
به گزارش حلقه وصل، رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیما در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما به آخرین نظرسنجی درباره بخشهای خبری رسانه ملی اشاره کرد و گفت: بخش خبری20:30 شبکه دو سیما با بیشترین مخاطب و پس از آن به ترتیب بخش های خبری ساعت 21 شبکه یک، اخبار 22 شبکه سه و بخش خبری ساعت 14 شبکه یک، اخبار ساعت 22:30 شبکه دو و بخش خبری ساعت 19 شبکه یک پربیننده هستند.
جعفر عبدالملکی افزود: مخاطبان بخشهای خبری صدا و سیما 82 درصد اعلام شده و هرچه طول جمله خبر و زمان خبر کوتاه شده مخاطب بیشتری به خود جذب کرده است.
وی ادامه داد: روند مخاطبان از سال 88 به بعد سیر صعودی داشته است؛ سال 88 بخش های خبری صدا و سیما 71 درصد؛ سال 89، 74 درصد؛ سال 90، 75 درصد؛ سال91، 71 درصد و امسال 78 و 8 دهم درصد مخاطب داشتند.
وی همچنین درباره اخبار شبکه های رادیویی گفت: میزان مخاطبان بخشهای خبری رادیو نیز در این نظرسنجی 26 درصد بوده است که از گرایش مخاطبان اخبار به بخش های خبری صدا و سیما حکایت دارد.
رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیما گفت: بنابر نیاز سنجی و پژوهشها، علاقه مردم به سریال و مجموعههای نمایشی در حد بالایی است و طبق نظرسنجی اول آذر در سطح تهران مجموعه «کیمیا» فارغ از ایرادهای احتمالی و نقاط ضعف آن جزو برنامههای موفق تلویزیونی است و بیشتر مردم بیننده این مجموعه هستند.
عبدالملکی افزود:پخش «کیمیا» متناسب با ساعت پیک مخاطب پیشبینی شده و توانسته است مخاطبان زیادی را به خود جلب کند؛ 60 درصد پاسخگویان این نظرسنجی اعلام کردند بیننده سریال «کیمیا» بودند، 76 درصد در زمان پخش اصلی سریال یعنی ساعت 21 و30 بیننده آن هستند، 89 درصد مخاطبان به همراه خانواده برنامه را تماشا میکنند و همچنین 11 درصد به شکل فردی این مجموعه را میبینند.
وی افزود: 81 درصد مخاطبان این نظرسنجی نیز موسیقی مجموعه «کیمیا» را پسندیدهاند و به طور کلی بازی بازیگران، شخصیتپردازی مناسب، یادآوری خاطرات گذشته، نمایش اتحاد مردم در زمان انقلاب از جمله نقاط قوت این مجموعه در این نظرسنجی اعلام شده است.
رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیما همچنین مجموعه «نفس گرم» را پس از «کیمیا» پرمخاطب اعلام کرد.
وی گفت: طبق نظرسنجی ها تهرانی ها با 87 و 6 دهم درصد و مخاطبان استانی با 84 و دو دهم درصد بیشترین بینندگان برنامه های سیما هستند.