
سرویس حاشیه نگاری: همگی ماجرای قتل آتنا را به یاد داریم. همان دختر هفت سالهای که در پارس آباد اردبیل توسط یک قاتل سریالی به قتل رسید و مورد توجه رسانههای بسیاری قرار گرفت.
رسانهها هر روز با انتشار اخبار مربوط به قتل آتنا بازارهای گرمتری را برای مخاطبانشان به ارمغان میآوردند تا جایی که اکنون با یک جستجوی ساده در گوگل یک میلیون نتیجه برای عبارت «قتل آتنا» بدست میآید که تا همین امروز هم ادامه دارند و احتمالا در روزهای بعد هم به تعدادشان افزوده شود. ماجرایی که مربوط است به یک ماه و نیم قبل!
اکثریت این اخبار و موضوعات مطرح شده شامل موضوعات تحلیلی، بحثهای کارشناسی، جامعهشناسی، روانشناسی و بحثهایی از این قبیل بوده که بیشتر در صدد پرداختن به معضلات اجتماعی و تلاش برای پشت سر گذاشتن این اتفاقات بودهاند.
ولی در این میان دیده شد که بسیاری از خبرگزاریها به نوعی درصدد برانگیختن حس ترحم جامعه و گرمی بازار اخبار خودشان، رسانه را وسیله بازی با احساسات و عواطف مردم کردند و هر روز خبر داغتری از جزییات حادثه نشر دادهاند و میدهند و یک میلیون بار آتنا را به قتل میرسانند. از ماجرای زندگی قاتل و نظریات پزشکی قانونی تا عکسهای دلخراش از مراسم تشییع جنازه و چه و چه...!
در این میان اما به دنبال جستجو برای یافتن قاتل آتنا به قاتل بروسلی هم رسیدیم. این متهم سابقهدار در قتلهایی از جمله قتل آتنا، ستایش، امیرطه، نگار و.... حضور داشته و روزانه هزاران بار آنها را میکشد. این شخصیت مجازی که در این روزگار به یک ضربالمثل هم تبدیل شده است بیانگر وضعیت فعلی جامعه ماست.
باید تاسف خورد که عدهای در شبکههای اجتماعی و حتی رسانههای رسمی این موضوعات را دستاویزی برای کسب چند لایک بیشتر قرار میدهند و به اصطلاح عامیانه «دنبال قاتل بروسلی هستند»! خبر هم هر چقدر هولناکتر باشد، بیشتر مورد پسند جامعه قرار میگیرد و در شبکههای اجتماعی شیر میشود و لایک بیشتری به خود اختصاص میدهد!