
سرویس حاشیه نگاری: چند روزی میشود که شبکههای مختلف سیما اقدام به پخش تیزرهای تبلیغاتی سریالهای سیما برای بعد از ماه مبارک رمضان میکنند.
نکته قابل توجه در این تبلیغات گنجاندن سریالهای تکراری در کنداکتور یکی از شبکههای سراسری است که این امر تاکنون امری غیرمرسوم محسوب میشد.
در همین راستا شبکه پنجم سیما قرار بود سریال تکراری «مهرآباد» را که پیش از این در سال 92 از طریق همین شبکه پخش شده بود، به روی آنتن بفرستد. این درحالی است که به نظر میرسد پخش یک سریال تکراری در شبکه سراسری پنجم سیما آنهم با این حجم از تبلیغات، بیانگر عمق بحران مالی صدا و سیما و عدم توانایی این سازمان در تامین منابع مالی جهت تولید آثاری جدید باشد!
نکته جالبتر این است که با گذشت چند روز از انجام این تبلیغات در شبکههای سراسری به تازگی خبری منتشر شده که از تصمیم مدیران رسانه ملی در تغییر این برنامهریزی خبر میدهد. گویا مدیران سیما قصد دارند، سریال «مهرآباد» که اثر شبکه پنجم سیما است را برای بازپخش به شبکه آی فیلم دهند و به جای آن سریال «دودکش» که این سریال هم دو سال پیش در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه اول سیما پخش میشد را در کنداکتور برنامه شبکه پنج جایگزین کنند!
معلوم نیست دلیل اینگونه تصمیمات آشفته مدیران رسانه ملی چیست؟! آیا قرار است شبکهای سراسری نیز به جای تولید محتوایی جدید، همانند شبکههای دیجیتال به سراغ بازپخش آثار قدیمی بروند؟! پس بودجه سازمان صدا و سیما صرف تولید چه آثاری خواهد شد؟!