ایران پیشتاز تولید آثار فاخر اسلامی است. ایران در فضای رسانهای امروز، تولیدکننده محصولات پاک است و اجلاس کشورهای اسلامی ظرفیت عظیمی برای تبادل تولیدات با کشورهای اسلامی به منظور جذب مخاطبان جهانی است.
در حوزه بینالملل هر چه سرمایهگذاری شود کم است. اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی از ظرفیتهای فوقالعادهای برخوردار است که میتواند منجر به ایجاد هویت جمعی در جهان و معرفی صحیح اسلام شود.
اگر بتوانیم بازار فیلمهای اسلامی را برای تبادل محصولات ایجاد کنیم و پیوسته در حال تولیدات جدید باشیم و بستری مناسب برای تبادل آثار ایجاد کنیم فرصت بزرگی برای رسانههای کشورهای اسلامی ایجاد کردهایم.
تبادل آثار اسلامی در این بازار، علاوه بر ایجاد منبع درآمد برای کشورها، منجر به استفادهی سایر کشورها از تولیدات ارزان میشود و در نتیجه موجب رفع نیازهای رسانهای کشورها و اعتلای تولیدات اسلامی خواهد شد.
بخشی از رسانههای معاند در تقابل جدی با اسلام هستند و به دنبال این هستند که سدی در اذهان مخاطبان در برابر فهم پیامهای اسلامی ایجاد کنند و پیامهای خود را ارسال کنند، این رسانهها رقابتی با رسانه های
کشورهای اسلامی ندارند بلکه فقط به دنبال دشمنی با اسلام هستند.
تعدادی از رسانهها نیز رسانههای مشتریمدارند که به هر قیمتی به دنبال جذب مشتری هستند. این رسانهها ممکن است هیچ ربطی با چارچوب فکری جمهوری اسلامی نداشته باشند و نگاهشان فقط مخاطبمداری است و به دنبال افزایش اعتبارات و تبلیغات هستند.
متاسفانه امروزه بخشی از رسانههای کشورهای اسلامی سرگردان هستند و اگر اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی که نقش مشاورهای دارد بتواند کمک کند تا چارچوب جدیدی در این کشورها حاکم شود آنها احساس هویت جدیدی مییابند و بی شک اتفاق بزرگی رقم میخورد.