فیلمهای سیاسی معمولا سرنوشتی مبهم دارند و نخستین فیلم سینمایی حسین دارابی به نام «مصلحت» یکی از فیلم های توقیفی در این چند سال اخیر بود که توانست نجات پیدا کند و اکنون در حال اکران است.
پس از گذشت ۴ دهه از آزادسازی خرمشهر، سینماگران همواره تلاش کردهاند تا در قالب سینمای دفاع مقدس رشادتها و روزهای تلخ و شیرین مردم در تمام ایران و به ویژه شهرهایی چون خرمشهر را به تصویر کشند.
من یزید را شدیدا محکوم میکنم و به احترام امام حسین(ع) فقط سکوت میکنم!
باران کوثری، نوید محمدزاده و رضا درمیشیان در انتخابات ۱۳۹۶ از حسن روحانی است و این حمایت با مطالبه رفع توقیف عصبانی نیستم صورت پذیرفت.
قرار بود ابتدا این سریال ۳۰ قسمتی از شبکه پنج سیما روی آنتن برود و بهیکباره در کنداکتور تغییر کرد و از شبکه دو و در ماه مبارک رمضان سال ۹۷ پخش شد.
همزمان با جشنواره فیلم فجر سینماگران در مراسمی متفاوت جمعی از اهالی سینما در مرقد مطهر امام خمینی (ره) حضور یافتند.
بر اساس اطلاعات به دست آمده، صدور پروانه نمایش برای فیلم خانه پدری علیرغم مخالفت اعضای شورای نمایش، با اعمال نفوذ مسئولین وزارت ارشاد صورت گرفتهاست.
فعالیت مرتضی اصفهانی در سینما از سال ۹۵ به این سو بسیار پررنگتر شد. شاید این پرکاری از طرفی به فرارسیدن دوران بازنشستگی او برگردد و شاید هم به بیشتر شدن روابطش با اهالی سینما مربوط باشد.
حتی اگر دستمزد واقعی تولید این فیلم را هم همان 16 میلیارد تومانی که کارگردان گفته درنظر بگیریم، با فروش تا اینجا 22 میلیارد تومانی، تگزاس 2 فیلم پرسودی بوده است.
در عین سابقه مقبول برخی اعضا، چند نکته در آن مشهود است: مدیران و نامهای تکراری و برخی از آدمهایی که حضورشان در شوراهایی ازایندست در تضاد با رفتار حرفهای خودشان و آثار نازلشان است.
کمال تبریزی در واکنش به صحبتهای فراستی درباره فیلم جدیداش تاکید کرد که نقدهای او «نخنما، کهنه و تکراری» شده است. او فراستی را «امالفساد حوزه منتقدان» خواند.
تهیهکننده «ما همه با هم هستیم» گفته بود کمدی شریفی ساخته که فاقد شوخیهای غیراخلاقی است. درست است؛ اما فیلم نه فقط فاقد شوخیهای غیراخلاقی است، بلکه فاقد هرگونه طنز و کمدی است و مخاطبی را که به نام فیلم کمدی وارد سینما شده، دست خالی به خانه باز میگرداند.
جلالیفخر سینمای مبتذل ایران به طرز "هوشمندانهای" به قعر انحطاط رسیده است.وقتی ارقام چند هزار میلیاردی مثل آب خوردن به جیب زده میشود، چرا توقع داریم که چنین فیلمهایی ساخته نشود؟!
حضرت آیتالله خامنهای در جریان گفتوگو با آقایان کمال تبریزی، مجید مجیدی، ابراهیم حاتمیکیا و رضا امیرخانی در سال 93، شعری از پروین اعتصامی خواندند و نکاتی را درباره این شاعر بیان کردند.
کمال تبریزی بعد از ساخت «خیابانهای آرام» -که از فیلمهای توقیفی حامی فتنه ۸۸ است- جرات و صراحت کلام بیشتری پیدا کرده است. فیلم اخیر تبریزی که حواشی فراوانی نیز در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر داشت در ابتدا «خودسر» نام داشت، اما بعداً به «مارموز» تغییر نام یافت تا به نوعی تداعیگر فیلم «مارمولک» باشد.
مارموز در کل یک خط سادهی تم داستانی دارد و هزار شاخ و برگ بیهوده و بیمحتوا که همگی به عقده شبیهتر هستند و آرمانهای دستنیافتنی سازندگانش را به زبان کنایه بیان میکنند و در ظاهر و پوستهای مخالف تفکر سیاسی این افراد بیان میشوند، مردی با گذشته غریب رنگ عوض کرده و درصدد حضور و نمایندگی مجلس شورای اسلامی کشور است؛ دغدغه اصلی تبریزی در مارموز رنگ عوض کردن مسئولین پیشین و فعلی و آینده کشورش، دروغهایشان و دورویی آنهاست که طبق معمول همیشه در بیان این اهداف اغراق را چاشنی تصاویرش میکند و نیشگونهای پی در پی را نثار اهدافاش میکند.
در روزهای اخیر و با نزدیک شدن به اعلام فیلمهای پذیرفتهشده در بخش رقابتی جشنواره فیلم فجر، برخی از فیلمسازان مدعی انصراف از این رویداد شدند.
پس از سعید سهیلی و مسعود دهنمکی، حالا نوبت به منوچهر هادی رسیده است تا کمدی «رحمان ۱۴۰۰» را از جشنواره فیلم فجر بیرون بکشد.
کارگردانی سریال «الف ویژه» که پیش از این برعهده «محمدرضا هنرمند» بود به «کمال تبریزی» سپرده شد.