هنوز معلوم نیست که این قانون - با وجود تصویب و تأیید شدن- در چه مرحله ای قرار گرفته است؟ این در حالی است که جامعه، در خلأ زندگی نمی کند و باید هرچه زودتر جلوی آسیبهای اجتماعی و فرهنگی مانند کشف حجاب و پوششهای زننده را گرفت.
رئیس جمهور در ایام انتخابات، از «سیاست های کلی رهبر انقلاب» سخن گفته بود و یا تصریح کرد که: «ما قرار نیست برنامه جدید بنویسم. ما قرار نیست سیاست جدیدی را در کشور اعلام بکنیم». سخنگوی دولت توضیح دهد که این سخنان او با کجای ادعای رئیس جمهور همخوانی دارد؟!
در مقوله حجاب، صرف پوشش موضوعیت ندارد. برای مثال، ساپورت و پوششهای محرک و بدن نما در کف جامعه، هر چند در ظاهر پوشش هستند، اما نه پوشش شرعی هستند و نه با فلسفه حجاب، سنخیتی دارند. اتفاقاً ضد حجاب هستند!
به گفته عضو انجمن سواد رسانهای ایران نیره آزادی «بلاگرهای حجاب» تلاش میکنند تا خانمها را به پوشیدن «عبا» به جای چادر در اربعین ترغیب کنند.
فقط کافیست این کتاب را انتخاب کنی. کتابی که نویسندهاش زنده نیست اما صفحاتش و کلماتش همچنان زنده است و چشم به راه چشمهای توست تا خوانده شود.
سیدمهدی حسینی رکن آبادی دبیر علمی دوازدهمین کنگره شعر فرهنگیاران سپاه شد.
همزمان با ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، کتاب «فاطمه (ع) الگوی حیات زیبا» اثر محمدجواد مروجی طبسی در ۱۴۷ صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ هفتم رسید.
دشمن چگونه فرصت پیدا کرد که هویت اجتماعی مادی و غربی را به زن اجتماعی جامعه ما دیکته کند و از این راه به جامعه ضربه بزند. وقتی این نگاه متداول شد که زنان حتی با آمادگی و علاقهمندی به کار برای اسلام؛ نباید بروز اجتماعی پیدا کنند.
اگر در جامعهای بیحجابی و بی بندوباری رواج پیدا کرد، باید منتظر سقوط و انحطاط جامعه بود که منجر به انحلال خانوادهها و در نهایت انحلال جامعه میشود.
تا کی باید منتظر تصویب نهایی قانون جدید عفاف و حجاب بود؟! و با کدام توجیه قانونی و منطقی و اسلامی از اجرای قوانین موجود خودداری میشود؟ لااقل برای پیشگیری از پدیده خانمانسوز و خانوادهبرانداز کشف حجاب به قوانین موجود عمل کنید. طلای قانون جدید پیشکش، مرحمت فرموده ما را مس کنید!
برخلاف برخی که حجاب را نماد صرف میدانند و ایستادن پای این سنگر را یک هزینه اضافی و طرح شکست خورده قلمداد میکنند، باید اذعان کرد که این نماد در واقع یک برونداد معرفت شناختی و اپیستمولوژیک است و ریشه عمیقی در پایهها و رد پای وثیقی در چارچوبها دارد.
در حدود ۳۴۵ آیه قرآن به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به مساله عفاف به ویژه مرتبط با مسائل جنسی اشاره دارد و این مساله، نشانگر اهتمام اسلام به برآورده شدن نیازهای روانی انسان و برنامه ریزی برای نیروی جنسی اوست.
جای پژوهشی تفصیلی پیرامون ابعاد منطق استعماری غرب در مسئله حجاب و مسئله آزادی زنان در متون فارسی خالی است تا شیوهها و روشهای استعمار برای دستیابی به منافع خود از طریق سوءاستفاده از این مسائل مورد بررسی قرار گیرد.
درست بودن فهم مسئله و عمل پیشگیرانه برای پدیده کشف حجاب در لایحه عفاف و حجاب مورد تایید سرویسهای بیگانه قرار گرفته است؛ به طوری که آنان به واسطه خبرگزاریهای خود از جمله گاردین و سیانان وارد میدان شدند تا با لایحه عفاف و حجاب از طریق سیاه نمایی و دروغ پراکنی در راستای ایجاد تفرقه میان ملت ایران مانع به نتیجه رسیدن لایحه شوند.
برنامه «شور شیرین» با محوریت موضوع حجاب و تجربههای درباره آن در خارج از مرزهای جغرافیایی ایران به زودی از شبکه دو پخش میشود.
حجاب و پوشش اسلامی اثرات موثری بر زندگی زن و مرد جامعه اسلامی دارد که در ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی قابل بررسی است.
در طول دهههای گذشته، حجاب را باید امر «رهاشده» و «بهخودوانهاده» قلمداد کرد، نه امری که حاکمیت بر روی آن تمرکز کرده و قدرتها و امکانهای ساختاری خویش را برای هدایت و نظارت بر آن به کار گرفته باشد.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: هیچ فقیهی تا قیامت نمیتواند در نماز تغییری ایجاد کند چراکه در ضروریات نمیتوان اجتهاد کرد و حجاب نیز مانند نماز است.
به بهانه روز ملی سینما و یکسالگی حوادث فتنهگون سال گذشته که با موضوع زن و حجاب کشور و جامعه را تحتالشعاع خود قرار داد و هزینههای بسیاری به کشور وارد ساخت، بد نیست به سیاستگذاری فرهنگی هنری ج.ا.ا و تجربه عملکرد آن نسبت به سینماگران کنشگر برای انقلاب اسلامی و منافع کشور و مردم نگاهی بیاندازیم.
مستند «اختاپوس» با محوریت نمایش پشت پرده اغتشاشات و کارزار نبرد اطلاعاتی آمریکا در ایران جمعه 24 شهریور حوالی ساعت 17 از شبکه پنج سیما روانه آنتن میشود.