سرویس حاشیه نگاری:هرساله در آغازین ساعات سال جدید، رهبر معظم انقلاب با توجه به ضرورتها و نیازهای جامعه که در طول سال پیشِ رو باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و محور فعالیتها شود نامی برای سال انتخاب میکنند. سال جدید در حالی آغاز شد که از سال گذشته جامعه با مشکلات عدیده از جمله افزایش نجومی قیمتها، کمبود و عدمعرضه بهموقع کالاهای موردنیاز مردم و مسائلی از این قبیل کشور را تحتالشعاع قرار داده و آنگونه که از ظواهر پیداست دولت و مجلس که مسئولان اصلی اوضاع هستند فکر، ایده و تدبیر خاصی برای حل مشکلات مردم ندارند.
در لحظات آغازین سال ۹۸ بازهم رهبر انقلاب طبق روال چندسال گذشته موضوع اقتصادی که مشکل اصلی جامعه ما هست را مورد توجه قرار دادند و امسال را سال «رونق تولید» نام نهادند و از همه اقشار مردم خواستند به رونق تولید کمک کنند.
در همین راستا پایگاه خبری تحلیلی حلقه وصل در روزهای گذشته با طرح این سوال که «موسسات فرهنگی چه کارهایی جهت تحقق «رونق تولید» می توانند انجام دهند؟» نظر مخاطبان را پیرامون این موضوع جویا شد. برهمین اساس، نیمی از مخاطبان معتقدند، «موسسات فرهنگی میتوانند از طریق تبیین صحیح اقتصاد مقاومتی به رونق تولید کمک کنند». درواقع این دسته از مخاطبان وظیفه اصلی فعالان و موسسات فرهنگی را صرفا در تبیین موضوعات تئوریک اقتصاد و علیالخصوص اقتصاد مقاومتی میدانند و نسخهای برای ورود مستقیم این قشر به موضوع رونق تولید تجویز نمیکنند.
همچنین ۳۰ درصد شرکتکنندگان در نظرسنجی اعتقاد دارند، «موسسات فرهنگی باید با سرمایهگذاری در بخش تولید، به رشد اقتصاد کمک کنند». این دسته از پاسخدهندگان به سوال نظرسنجی، نقش فعالان فرهنگی را فراتر از پرداختن به موضوعات تئوریک میدانند و وظیفه قشر فرهنگی را سرمایهگذاری در حوزه تولید تعریف میکنند.
در ادامه وضعیت آرای شرکتکنندگان در نظرسنجی آمده است:
«رونق تولید ارتباطی با قشر فرهنگی ندارد»، «موسسات فرهنگی در حوزه اقتصاد ورود کنند و به تولید برخی از اقلام ضروری روی بیاورند»، و «وظیفه موسسات فرهنگی تنها گفتمانسازی اقتصاد مقاومتی است»، سایر گزینههایی هستند که حائز کمترین آرای این نظرسنجی شدند.