
سرویس حاشیه نگاری: روزهای پایانی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر است و کاخ جشنواره بعد از اعلام اسامی کاندیدها سوت و کور شده و کمتر کسی برای تماشای فیلمهایی که در هیچ رشتهای نامزد نشده است، به سینمای رسانهها میآید. مروری کوتاه داریم بر آثار به نمایش درآمده در یک روز مانده به پایان جشنواره در برج میلاد.
«فصل نرگس» نگار آذربایجانی داستان چند زن است که درگیر مشکلات روزمره میشوند و در این میان با دو راننده آژانس زن آشنا میشوند که در این میان دو نفر از این افراد زندگیشان را مدیون پیوند اعضا هستند. در واقع فیلم همان ورژن زنانه سریال آژانس دوستی است که سالها قبل پخش میشد. سرمایهگذاری پسر محمدرضا عارف، رییس فراکسیون امید تنها نکته مهم فیلم است.
«یادم تو رو فراموش» جدیدترین فیلم علی عطشانی به سراغ سوژهای تکراری در سینمای ایران رفته است: شهلا جاهد و بازیکن سابق پرسپولیس! عطشانی به روال همیشگی برای این فیلم خود هم حاشیه جدیدی دست و پا کرده است: بازی مازیار فلاحی در نقش خودش! ضعف فیلمنامه، کارگردانی و حتی بازیها دنبال کردن فیلم را سخت میکند. فیلم خشم و هیاهو هومن سیدی که همین سوژه را دستمایه روایی خود قرار داده بود به مراتب جلوتر از این فیلم است.
بعد از فیلمهای آپارتمانی چشممان به فیلم ماشینی هم روشن شد! «ترومای سرخ» یک پدیده جالب در جشنواره فجر امسال بود. 40 دقیقه از فیلم اسماعیل میهن دوست در یک ماشین میگذرد! کارگردان از زاویههای مختلف نماهای متفاوتی را گرفته تا مثلا تواناییاش را در فیلمبرداری یک فیلم سینمایی در یک محیط محدود به رخ بکشد.
«ایستگاه اتمسفر» محصول دیگری از موسسه تصویر شهر بود که موضوعی اجتماعی داشت و بازی متفاوت محسن کیایی در کنار قصهگویی فیلمنامه دنبال کردن فیلم را برای مخاطب شیرین میکرد.