حماقتهای یک ادعا مبنی بر «نجاست زنان در اسلام» و چنگ زدنهای وقیحانه به طرح ادعاها و «آشی از شبهات» بعدی، برای فرار از اعترافی ساده به یک اشتباه!
نعمتالله سعیدی/
بارها از خود پرسیده ام که آیا ما آدمها به خاطر حماقت خود کارمان به لجاجت و وقاحت میکشد، یا برعکس؟! آیا اهل دوزخ را جاهلان وقیح تشکیل میدهند، یا بی شرمهای احمق؟!
جهل برای موجود هوشمندی مثل انسان، نه عیب است و نه عجیب. مثلا ما نمیدانیم در صدها میلیون ستاره موجود در کهکشان خودمان چه خبر است. اما جهالت ماجرای دیگری است...
اگر خاطرتان باشد، در مطلب قبلی (این دین خشن) ماجرا از این قرار بود که در یک گروه تقریبا 12 هزار نفری آتئیستی و ضد انقلاب (به علاوه گروه های مشابه دیگر) چندین ماه بود که با انواع متن ها و ادبیات مختلف، ادعا میکرد اسلام (نعوذا بالله) زنان را نجس میداند!
و بر همین اساس به یکدیگر دل میدادند و قلوه میگرفتند!
درواقع آن قدر دقت و یا سواد نداشتند که تفاوت «حایض» (بانویی که در عادت ماهانه است) با «محیض» (وضعیت و حالت مربوط به حیض در بانوان حایض و خون ریزی حاصل از آن ) چیست! بنابراین اشاره قران کریم به پاک شدن از «محیض» و خونریزی در این حالت را (فاذا تطهرن... آیه 222 سوره مبارکه بقره) تعبیر به پاک شدن «حایض» بعد از نجس بودن خودش مینمودند!
و بر همین اساس دهها مطلب بی ربط و نامربوط را از احادیث و رساله های فقهی کپی کرده و شاهد بر ادعای مضحک خود میگرفتند.
این ادعا به قدری از طرف این افراد تکرار شده و رویش مانور داده بودند که حالا تصور میکردند نمیتوانند از آن عقب نشینی کنند. یا با یک عذرخواهی ساده خودشان را از این مخمصه نجات دهند...
بنابراین مذبوحانه تلاش میکردند که با طرح موضوعات جدید و شبهات مختلف، راه فراری برای خودشان پیدا کنند. تلاشهایی که رفته رفته نتیجه عکس میداد و حتی صدای اعتراض برخی از همفکران خودشان را نیز در آورده بود!
***
ادمین (گروه آتئیستی):
در خطبه ها اسمی از عایشه برده نشده
این سفسطه از جانب شیعیان است
این هم نمونه دیگری از تفکر امامتان در مورد زنان
خطبه هشتاد نهج البلاغه
ای مردمان بدانید که زنان، ایمان، بهره مندی و عقلشان ناقص است . اما ناقص بودن ایمانشان به دلیل این است که در ایام حیض از نماز و روزه محرومند، و اما ناقص بودن عقلشان به دلیل این است که شهادت دو زن با شهادت یک مرد برابر است. و اما ناقص بودن بهره مندی شان به دلیل این است که بهره آنها از ارث نصف مردان است. پس از زنان بد پرهیز کنید و از زنان خوب دوری کنید و در کارهای خوب از آنان اطاعت نکنید تا در کار زشت طمع نکنند
إِنَّ النِّسَاءَ نَوَاقِصُ الاْيمَانِ، نَوَاقِصُ الْحُظُوظِ، نَوَاقِصُ الْعُقُولِ: فَأَمَّا نُقْصَانُ إِيمَانِهِنَّ فَقُعُودُهُنَّ عَنِ الصَّلاةِ وَالصِّيَامِ فِي أَيَّامِ حَيْضِهِنَّ، وَأَمَّا فَقُعُودُهُنَّ عَنِ الصَّلاةِ وَالصِّيَامِ فِي أَيَّامِ حَيْضِهِنَّ، وَأَمَّا نُقْصَانُ عُقُولِهِنَّ فَشَهَادَةُ امْرَأَتَيْنِ مِنْهُنّ كَشَهَادَةِ الرَّجُلِ الْوَاحِدِ، وَأَمَّا نُقْصَانُ حُظُوظِهِنَّ فَمَوَارِيثُهُنَّ عَلَى الاْنْصَافِ مِنْ مَوارِيثِ الرِّجَالِ؛ فَاتَّقُوا شِرَارَ النِّسَاءِ، وَكُونُوا مِنْ خِيَارِهِنَّ عَلَى حَذَرٍ، وَلاَتُطِيعُوهُنَّ فِي المَعْرُوفِ حَتَّى لاَ يَطْمَعْنَ فِي المُنكَرِ
حکمت ۵٨ : زن چون کژدم است که شیرین است گزیدن او.
