سریال زخمکاری فاقد ویژگیهای مولف است و ماحصل دسترنج کارگردانش نیست بلکه حاصل سفارش است و مثل درخت گردو، شیشلیک و درخت گردو به سفارش پسرعموهای جدید محمد حسین مهدویان ساخته شده است.
شباهتها قابل انکار نیست اما نهدر حد اینکه آن را مقلد بدانیم چرا که تفاوتها جدی و بنیادین است. در واقع این فیلم همان اندازه تقلید آژانس شیشه ای است که فیلم حاتمی کیا تقلیدی از «بعدازظهر سگی» اثر سیدنی لومت.
برای هنرمندی که عنوان «مولف» را یدک می کشد، «بهروزرسانی» ذهن یک امر واجب است، وگرنه کار به درجا زدن و رخوت و هبوط فکری می کشد و در بهترین حالت کار هنرمند به «ادای دین به خود» می رسد.
باور در فیلمهای اولیه حاتمیکیا آنقدر جدی است که مخاطب آن را باور میکند
به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس مروری داریم بر کارنامه 4 دهه فیلم سازی با موضوع جنگ تحمیلی و بهترین آثار و قهرمانان آن که در ادامه ملاحظه خواهید کرد.
فعالیت مرتضی اصفهانی در سینما از سال ۹۵ به این سو بسیار پررنگتر شد. شاید این پرکاری از طرفی به فرارسیدن دوران بازنشستگی او برگردد و شاید هم به بیشتر شدن روابطش با اهالی سینما مربوط باشد.
«دیدن این فیلم جرم است» فراز و نشیبهای زیادی طی کرده و شواهد نشان میدهد جریان اکرانش با یک گره کور مواجه شده است.
ابراهیم حاتمیکیا بعد از دوران پرتلاطم فیلمسازیاش در دهه80، دهه 90 را با «چ» آغاز کرد. اولین تجربه همکاری او با سازمان اوج به «بادیگارد» بازمیگردد. بعد از آن نیز «به وقت شام» پروژه بعدی همکاری ابراهیم حاتمیکیا با این سازمان بود. «بادیگارد» به عنوان اثری انتقادی از شخصیتهای دهه چهارم انقلاب سخن میگفت و تناقضهایی که فیلمساز بین آرمان خود و وضعیت موجود احساس میکرد؛ تناقضی که پیش از این در «آژانس شیشهای» هم به چشم میآمد.
«خروج» نام تازهترین فیلم سینمایی ابراهیم حاتمیکیا که قرار است دوباره با همکاری سازمان هنری رسانهای اوج ساخته شود. فیلم سینمایی «خروج» پس از «بادیگارد» و «به وقت شام»، سومین همکاری مشترک حاتمیکیا و سازمان اوج است،
خواننده زن بریتانیایی به همراه گروهاش به فرودگاه کیش آمده بودند و توقع داشتند وارد کشور شوند. علوی خطاب به خواننده مورد نظر نوشت: «ما را ببخشید. ما هم اینجا گیر کردهایم!»
مجری برنامه «ثریا»:جدای از کشف و انهدام جاسوسان،جدال انقلابیها بامدیران سیاسی امنیتی محافظه کار درگاندو بعد ازدودهه ما را به یادجدال مظلومانه حاج کاظم آژانس شیشهای باامنیتیهای محافظه کارمیانداخت.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در برنامه تلویزیونی«میدان انقلاب» درباره مسائل چون تسخیر لانه جاسوسی، شیوههای انقلابیگری و نظر رهبر انقلاب درباره فیلم آژانس شیشهای سخن گفت.
فیلم سینمایی «رز زرد» بهکارگردانی داریوش فرهنگ با بازی امین حیایی و بهرام رادان، پنجشنبه نهم اسفندماه روی آنتن شبکه آیفیلم میرود.
موضوع فروش دختران ایرانی در دبی، همواره جزو موضوعات ممنوعه و سانسوری به حساب می آمد. حال آن که همین بی توجهی کار را به این نقطه کشانده که حل و ریشه کنی این معضل آن قدر سخت شده که غیر ممکن می نماید.
قصه فیلم جدید حاتمی کیا از سنخ دسته اول است یعنی قصه حماسهای آرمانی، آنجایی که قرار نیست دیگر قهرمان شک کند (به رنگ ارغوان)، مظلوم و طلبکار واقع شود (آژانس شیشهای) یا به بنبست رسده باشد (موج مرده). گویا قهرمان میخواهد به میدان آمده و راهی را طی کند (دیده بان، چ).
معمولا اظهارنظرهای رهبر انقلاب در مورد فیلمهای سینمایی ایرانی و سریالهای سیما دو نوع است؛ ابتدا اظهارنظرهایی که به صورت مستقیم در بیاناتشان در دیدارهای مختلف بیان کردهاند و دوم اظهارنظرهایی که در محافل خصوصی با صاحبان اثر در میان گذاشته شده و آنها بعدا این بیانات را به صورت غیرمستقیم از زبان ایشان نقل کردهاند.
پرویز پرستویی گفت: حیدری که در «بادیگارد» حضور دارد خود را بادیگارد نمیداند بلکه کارها و ایثارهایش برای حراست از ایمان و اعتقاداتش است.
هيجانانگيزترين و بيشك از نظر من بهترين، ساختيافتهترين، نفسگيرترين اثر حاتميكيا را دوباره در كنارش هستم.