به گزارش حلقه وصل، مهدی نادی، رئیس اداره امور قرآنی استان تهران درباره راهکارهای عملی پیش روی ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم گفت: حجتالاسلام قرائتی برای ریشهکنی بی سوادی در نهضت سوادآموزی مدلی را پیاده کرد که هر فرد با سوادی یک بیسواد را به نهضت معرفی کند، آموزش او را به عهده بگیرد و پس از باسواد شدن آن فرد، نهضت حقالزحمه معلم را پرداخت کند.
نادی با اشاره به اینکه این مدل برای تربیت حافظان قرآن در طرح ملی حفظ نیز کارساز است، افزود: در حال حاضر تعداد زیادی حافظ قرآن کریم دارای مدارک تخصصی حفظ قرآن در کشور وجود دارند که میتوان با چنین مدلی از آنها برای تربیت امثال خودشان استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون بسیاری از طرحهای تربیت حافظ قرآن کریم به دلیل وجود نگاههایی که نمیخواهند در این راه بودجه صرف کنند عقیم مانده است، افزود: با این نوع نگاه نمیشود مشارکت اساتید حفظ قرآن را به طرح ملی حفظ قرآن کریم جلب کرد.
نادی ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم را نیازمند ساختار اجرایی به منظور پیاده کردن مدل مذکور دانست و گفت: این مدل هرساله در حد بودجه و وسع اداره قرآنی استان تهران پیاده میشود و اختصاص حدود 40 درصد بودجه آموزش قرآن استان به حقالزحمه اساتید موجب تداوم این کلاسها شده است.
رئیس اداره امور قرآنی استان تهران با اشاره به اینکه حفظ قرآن از موضوعاتی است که همواره مورد اشاره و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: همه معترفند که تربیت حافظ قرآن بر تربیت قاری ارجحیت دارد، اما اهتمامی که باید در خصوص آن وجود ندارد.