حکمت ١١٩ : غیرت زن کفر است و غیرت مرد ایمان است.
حکمت ١۳١ : جهاد زن خوشرفتاری با شوهر و اطاعت از اوست.
حکمت٢۳٠: همه چیز زن بد است و بدتر چیزی که در اوست این است که مرد را چاره ای نیست از بودن با او.
همچنین: حضرت علی به امام حسن وصیت نمودند که
" زینهار با زنان مشورت نکن زیرا که رای آنها ضعیف و عزم آنها سست است.
حلیه المتقین باب ۴فصل ۶ تالیف علامه محمد باقر مجلسی
آقای نعمت الله نمیتوانید با ماله کشیدن یا مغالطه گفتار امامتان را نفی کنید ولی متاسفانه اینقدر شهامت ندارید که به این تفکر بدوی غیر انسانی اعتراض کنید
سعیدی:
دوست عزیز! این خطبه بعد از جنگ جمل بوده. (یکی دو مورد است که همزمان و بعد از جنگ جمل بوده ...) مثلا اینجا منظور رهبر شدن یک زن است. حضرت میفرماید زنان به این و آن دلایل نباید مورد اطاعت قرار بگیرند ...
که اینها هنوز هم مطرح است. مثل معاف بودن زنان از قاضی شدن و ریاست جمهوری و ...
نقصان داشتن نیز زمین تا آسمان با «ناقص بودن» تفاوت دارد. (در تشریح تمام موارد از کلمه نقصان استفاده شده، نه ناقص!) مثل کسی که میخواهد خانه ای بخرد و مقداری پول کم دارد. فرق دارد با اینکه بگوییم فلانی گدا ست ...
البته حکمت ها جزو خطبه نیست...
از حکمت ها یک مورد را انتخاب کنید که بحث کنیم. (مورد به مورد جلو برویم) اگر پذیرفتید که آن خطبه بعد از جمل بوده و مصداق آن عموما یک مورد خاص (عایشه ام المومنین)
چون اینکه یک حرف را در چه زمان و مکان و شرایطی میگوییم، در فهم درست آن سخن نقش اساسی دارد...
شما به یک بازیکن فوتبال و در میانه بازی بگویی، شما در دویدن کم میگذاری ... فرق دارد که در یک مهمانی به کسی این حرف را بزنی...
ادمین
نمیخونی یا نمیخوای بفهمی
شما چییزی در مورد رهبری زنان اینجا خوندی ؟
بصورت علنی دارد به همه زنان به بدترین شکل توهین میکند
متاسفانه بینایی شما بطور جدی صدمه دیده و حتی قادر به دیدن آنچه که میخوانید نیستید
گفتم که شهامت اعتراض ندارید
مغلطه نکن در نهج البلاغه هم آمده و در بالا برایتان ذکر کردم برای تاکید این را فرستادم
سعیدی
متن شما بخشهایی از یک خطبه ...
و چند سخن قصار است که جزو حکمتها تقسیم بندی شده و جداگانه در آخر نهج البلاغه آمده. و چند جمله از یک وصیتنامه. خطبه را گفتم حکایتش چیست. برای حکمتها هم مورد به مورد مطرح کنید. نمیدانم چرا شما خیال میکنید فقط خودتان بلدید فحش بدهید و توهین کنید؟!!
یک توضیح مختصر در مورد هر کدام شان میدهم. اگر چه گمان نمیکنم خیلی به دردتان بخورد. سپس یک مورد خاص را مطرح کنید ، که ببینیم داریم چه میگوییم و چه میشنویم!؟
چون بحث مان زنان است که بنا نیست فیزیولوژی تخمدان و آناتومی رحم و بحث حجاب و سن عایشه و ... هر چی به ذهن مان رسید را مطرح کنیم!!
