
حجتالاسلام سید محمود دعایی، دبیر کل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف کشور در حاشیه بازدید از غرفه حلقه وصل در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات گفت: انسان در فضای رقابت در عالم وجود آفریده شده و خود خدای متعال در قران می فرماید که چون باید انسان را آزمایش کنیم او را سمیع و بصیر آفریدیم و میفرماید خیر و شر را به او نشان دادیم تا ببینیم کدام را انتخاب میکند. بنابراین جهان انسانی جهان تعارضها است و در اینجا جنود حق و باطل در یک نزاع دائمی به سر میبرند.
وی افزود: در دنیای معاصر وجه قالب تهاجم جنود شیطان از راه رسانه انجام میشود. عنصری که به عنوان نقطه قابل تامل در رسانههای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی میتوان به آن اشاره کرد موضوع توجه به این رقابت در تاثیرگذاری و اثربخشی در مخاطب است.
دعایی ادامه داد: آیا یک پژوهش میدانی انجام شده است که ببینیم مخاطبهایی که خودشان را با ابزارهای مختلف رسانهای در ایران و خارج ایران درگیر کردهاند چه میزان از رسانههای صحیح متاثر میشوند و چه میزان از رسانههایی که مجرایی برای انتقال افکار ناسالم و سبک زندگی ناسالم هستند. تردیدی نیست که از نظر کمیت ما نمیتوانیم با آنها هماوردی کنیم ولی از نظر کیفیت میتوانیم.
وی افزود: کسانی که دنبال کاسبی هستند و از طرف دیگر انگیزه انتقال فرهنگ منحط حیوانی و الحادی غربی به کشور را دارند الان فضا را در اطلاعرسانی و تاثیرگذاری در جامعه تسخیر کردهاند. چه اتفاقی افتاده است که تیراژ مجلاتی تحت عنوان مجلات زرد چندین ملیون است و تیراژ رسانههای سالم به چند صد هزار هم نمیرسد؟!
دبیر کل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف در انتها خاطرنشان کرد: جا دارد که یک طرح پژوهشی برای رسیدن به مدل برتر از نظر شاخص کیفی از رسانههای فعال در فضای فرهنگی جمهوری اسلامی برای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی مورد توجه و عمل قرار بگیرد.