سیدمهدی حسینی رکن آبادی دبیر علمی دوازدهمین کنگره شعر فرهنگیاران سپاه شد.
همزمان با ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، کتاب «فاطمه (ع) الگوی حیات زیبا» اثر محمدجواد مروجی طبسی در ۱۴۷ صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ هفتم رسید.
دشمن چگونه فرصت پیدا کرد که هویت اجتماعی مادی و غربی را به زن اجتماعی جامعه ما دیکته کند و از این راه به جامعه ضربه بزند. وقتی این نگاه متداول شد که زنان حتی با آمادگی و علاقهمندی به کار برای اسلام؛ نباید بروز اجتماعی پیدا کنند.
اگر در جامعهای بیحجابی و بی بندوباری رواج پیدا کرد، باید منتظر سقوط و انحطاط جامعه بود که منجر به انحلال خانوادهها و در نهایت انحلال جامعه میشود.
تا کی باید منتظر تصویب نهایی قانون جدید عفاف و حجاب بود؟! و با کدام توجیه قانونی و منطقی و اسلامی از اجرای قوانین موجود خودداری میشود؟ لااقل برای پیشگیری از پدیده خانمانسوز و خانوادهبرانداز کشف حجاب به قوانین موجود عمل کنید. طلای قانون جدید پیشکش، مرحمت فرموده ما را مس کنید!
برخلاف برخی که حجاب را نماد صرف میدانند و ایستادن پای این سنگر را یک هزینه اضافی و طرح شکست خورده قلمداد میکنند، باید اذعان کرد که این نماد در واقع یک برونداد معرفت شناختی و اپیستمولوژیک است و ریشه عمیقی در پایهها و رد پای وثیقی در چارچوبها دارد.
در حدود ۳۴۵ آیه قرآن به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به مساله عفاف به ویژه مرتبط با مسائل جنسی اشاره دارد و این مساله، نشانگر اهتمام اسلام به برآورده شدن نیازهای روانی انسان و برنامه ریزی برای نیروی جنسی اوست.
جای پژوهشی تفصیلی پیرامون ابعاد منطق استعماری غرب در مسئله حجاب و مسئله آزادی زنان در متون فارسی خالی است تا شیوهها و روشهای استعمار برای دستیابی به منافع خود از طریق سوءاستفاده از این مسائل مورد بررسی قرار گیرد.
درست بودن فهم مسئله و عمل پیشگیرانه برای پدیده کشف حجاب در لایحه عفاف و حجاب مورد تایید سرویسهای بیگانه قرار گرفته است؛ به طوری که آنان به واسطه خبرگزاریهای خود از جمله گاردین و سیانان وارد میدان شدند تا با لایحه عفاف و حجاب از طریق سیاه نمایی و دروغ پراکنی در راستای ایجاد تفرقه میان ملت ایران مانع به نتیجه رسیدن لایحه شوند.
برنامه «شور شیرین» با محوریت موضوع حجاب و تجربههای درباره آن در خارج از مرزهای جغرافیایی ایران به زودی از شبکه دو پخش میشود.
حجاب و پوشش اسلامی اثرات موثری بر زندگی زن و مرد جامعه اسلامی دارد که در ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی قابل بررسی است.
در طول دهههای گذشته، حجاب را باید امر «رهاشده» و «بهخودوانهاده» قلمداد کرد، نه امری که حاکمیت بر روی آن تمرکز کرده و قدرتها و امکانهای ساختاری خویش را برای هدایت و نظارت بر آن به کار گرفته باشد.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: هیچ فقیهی تا قیامت نمیتواند در نماز تغییری ایجاد کند چراکه در ضروریات نمیتوان اجتهاد کرد و حجاب نیز مانند نماز است.
به بهانه روز ملی سینما و یکسالگی حوادث فتنهگون سال گذشته که با موضوع زن و حجاب کشور و جامعه را تحتالشعاع خود قرار داد و هزینههای بسیاری به کشور وارد ساخت، بد نیست به سیاستگذاری فرهنگی هنری ج.ا.ا و تجربه عملکرد آن نسبت به سینماگران کنشگر برای انقلاب اسلامی و منافع کشور و مردم نگاهی بیاندازیم.
مستند «اختاپوس» با محوریت نمایش پشت پرده اغتشاشات و کارزار نبرد اطلاعاتی آمریکا در ایران جمعه 24 شهریور حوالی ساعت 17 از شبکه پنج سیما روانه آنتن میشود.
حجتالاسلام غلامرضا قاسمیان گفت: هرگز تصور نکنید این بیحجابیها و کشف حجابها، پدیده سادهای است و تحلیل ساده دارد که عدهای دوست دارند موی خود را بیرون بگذارند. اصلاً اینگونه نیست.
مدیر مرکز رصد فرهنگی کشور گفت: شرایط زمینهای مختلفی در رفتار حجاب و کشف حجاب تأثیرگذار است.
دانشجوی دکتری حقوق زن طی یادداشتی به موضوع حجاب و آیههای مربوط به آن در قرآن پرداخت.
فعالیت پلتفرمهای قانونگریز که وابستگی آنها به دشمنان ایران برملا شده است، فعالیت سکوهای سالم و مفید را که به مراتب فراتر از پلتفرمهای وابسته است با دشواری روبرو می کند. چرا نباید مدیریت این سکوها تحت نظارت دولت به افراد صاحب صلاحیت سپرده شود؟!
روزنامه حزب کارگزاران سازندگی روز گذشته در انتقاد از بررسی لایحه عفاف و حجاب ذیل اصل 85 قانون اساسی، اساسا موضوع حجاب را مسأله مبتلابه جامعه ندانست!