1: بخش اول خطبه بعد از جنگ جمل است و مخاطب و مصداق اصلی آن عایشه ... (متخصصین حدیث معتقدند ، چه بسا بخشهای زیادی از این خطبه در نهج البلاغه نیامده... یا یک خطبه به چندین بخش تقسیم شده و برخی از آنها حتی جزو نامه ها آمده است! چون مرحوم شیخ رضی قصد تاریخ نگاری نداشته است...)
قطعا اینکه در کجا و چه شرایطی ، سخنی گفته میشود، در درک معنا و مفهوم اصلی آن مهم است...
یا شما وقتی میگویی، انسان حریص است... این توهین به هیچ فرد خاصی محسوب نمی شود...
2: حکمت 58: به مردان توصیه میکند رعایت حال زنانشان را بکنند. اگرچه نیش زبان میزنند (مثلا گلایه میکنند) چون زنان نیاز دارند به گلایه کردن. (از نظر روانی دوست دارند از شوهرشان گله مند باشند...) از روان شناسان معاصر سوال کنید که آیا بانوان چنین ویژگیهایی دارند یا ندارند؟! (بانوان گروه خودشان به این موضوع فکر کنند!)
حضرت میفرماید این گزشها را تحمل کنید. (این زخم زبانها هم شیرین است ...) خیال نکنید که فقط این همسر شما ست که این ویژگی را دارد! خیال نکنید که این گلایه کردن ها خیلی جدی ست! اگر معنای واقعی این گزشها و گلایه های همسرتان را بدانید، حتی از آن لذت میبرید! کلا توصیه ای در مورد اخلاق خانواده است ... (اگر این توضیحات کافی نیست، سوالات دیگر را موقتا کنار بگذاریم و متمرکزتر در مورد این جمله بحث کنیم. این سخن قصار به نفع زنان است، نه توهین به آنها! شما آش شبهه درست میکنید، تقصیر بنده نوعی چیست؟!)
3: زن غیرت نسبت به مرد ندارد. بلکه حسادت است. چرا؟ چون غیرت مربوط میشود به احساس خطر مرد ... در مورد اینکه نسلش سالم است یا نه؟ (زن این نگرانی را ندارد. چون بچه اش را خودش به دنیا می آورد و مطمئن است که فرزند او ست. اما مرد نمیتواند مطمئن باشد. بنابراین غیرت دارد و برای خانواده اش حریم قائل است)
4: جهاد زن ... یعنی معاف کردن زنان از جهاد
5: توصیه به مدارا با زنان از طرف شوهران
6: وصیت: توصیه به عدم مشورت و اطاعت از زنان در امور سیاسی ...
کوروش:
دوست عزیز لطفا لطف کنید با پاسخ های سطحی و فرا فکنی سعی نکنید دیگران را قانع کنید. لطفا دروغ و تقیه را ملاک مسلمانی تان قرار ندهید . بلکه عقل و اگاهی را معیار برای قانع شدن خود و دیگران قرار دهید
سعیدی:
به جای قضاوت کردن گوینده، حرفها و توضیحات را نقد کنید! ما اینجا جمع شده ایم با هم فکر کنیم، یا به هم فحش بدهیم؟! وقتی پنجاه تا موضوع را یک دفعه مطرح میکنید ... پاسخها هم کوتاه و اجمالی میشود. وگرنه بنده اینجا هستم و جایی نرفته ام. دقیقا یک موضوع را مطرح کنید که برایتان اولویت دارد. سپس موضوعات بعدی ...
درثانی ، سعی نکنم شما را قانع کنم؟؟!!
پس سعی کنم چه کار کنم؟؟!!
شما وقتی به عنوان مخالف با کسی حرف میزنید سعی میکنید چه کار کنید؟؟!!
عقل به شما میگوید در باره کاربراتور و دیفرانسیل و آسفالت خیابان و فلسفه چراغ قرمز و ... یکجا بحث کنید؟؟!! فقط چون همه شان به اتومبیل ربط دارد؟؟!!
