یاسمین، یک پزشک جوان شاغل در آلمان است. مراجعه یاسمن به ایران و سفر او به مشهد و چالشهایی که در این سفر پیش روی وی قرار میگیرد، هم یک سلوک معنوی است و هم یک استعاره از بازگشت به خویشتن.
استقبال گسترده مردم، نخبگان و منتقدان از این فیلم، نشان داد سینمای انقلاب و دفاع مقدس نه تنها زنده است، بلکه میتواند به سینما و فرهنگ ایران حیات بخشد. نمایش شهادت مهدی و حمید باکری و یاران آنان در «موقعیت مهدی»، گرچه یک تراژدی و سوگواره است، اما خون تازهای به رگهای خشک سینمای این دوران میدمد.
صد و یکمین شماره ماهنامه فرهنگی تشکیلاتی حلقه وصل با نگاهی ویژه به چهلمین جشنواره فیلم فجر منتشر شد. این شماره مروری گذرا به فیلم های اکران شده در این جشنواره دارد و آنها را زیر نگاه نقادانه خود برده است.
بزرگترین مشکل فیلم، ضعف شخصیت پردازی قهرمان فیلم است. این نوجوان که فقط میدانیم کودک کار است، اما شناسنامه و هویت خاصی ندارد!
یکی از ترفندهای مدیران سینمایی امنیتی که در پی ارائه بیلان کاری و حفظ وضع موجود هستند، بهرهکشی از چهرههای بانفوذ و متعلق به جبهه انقلاب در جهت آرام نگه داشتن شرایط است!
مهرداد خوشبخت در «آبادان یازده 60» با اینکه فیلمنامه چندان بزرگی را ننوشته، اما به خاطر رفتن به سراغ یک سوژه بکر و جدید و واقعی، توانسته یکی از معدود فیلمهای قابل تماشا در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر را خلق کند.
شماره هفتاد و نهم ماهنامه فرهنگی-تشکیلاتی حلقه وصل با نگاهی ویژه به رویدادهای مهم سینمایی کشور در سال ۹۸ منتشر شد.
گعده «راهنما» با نقد و بررسی مستند «اسدالجنوب» به کارگردانی حامد حزباوی با حضور نعمتالله سعیدی، نویسنده و منتقد سینما و آرش فهیم، مجری و کارشناس برگزار شد.
آنچه سندسازی فیلم علیه جنایت سردشت را ناتمام و ناقص گذاشته، عدم اشاره به بانیان اصلی این جنایت یعنی همان دولتهایی است که سازنده و اهدا کننده تسلیحات شیمیایی به صدام بودند.
اطوارهای شبهروشنفکرانهای که بر فیلم سایه افکندهاند، اخلاقگرایی و فطرتجویی فیلم را خنثی کردهاند. نمایش خانوادههای از هم پاشیده و غلظت دشمنی و تقابل فرزندان با پدر یا مادرهایشان، سندرم شایع در سینمای اجتماعی سالهای اخیر است که در بسیاری از فیلمها دیده میشود. از نظر ساختاری نیز این همه تأکید بر پنهانکاری و ارائه قطره چکانی اطلاعات و مناسبات، بلای جان «قصر شیرین» شده است. مسئلهای که باعث خواهد شد تا مخاطب عام از فیلم خسته شود و نتواند به راحتی با داستان فیلم ارتباط برقرار کند.
صدوبیستودومین برنامه سینما روایت که سومین قسمت از فصل جدید این برنامه نیز بود، به نقد و بررسی مستند «فروشنده 2» با حضور مصطفی خوشچشم کارشناس بینالملل، آرش فهیم (منتقد)، محسن حاجکرمی (تهیهکننده) و محمدمهدی شیخصراف (مجری – کارشناس) اختصاص داشت.
ایتالیا ایتالیا، فیلم اول کاوه صباغزاده است که در یک بن بست دراماتیک دست و پا میزند، بدون اینکه مخاطب را به درک درست و تازه ای از روابط زناشویی و زندگی خانودگی برساند.
نقطه عطف این مستند، پرداختن به ماجرایی است که شباهت زیادی به برجام دارد. این شباهت بیش از هر چیز به خاطر پرداختن به مناسبات میان ایران و آمریکاست.
وحید یامین پور در اولین قسمت از سری جدید «۱۸۰ درجه» بیان کرد که مدیران رسانه ملی باید متوجه باشند اگر بازی رسانه ای را شروع کرده اند هیچ گاه ۱۰ به هیچ نمی برند بلکه ممکن است پنج گل هم بخورند.
در اولین قسمت از برنامه «۱۸۰ درجه» که جمعه ۲۲ بهمن روی آنتن شبکه افق می رود وحید یامین پور و اکبر نبوی درباره برنامه های گفتگومحور تلویزیون به بحث و مناظره می پردازند.
دبیر هماندیشی سینما انقلاب و جایزه سینمایی ققنوس گفت: اندیشمندان بزرگ فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی را دور هم جمع میکنیم تا شاهد اثرات مفیدتر در تولیدات هنری و سینمایی باشیم.
حلقهوصل این روزها در سینما فلسطین غرفه زده تا از نزدیک با مخاطبان، منتفدان و کسانی که در هفتمین جشنواره مردم فیلم عمار اثر دارند، گفتوگو کند. آرش فهیم، خبرنگار و منتقد جوان سینمای کشور از جمله افرادی بود که برای دیدن اکرانهای اولین روز جشنواره مردمی فیلم عمار به سینما فلسطین آمد. فهیم در گفتوگو با حلقهوصل در پاسخ به این سوال که ضرورت برگزاری جشنوارهای مثل عمار را چه میداند، گفت: جشنواره مردمی فیلم عمار ضرورتش از آن جهت است که متاسفانه سینمای حرفهای ما از پرداختن به برخی از موضوعات مهم و اصلی جامعه غافل است.
دبیرخانه هفتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، اسامی هیات داوران بخشهای تیزر و پوستر، نقد مقاله و پژوهش سینمایی، نماهنگ، فیلم ما و برنامه تلویزیونی این جشنواره را منتشر کرد.
مهمترین تاثیر فتنه سال 88 در سینمای کشور را میتوان شکلگیری جشنواره مردمی فیلم عمار دانست. جشنوارهای که به جایی برای خودآزمایی و شناسایی استعدادهای جوان سینمای انقلاب تبدیل شده است.