مدیریت فرهنگی در حوزه تولید محتوا منفعل عمل می کند. منفعل از این جهت که غالباً گیرنده طرح است و نه سفارش دهنده آن. متاسفانه در سالهای اخیر این گیرندگی تبدیل به این شده که چه کسی این طرح را ارایه می دهد نه آنکه چه نگاهی در طرح آورده شد و با چه مقصودی!
مدیران فرهنگی در بخش بین الملل متاسفانه تحت تاثیر خبر و مشخصاً اخبار رسانه های غرب هستند هرجایی که آنها برجسته و پررنگ کردند ما هم به سراغش می رویم و هرجا که فروکش کرده ما هم فراموش می کنیم .
در کانونهای بحران بین المللی مولد خبر و محتوای فرهنگی نیستیم . امروز سوریه را برجسته می کنند ما هم می رویم آنجا و فراموش می کنیم در افغانستان چه کردند و چه می کنند. دنیا فراموش کرد در بوسنی چه کردند ما هم فراموش کردیم!
بهتر است متولیان مرکز گسترش توضیح دهند در دو سال گدشته چند کار ارزشی و استراتژیک نظام در داخل و حوزه بین الملل تولید کرده اند. صدا و سیما مهمترین مرکز تولید مستند های خوب است که پیش از این گروه مستند شبکه 4 این مسئولیت را برعهده داشت البته گاه تولید مستند صرف را مدنظر داشتند که نگاه روشنفکری در آن دیده می شد اما با کمال تعجب آن هم تعطیل شد.