به گزارش حلقه وصل، «سیدمحمدهادی رضوی» تهیهکننده سریال «شهرزاد» در پاسخ به اینکه به عنوان یک سرمایهگذار جوان در این عرصه، در زمانی که بحث قاچاق و کپی فیلمها بیشتر مطرح است، نگران نیستید که از قاچاق سریال «شهرزاد» ضربه بخورید؟ توضیح داد: در این راستا احساس کردم که دو مطلب را باید رعایت کنم؛ اول اینکه در این عرصه هزینهای پرداخت میشود که شما را تبدیل به یک برند میکند و بنابراین احساس میکنم که اگر هزینهای در پی نداشته باشد، اما برند ارائه یک فیلم فاخر که به نام من ثبت میشود، سبب خواهد شد که مردم قطعا دفعه بعد اطمینان بیشتری داشته باشند. در واقع مردم ارائه این سریال را در دنیا، به حساب تبلیغات آن میگذارند ولی مطمئن هستم وقتی کار ارائه شود مردم دوست دارند اورجینال آن را خریداری کنند و ببینند.
وی خاطرنشان کرد: بنابراین باید شاکله و زیرساخت ذهنی مردم را به سمت خرید مجموعههای اورجینال سوق دهیم و اگر هم این اتفاق نیفتاد حتما لزومی نداشته است، اما اگر برند ایجاد شود به شما قول میدهم که خود مردم اجازه نخواهند داد که کارهای بعدی به سمت شکست بروند.
رضوی ادامه داد: قطعا برای اینکه فرهنگ مردم در رابطه با خرید مجموعه اورجینال بالا رود، از ابزارهای تبلیغاتی چون قرعه کشی بهره گرفتهایم.
تهیهکننده سریال «شهرزاد» در مورد پخش جهانی این مجموعه نیز اظهار کرد: خارجیها یک قسمت از سریال را دیدند و متوجه شدند که ارزش سرمایهگذاری دارد به همین دلیل ما نیز این مجموعه را برای مخاطب جهانی توزیع میکنیم و صادرات فرهنگی را افزایش میدهیم.
وی با بیان اینکه هیچ گونه مشارکتی با خارجی ها در ساخت سریال نداشتیم، افزود: بحث کپی رایت سریال «شهرزاد» در آلمان به امضا رسیده است و شبکههای تلویزیونی ترکیه و تعدادی از کشورهای خلیج فارس نیز این سریال را خریداری کردهاند که با ترجمه به چند زبان در اختیارشان قرار میگیرد.
رضوی در پایان در توضیح بیشتر توزیع جهانی این مجموعه گفت: پخش جهانی سریال به منظور جهاد فرهنگی انجام میشود؛ به این معنی که جلوی پخش سریال «شهرزاد» از شبکههای ماهوارهای چون «جم» گرفته شود. همچنین قصد داریم که فرهنگ اصیل ایرانی را مقابل فرهنگ خیانت در سریالهای ترکیهای را به نمایش بگذاریم تا مردم مطلع شوند عشق بدون خیانت در فرهنگ ایران وجود دارد و اگر هم خیانتی ببینند جلوی آن میایستند.