تا الان ادعای اصلی تان این بود که اسلام زنان را نجس میداند ...
اگر ثابت کرده اید این ادعا را... چه نیازی به باقی اتهامات دارید؟! اگر متوجه شده اید که اشتباه میکرده اید، این را شجاعانه اعتراف کنید. سپس یک سوال و موضوع مشخص دیگر را مطرح کنید...
ادمین:
فرقی ندارد ، آیا این نظر و بیان امام اولتان بوده یا خیر ؟
Koroosh Bozorg]
بند 5، چرا گفته اینو
سعیدی
متوجه میشوید که توصیه در مورد چه مصداقی بوده؟؟
Koroosh Bozorg]
بله همه اینها سواله واقعا
سعیدی
یک مورد را انتخاب کنید و دیگر موضوع بحث را عوض نکنید. در غیر این صورت پراکنده گویی ست
[Koroosh Bozorg]
خب منم یک مورد را گفتم دیگه
پرسیدم چرا نباید مردان با زنان مشورت کنند
کوروش:
این یعنی دلجویی کردن باورشان را گفته اند وصیت کرده اند سپس دلجویی کردن یعنی من به یکی بگم احمق برم دلجویی کنم
سعیدی
یعنی تمام موارد قبلی را پذیرفتید؟
چون قاعدتا یک متن را از اول بررسی میکنند ... نه آخرش را!!
وگرنه با شما شروع کنیم رفقایتان هنوز متوجه نشده اند که ماجرای خطبه چه بوده!!
اما اجمالا: شما مثلا اگر بخواهید خانه ای بخرید، مسئولیت انتخاب درست بر عهده خودتان است. زیرا بنا ست شما امکانات رفاهی خانواده و همسرتان را (در حد توان تان) فراهم کنید...
اگر انتخاب تان غلط بود، حق ندارید به همسرتان بگویید، تقصیر تو بود که خانه ای گران خریده ایم و نمیتوانیم قسط هایش را بدهیم! (چون تو میخواستی یک خانه مجلل و بزرگ داشته باشیم!)
یا اگر خانه کوچک است، بگویید تقصیر تو بود که از تامین پول خانه ترسیدی و گفتی یک خانه کوچک بخریم! (من میخواستم بزرگترش را بخرم...)
در حالت اول، همسر شما دوست داشته خانواده در خانه ای بهتر زندگی کنند. و در حالت دوم احتمالا ملاحظه وسع مالی شما را کرده ...
پس در مورد قیمت و شرایط کلی آن خانه خودتان تصمیم اصلی را بگیرید... و سپس از بین خانه هایی که میتوانید بخرید، سلیقه همسرتان را بپرسید...
خلاصه، یعنی در کارهای مهم و تصمیمات تاثیرگذار زندگی، مرد باید خودش مسئولیت اصلی را بپذیرد. (اگر فقط مشکل تان این بخش است، بیشتر توضیح بدهیم...)
مرگ بر ... :
{کاربری که اسم پروفایلش توهین به رهبر است}
کدوم خطبه؟
سعیدی
اسم پروفایلت را عوض کن بعد صحبت کنیم...
ادمین:
این خلاف قانون تلگرام است
شما در یک گروه هستید و باید اعضا را به همان شکل و اسم به رسمیت بشناسید. مگر اینکه مورد مستهجن باشد که در این گروه جای ندارد
سعیدی
اگر با بنده مخاطبه نکنند حق با شما ست (آن هم مسامحتا) وگرنه آیا من هم حق دارم اسم پروفایلم را بگذارم مرگ بر پدر و مادر مخالف من!؟ یا بگذارم تف به قبر پدر مخالف نظام و ضد ولایت!؟
ضمنا تلگرام غلط کرده من را مجبور کند با هر کسی حرف بزنم!
