگی و هنرمندان در نگارخانه ابوالفضل عالی افتتاح شد و علاقهمندان میتوانند تا پنجم تیرماه با مراجعه به این نگارخانه از نمایشگاه بازدید کنند.
روحالله.. روحالله.. چه مىكنى پسر؟! اگر اين كرامت تو نيست پس چيست؟! اصلاً مگر تو مىگذارى دلتنگ شوم؟! وقتى حواست به من هست چطور دلتنگى مىتواند به سراغم بيايد؟ وقتى به من نگاه مىكنى و به يادم هستى دلتنگى چه معنا دارد؟!
اخیرا نیز ویدئویی از بازدید شبانه این نماینده ولیفقیه در استان خوزستان و امامجمعه اهواز از وضعیت آب شرب مناطق لشکرآباد و کوی مندلی اهواز در فضای مجازی منتشر شده است که نشان میدهد این روحانی عملگرا پای حرفهای خود در نخستین مراسم نمازجمعه اهواز پس از انتصابش مانده است.