سرویس معرفی _ سمیه سمیعی: با توجه به اینکه تصویرسازی نمادها و اسطورههای ایرانی و اسلامی روی محصولات نوشت افزاری و عرضه آنها به بازار مصرف یکی از راههای پایدار انتقال میراث فرهنگی و تاریخی به نسلهای امروز و آینده است، سومین نمایشگاه نوشت افزار اسلامی ایرانی با حضور بیش از 40 برند تولیدکننده نوشت افزار از تهران و همچنین برخی از تولید کنندگان و برندهای بومی شهرستانها و استان های کشور در مرکز آفرینشهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال برگزاری است.
«مهتاب» به دنبال معرفی سبک زندگی شهدا است
مؤسسه فرهنگی مطاف عشق قم که برای نخستین بار است در نمایشگاه نوشت افزار ایرانی حضور یافته است با برند «مهتاب» تولیدات خود در عرصه نوشتافزار را در اختیار علاقهمندان قرار می دهد.
فرزاد تواضع مدیر واحد نمایشگاهی مطاف عشق با بیان اینکه این مؤسسه در قالب برنامه های آموزشی، تبلیغی و پژوهشی فعالیت می کند بیان داشت: موضوع سبک زندگی شهدا و دفاع مقدس محور تمام فعالیت های این مجموعه در طول 15 سال فعالیتش است.
وی ادامه داد: البته تولیدات مؤسسه در قالب کتاب، نرم افزار، فیلم، مستند و فلش کارت است اما امسال تصمیم گرفتیم وارد مقوله نوشت افزار و تولید دفاتر با همان موضوع سبک زندگی شهدا و دفاع مقدس شویم. در واقع به لطف شهدا شرایطی فراهم شد تا بتوانیم وارد عرصه تولید لوازم التحریر ایرانی و اسلامی شویم و امسال اولین سالی ست که وارد بحث عرضه عمومی لوازم التحریر شده ایم.
تواضع در خصوص طرح های ارائه شده در نمایشگاه نوشت افزار تصریح کرد: در طرحهای تولیدی «مهتاب» برای مخاطبان کودک و نوجوان سعی شده از تصویرسازیهای کودکانه با موضوع شهدا و مفاخر ملی استفاده شود. دراین مجموعه طرحهایی با عناوین «انرژی هستهای»، «پهباد ایرانی»، «حجاب»، «موشک سجیل»، «هواپیمای صاعقه» و «داروی فاکتور هشت» به چشم میخورد.
مدیر واحد نمایشگاهی مطاف عشق افزود: «مهتاب» برای مخاطبان جوان و دانشجویان نیز از طرحهای متنوعی مانند شهدا، علما و مفاخر ملی استفاده کرده است. شهید احمدی روشن، سردار قاسم سلیمانی، آیت الله العظمی بهجت، مقام معظم رهبری، شهید علی خلیلی، شهید چمران، شهید رضایی نژاد و شهید شهریاری از شخصیتهای استفاده شده در این مجموعه هستند. تلاش کرده ایم در طرح های ارائه شده بیش تر سنت، فرهنگ و آشنایی با شهدا که خود زمینه ساز یک فرهنگ ناب اسلامی بودند را مدنظر قرار دهیم به خصوص برای نسل کودک و نوجوان که شیرازه ی تفکر زندگیشان در این مرحله شکل می گیرد.
وی با اشاره به استقبال خوب مردم از نمایشگاه نوشت افزار ادامه داد: حضور نسبتاً خوب بوده است تا به امروز اما مسلماً اگر تبلیغات گسترده تری صورت بگیرد و مسئولان توجه بیش تری نسبت به این مقوله نشان دهند اینگونه نمایشگاه ها با استقبال گسترده تری روبرو خواهد شد.
ارائه نوشت افزارهایی با موضوع مهدویت و وحدت
بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) سیستان و بلوچستان نیز یکی دیگر از مؤسسات استانی ست که در نمایشگاه نوشت افزار حضور یافته است.
فاطمی مسئول غرفه عرضه محصولات نوشت افزار استان سیستان و بلوچستان در این خصوص بیان داشت: بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) در حوزه فعالیت های مهدوی و معارف مهدویت در سطح استان سیستان و بلوچستان فعالیت می کند و از سال 1392 وارد حوزه نوشت افزار شده است.
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان به دلیل ورود محصولات نوشت افزاری و لوازم التحریر ارزان قیمت از کشورهای پاکستان و افغانستان تحت تأثیر فرهنگ غربی ست بنیاد فرهنگی مهدویت تصمیم به چاپ و ارائه محصولات نوشت افزاری با طرح های بومی و منطقه ای گرفت.
فاطمی افزود: طرح های مورد استفاده ی ما برای چاپ دفاتر بیش تر معرفی اثار تاریخی، شهدای، صنایع دستی استان و به ویژه مباحث مهدویت و وحدت است که خدا را شکر در استان مورد استقبال خوبی قرار گرفته است و ما تلاش کرده ایم ارائه این محصولات با قیمت ارزان صورت گیرد تا خانواده ها بتوانند نوشت افزارهای ایرانی و اسلامی را به جای محصولات غیر ایرانی تهیه کنند.
فاطمی استفاده از تجربیات دیگر تولیدکنندگان را نیز از دیگر اهداف حضور در این نمایشگاه دانست و اظهار داشت: حضور در کنار دیگر تولیدکنندگان و استفاده از تجربیات آن ها برای ارائه بهتر نوشت افزارهای ایرانی و اسلامی و ملی تر کردن نگاه به این مسئله از دیگر اهداف ما برای شرکت در این نمایشگاه بوده است و امیدوارهستیم که از این تجربه نخست حضور در نمایشگاه نوشت افزار برای حضور قوی تر و با کیفیت تر در سال های بعد استفاده کنیم.