ادمین:
در مورد متن من هم ، تاخر و تقدمش مهم نیست
گفته زنان
متوجه میشید داره جمع میبنده یا نه ؟
سعیدی
خیلی خب. پس متوجه نیستید (یا نمیخواهید متوجه باشید!) که خطبه در چه زمانی و چه شرایطی نقل شده و اصل منظورش چه بوده
اما مضامین: حضرت توضیح میدهد منظور از ناقص بودن ایمان چیست (معاف بودن از نماز و روزه در ایام عادت ماهانه)
ناقص بودن عقل: همان فلسفه احساسی بودن زنان و معافیت شان از دشواریهای شهادت دادن در دادگاه
مورد بعدی: همان فلسفه تقسیم ارث بر اساس نیاز. (مردان معمولا نان آور خانواده هستند و باید مهریه و نفقه و ... بدهند) اگر متوجه نمیشوید جداگانه باید از فلسفه ارث و دیه بحث کنیم
از خوب و بد .... یعنی عرصه حکمرانی و جهاد و ... برای زنان مناسب نیست. (در سیاست و جهاد دنبال زنان شورشی نروید و ...)
کوروش:
اگر منظور از متوجه نشدن گفتن اینه که بگیم حق با شماست سخت در اشتباهید . ولی از انجایی که شما اصرار بر ساده دانستن ما دارید بحث با شما بی فایده است. شما در افکاری که به خوردتان داده اند محبوسید و متاسفانه اصرار دارید که در این .... بمانید
سعیدی
اینها قضاوت و شعار است عزیز من! شما هم یک کدام از این عقایدتان را خودتان کشف نکرده اید. اکثرا آنها را شنیده اید و با تکنیکهای پیشرفته جنگ رسانه ای به خوردتان داده اند...
اما خسته نباشید
کوروش:
ولی شما در بحث اصلا منطق رو سرلوحه قرار نمیدید و با تعصب پاسخ میدهید و این پاسخگویی کودکان را مجاب نمیکند چه برسه ...
سعیدی
ما برای شنیدن دلایل مخالفین گفتگو میکنیم. مجاب شدن یا نشدن به این سادگی نیست (آدمها به راحتی تغییر عقیده نمیدهند. آن هم مقابل جمع!!)
و برای شنیدن عقیده مخالف نباید توهین و خود شخص را قضاوت کرد. فقط باید حرفها را با منطق و استدلال نقد کرد. ماله کشی و تعصب و ... اینها شعار دادن است. شما توقع دارید با این قضاوتها و توهین ها مخالف شما اقناع و مجاب شود؟؟!
کوروش:
شما یک موافق ندارید... واقعا جای تامل ندارد؟
سعیدی
اگر مسجد بودیم شما هم یک موافق نداشتید. این هم شد استدلال؟؟!
کوروش:
ابتدا اینجا جامعه ای است از همه قشر. اما مسجد فقط یک قشر خاص هستن. ولی مطمئنم در مسجد هم اینگونه است که اگر نبود مساجد اینطور خالی نبود
سعیدی
گالیله هم وقتی گفت زمین صاف نیست یک موافق نداشت. چه ربطی دارد؟!
کلا اکثریت ملاک حق نیست. یک روز اکثریت فکر میکردند زمین صاف است ...
اما زمین گرد است. این اولا
درثانی اگر در عمل ملاک اکثریت باشد ... امثال شما در اکثر دوره های تاریخی در اقلیت بوده اید. (یک تمدن را سراغ نداریم که بر اساس بی ایمانی و بی دینی تشکیل شده باشد ...)
ثالثا ، امروز مساجد به مراتب بهتر از چهل سال قبل رونق دارند. چه از نظر کمیت و چه از نظر کیفیت. امروز میلیونها آدم راهپیمایی اربعین میروند ... در مزاسم اعتکاف شرکت میکنند و ...
تنها چیزی که تغییر کرده این است که بی ایمانها گستاخ تر شده اند. حالا هر کس حال ندارد نماز بخواند ، به کمک تلگرام ادعای آتئیست شدن میکند. و خیال میکند این شبهات را خودش کشف کرده و گفته!!
کوروش:
موضوع اسلام بود. چرا پای دیگر دینها را الان وسط کشیدید؟؟؟
سعیدی
مثال زدم برای اینکه اکثریت بودن ملاک حقانیت نیست. گرد بودن زمین هم یک موضوع نجومی ست. چه ربطی به ادیان دارد؟
چون در مثال مان گالیله مسیحی بوده خیال کردید پای ادیان دیگر را به میان آورده ایم؟؟
پس اگر میگفتیم قربان چشمهای بادامی تان ... بادام میخواستید؟؟!!
