تاریخ انتشار: 12:23 - 16 بهمن 1403
کد خبر: 608095
یادداشت تحلیلی؛

«آنتیک»؛ کلیشه، کلیشه، توهین!

در سال‌های اخیر، در سینمای ایران شاهد روندی نگران‌کننده و تکراری در بسیاری از فیلم‌ها بوده‌ایم که از نظر محتوایی و اجرا، بسیاری از آن‌ها در ابتذال و کلیشه‌سازی گرفتار شده‌اند. این روند به قدری برجسته شده که به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر برای برخی فیلم‌سازان، افترا و توهین به اعتقادات و شعور محاطب به نوعی «رسم» در سینما تبدیل شده است.


شایعه دیدن عکس امام خمینی(ره) در ماه از کجا آمد؟
فیلم سینمایی موسی کلیم الله
محسن مقصودی
اکران فیلم «صیاد» در اولین روز چهل و سومین جشنواره فیلم فجر+فیلم
اکران فیلم «بازی خونی» در روز اول چهل و سومین جشنواره فیلم فجر+فیلم
حیرت BBC از ادعای اسرائیل درباره جاسوس‌های ایرانی در گنبد آهنین
منتظر دموکراسی در سوریه نباشید
پایان عصر انحصار در تاریخ؛ بورس آمریکا تَرک خورد
تهران:  آیین اختتامیه سومین مهرواره هوای نو​​​​​​​ برگزار می‌شود
«بازی خونی»؛ تلاش برای پیوند تاریخ و درام با پایان‌بندی ناامیدکننده
محمدمهدی یزدانی
«ترک عمیق»؛ افراط در نمایش مشکلات اجتماعی و تبدیل درام به کمدی غیرارادی
محمدمهدی اسماعیل‌نیا
قانون‌شکنی اصلاح‌طلبان برای بقای ظریف
آیا مجوز مذاکره صادر شده است؟
بوشهر: «نَه» کارمند بوشهری به رشوه ۱۴۰۰ دلاری!
«افسانه سپهر»؛ انیمیشنی با داستانی تکراری اما دوبله‌ای شنیدنی
حسین میرزاحسین
جنگنده‌های اف-۳۵ بزرگ‌ترین فریب آمریکا
خوزستان: شهری که در برابر بی‌حجابی قیام کرد
فیلم «صیاد» و چالش‌های روایت تاریخی
علیرضا سوادکوهی
۸۰ درصد آوارگان به شمال نوار غزه بازگشته‌اند
وزیر جنگ اسرائیل «اژدهای مقاومت» را تهدید کرد
درهای حرم حضرت زینب (س) بسته شد