به گزارش حلقه وصل، علی دارابی معاون امور استانهای رسانه ملی در اختتامیه همایش مدیران کل مراکز استانها بر ضرورت بازمهندسی فعالیت شبکههای استانی تاکید کرد و از مدیران مراکز استانی خواست روی «شبکه محور» شدن تولیدات در مراکز استانی تمرکز کنند.
وی در این همایش گفت: پیام و مخاطب باید در شبکه، محور اصلی قرار گیرد. رقابت امروز بسیار سرنوشت ساز شده و یکی از راهبردهای جدید، حفظ مخاطبان فعلی و جذب مخاطبان جدید است.
دارابی اظهار داشت: باید از تولید و پخش برنامههای خنثی و بیاثر که باعث کم شدن مخاطب میشود پرهیز کرد و در برنامه ریزیهای خود باید ساخت برنامههای خوب و آموزشی را در راستای مولفههای اقتصاد مقاومتی لحاظ کنیم و شبکههای استانی باید هویت خود را حفظ کنند.
دارابی با اشاره به اینکه باید با بهره گیری مناسب از امکانات موجود، برنامه سازی در استاندارد جهانی انجام شود، افزود: از سال 88 تاکنون برنامههای سیمای استانی تغییر چندانی نداشته و یک روند ثابت را دنبال کرده و این یک زنگ خطر است که ما باید به آن توجه کنیم.
دارابی تصریح کرد: ما در دهه هفتاد کمتر از انگشتان دست شبکهٔ ماهوارهای داشتیم اما اکنون 217 شبکهٔ ماهوارهای در حال تبلیغ علیه فرهنگ، اعتقادات و خانوادهها بویژه جوانان هستند که اگر بخواهیم از آداب و رسوم، نمادها، وحدت ملی، ثبات سیاسی، گویش زبانها و گردشگری صحبت کنیم باید از ظرفیت استانها بهره ببریم.
معاون امور استانهای رسانه ملی افزود: آینده پژوهی یکی دیگر از ضرورتهای باز مهندسی در استان هاست و امروز این بحثها بصورت یک علم و یک حوزه در آمده است.
دارابی در پایان افزود: قرارگاه جبهه فرهنگی و هنری، نیروهای مردمی انقلاب هستند که باید صدا و سیما را خانه خودشان بدانند.