ادمین:
نگفتید در کجای نهج البلاغه این توضیحات داده شده ؟
در ضمن اگر بر فرض محال این را در مورد ام المومنین گفته باشد
بر چه اساسی به عایشه چنین نسبتهایی را بسته است؟ آیا محمد نمیدانسته که زنش خطاکار است ؟ چگونه خدایش در مورد ماریه به او وحی کرده ولی در مورد عایشه وحی نکرده است
چگونه همسر پیامبرتان که برگزیده و محبوب او بوده را با چنین القاب پستی میخوانید ؟
سعیدی
شما که آنرا نقل کردید باید میگفتید از کجا بوده
در ثانی توضیحات را بر اساس همان توضیحاتی که حضرت در ادامه همان خطبه آورده عرض کردم. (دلایل را خود خطبه مطرح کرده ...)
ثالثا دارید موضوع بحث را دوباره عوض میکنید. این موارد آخری مربوط به بحث شیعه و سنی میشود. و هیچ ربط خاصی به بحث ما تا اینجا - حقوق زنان در اسلام - ندارد و نداشته است. (رعایت وحدت موضوع شرط اساسی هر مباحثه است. وگرنه تبدیل به پرت و پلا گویی میشود)
به هر حال عایشه و طلحه و زبیر و معاویه و ... با حضرت علی ع جنگیده اند. نمیشود که هر دو طرف شان بر حق باشند! (ضمنا اینجا یک گروه عمومی ست و ممکن است عزیزان اهل تسنن هم حضور داشته باشند. مواظب نوع حرف زدن تان باشید!)
خداوند متعال نیز برای همین همسران پیامبر را از ازدواج مجدد منع کرد. (تا احتمال سوءاستفاده سیاسی کم شود ...)
تنها هنر شما پناه بردن به پراکنده گویی ست
هی این شاخه به آن شاخه میکنید که اجازه ندهید تکلیف چیزی مشخص شود
پاسخ باقی دوستان بماند برای فرصتی دیگر (ریپلای کنید سر فرصت چیزی به نظرم برسد میگویم)
ادمین:
شما خطبه را تفسیر کردید که اینجا یعنی این ، آنجا یعنی فلان
منظورم اینه که تفسیر شما در خطبه نیست
برای همین گفتم ماله کشی چون برداشت شخصی شماست نه مندرج در خطبه
سعیدی
تمام توضیحات را بر اساس توضیحات صریح خود خطبه عرض کردم... (حضرت هر مطلبی مطرح فرموده، در ادامه توضیحش نیز داده...)
[Alijenab]
اینوخوب اومدی... {اشاره به مطلب قبلی}
منم میگم ولی قبول نمکنن ... یک میلیاردمسلمان دلیل نمیشه دین کاملی باشه
سعیدی
دلیل هم نمیشه کامل نباشه.
گاهی اکثریت معتقدند دو در دو چهار میشود ... و این درست است
گاهی معتقدند زمین صاف است ... و این غلط است
درثانی بالاخره شما اکثریت هستید یا نیستید؟!! تکلیف خودتون رو مشخص کنید ...
[آدمک]
این احمق ها {دوباره اشاره به بحث نجس بودن زنان!}
زنی که حیض است آیا می تواند قرآن بخواند یا محدود می تواند بخواند؟ آیا قرآنی را که نذر کرده بود، می تواند بخواند؟
خواندن چهار سوره ای که سجده واجب دارد (یعنی سوره الم تنزیل، حم سجده، والنجم و سوره علق) برای زن در زمانی که عذر شرعی (مانند، جنابت، حیض، نفاس) دارد حرام است. حتی باء بسم الله این چهار سوره را هم نمی تواند بخواند ولی بقیه قرآن را اگر دست به خط آن نرساند تا هفت آیه در حال حیض یا جنابت هیچ اشکال ندارد. ولی بیشتر از آن کراهت دارد ولی حرام نیست یعنی از ثواب کمتری برخوردار است. مستحب است زنان در حال عادت در اوقات نماز وضو بگیرند و در محل نماز خود بنشینند و 33 مرتبه تسبیحات اربعه را ذکر کنند و خواندن دعا و صلوات نیز اشکال ندارد. V}(جامع المسائل آیت الله فاضل، ج 1، س 163 - توضیح المسائل، ص 79). {V
کامل از کد25771]نظر مراجع عظام دیگر در این باره به شرح ذیل می باشد:
صافى، سیستانى، تبریزى و مکارم: خواندن آیاتى که سجده واجب دارند براى زن در ایام عادت حرام است. این آیات در سورههاى «الم تنزیل، حم سجده، النجم و علق» قرار دارند و خواندن آیات و سورههاى دیگر قرآن تا هفت آیه اشکال ندارد. ولى بیشتر از آن کراهت دارد. یعنى از ثواب کمترى برخوردار است نه اینکه ترک تلاوت قرآن بهتر باشد.V}همان، م 355 و 450 .{V
امام، بهجت، فاضل، نورى: افزون بر آیات سجده دار، باید از خواندن کل این چهار سوره نیز اجتناب شود.V}همان، م 355 و 450.{V وحید: افزون بر آیات سجدهدار، بنا بر احتیاط واجب باید از خواندن کل این چهار سوره نیز اجتناب شود.V}وحید، همان، م 361 و 456.{V
اگر معنای این محدودیت که ربطی به ضعیف و بیمار بودن زن در دوران پریود ندارد نجاست نیست
پس چیست ؟
احکام حیض
س 48_ اگر زن بعد از نماز بفهمد در بين نماز حائض شده بوده نمازش چه حكمي پيدا مي كند؟
ج ـ نمازي كه خوانده باطل است.
چرا باطله ؟
دلیلش نجاست نیست ؟
سعیدی
لااقل میگذاشتید بنده میرفتم و دوباره به این بحث رجوع میفرمودید!
بله فکر کنم شما راست میگی. در اسلام زن پریود نجس هستش. و چون نجس است سوره های سجده دار را نباید بخواند. و خواندن باقی سوره ها نیز ثواب کمتری دارد ...
زنان چون نجس هستند، در ایام عادت ماهانه روی سجاده می نشینند و 33 بار تسبیحات میگویند و دعا میکنند و صلوات میفرستند و ...
چون زنان پریود نجس هستند ، بچه هایی که از مدرسه به خانه می آیند حق ندارند به مادرشان سلام بدهند و بغلشان کنند ...
زنان در این ایام اگر غذا درست کنند ، غدا هم نجس میشود...
پس مسلمانها در ایام عادت ماهانه زنان فقط از بیرون پیتزا سفارش میدهند ...
مسلمانها ماهی یک بار کل خانه و زندگی شان را کلا آبکشی و تطهیر میکنند.
هر جایی که زن پریود راه رفته یا به هر نقطه ای که دست زده ... همه و همه باید هفت بار شسته و آبکشی شوند.
بعد هم با پرمنگات پتاسیم یا اسید سولفوریک ضد عفونی میشه.
گاهی هم خانم ها را می اندازند داخل شوره زار تا پاک شوند ...
در اسلام وقتی زنی پریود بشه باقی زنها و مردها از هر گونه تماس و دست زدن به او پرهیز میکنند.
دماغ شان را هم میگیرند که بوی نجاست اذیتشان نکند...
البته چون تعدد زوچین آزاد است، هر زنی که عادت ماهانه میشود را طلاق میدهند و میروند یکی بهترش را میگیرند...
حالا من هم روشن فکر شدم به نظرتان؟!
{چند نفر با استیکرهای خنده متن را تایید میکنند ... ادمین به برخی اخطار میدهد...}
[ M.p.H]
بابا آقای سعیدی راست میگه دیگه!
زن وسط نماز شروع به خون ریزی کنه باید چه کنه؟
یا گفته روزه نگیره . خب روزه دار همین جوری هم ضعف میره. حالت عادی خونریزی هم داشته باشه که واویلا
حالا ما که دین دار نیستیم. اما شماها دارید همش فحش میدید. حرفهای آقای سعیدی منطقی تر بود به نظرم...
معصومه:
ما همه در خانواده های مسلمان زندگی کردیم. من ندیدم کسی مادرم را نجس بدونه. در مورد علاقه ما خانمها به گله کردن هم آقای سعیدی نکته خیلی جالبی گفت واقعا. کاش آقایون دقت کنند ...