از این همه کدهای آشکار و پنهان، ویلینو از القای تطبیق با منجی شیعه به ذهن مخاطب، آرام نگرفته و از زبان دختر فرمن(چانی) خطاب به پائول می شنویم:" تو «مهدی» هستی؟ تو که شبیه پسربچهها هستی."
به همت پژوهشکده شهید صدر، نشست تخصصی با عنوان «تأملی بر انسانشناسی انقلاب اسلامی» با ارائه سیدجواد طاهایی، یکشنبه ۲۵ مهرماه برگزار میشود.
بشر غربی، اسیر در چنبرهی آهنین «فردیت» و «فردگرایی»، تصوّری ارتباط قلبی یک ملت و تبدیل آنان به یک پیکر واحد به واسطهی اثر وضعی یک «خون مقدس» ندارد، و این بلایی است که یهود بر سر مسیحیان آورده است.
نقاش انقلاب از سیر تحولات «هنر انقلابی» و تفکرات و عملکرد طیف «نقاشان انقلاب» سخن گفت و بر لزوم صیانت از هنرمندان انقلابی و حفظ آنها در جبهه انقلاب تأکید کرد.
عبدالحمید نقرهکار در برنامه همراه با خرد بر ضرورت اصلاح سرفصل های هنر و معماری و شهرسازی توسط شورای تحول و ارتقای علوم انسانی تاکید کرد و محمدرضا پورجعفر هم درباره هنر اسلامی گفت: عده ای نگاه متحجرانه را به نام هنر اسلامی نامگذاری می کنند. در نتیجه تصور می شود ما مسائل بدوی مد نظرمان است در حالی که این گونه نیست.
دبیر اولین کنگره بینالمللی قرآن و علوم انسانی گفت: بحمدالله مقدمات برگزاری نخستین کنگره بینالمللی قرآن و علوم انسانی از حدود یک سال و نیم از سوی مدرسه عالی قرآن و حدیث جامعةالمصطفی العالمیه(ص) با همکاری 30 نهاد انجام شده است.
کتاب «فلسفه شناخت» اثر حجتالاسلام عبدالحسین خسروپناه به ارزیابی دیدگاههای دیگران در این زمینه پرداخته است.
بودائیسم نرم افزار دیجیتالیسم است. بهترین نرم افزار برای سخت افزار دیجیتال بودائیسم است. بن گوریون بنیانگذار اسرائیل آخر عمرش شرق را از بودائیسم شروع کرد. علت اینکه کابالیسم یهودی دقیقاً با بودائیسم یکی است همین است. کابالیسمی که در فراماسونری وجود دارد همانند بودائیسم شیطان پرست است و در این زمینه شرق و غرب با یکدیگر متحد میشوند.
رئیس بنیاد بین المللی اسراء: فضای علمیِ غالب در دانشگاهها، مبتنی بر علومی است که از ناحیه فیلسوفان مجامع غربی میآید.
محمدحسن رجبی دوانی گفت: تفاوت حرکت مشروطه و حرکت انقلاب اسلامی این بود که در مشروطه وجه سلبی حرکت معلوم بود اما وجه ایجابی معلوم نبود.
مشکل اساسی در رابطه با اجرای این سند این است که دولت یازدهم تنها یک یا دوبار در شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارشهایی در جنبههای ظاهری آن ارائه داده و در جهت جنبههای محتوایی گزارشی ابلاغ نشده است.
رئیس مرکز «صدرا» گفت: در سند ۲۰۳۰ منظور از تنوع فرهنگی تن دادن به پلورالیسم من جمله پلورالیسم دینی است که در این صورت هندو، بودایی و هر فرقه استعماریای با مسلمان شیعه دوازده امامی در یک سطح سنجیده میشود!
احمد شاکری گفت: هیچ کسی حق ندارد از نگاه خود چه درست و چه غلط نظر خود را در مورد اتفاقهایی مقدس مانند هشت سال دفاع مقدس، واقعۀ عاشورا و... کتاب کند. زیرا ممکن است در جامعه باورهای غلط ترویج داده شود.
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) گفت: جریان اصلی تمدن غرب، اومانیسم نیست، بلکه سکولاریسم است؛ یعنی اول جهان ماده را از ماوراء بریدند و بعد گفتند این انسان و اراده انسان است که باید این جهان را اداره کند و اراده خدا لازم نیست!
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بررسی مسئله تربیت و آموزش لیبرالی یا اسلامی در سند ۲۰۳۰ گفت: این سند شاید الزامآور نباشد، ولی آبروبر است و کاپیتولاسیون آموزشی ـ فرهنگی به حساب میآید.
برنامه این هفته زاویه با موضوع «احیای تمدّن اسلامی» و با حضور حجت الاسلام حبیبالله بابایی و مصطفی مهرآیین پخش شد.
«این سه لیبرالیست»، هر چند طراحی جلد دلچسبی ندارد و در تیراژ نامناسبی (300 نسخه) منتشر شده است اما به دلیل قوت محتوایی برای کسانی که علاقه به آغاز راه شناخت نئولیبرالیسم و اندیشههای بنیادین آن دارند میتواند پیشنهاد خوبی برای مطالعه باشد.
مستغاثی گفت: سینمای ما، ایرانیزه نشده و شعار هنر برای هنر را برای ما دیکته کردند، این در حالی است که شعار هالیوود «هنر برای ایدئولوژی» است.
یک پژوهشگر حوزه عرفانهای نوظهور گفت: جمهوری اسلامی باید تکلیف خود را با فرقهها مشخص کند که آیا میخواهد از آنها پیشگیری کند یا خیر. به نظرم ما در برخورد با فرق کاملا ناموفق بودهایم.
ابراهیم حاتمیکیا با اشاره به اینکه فیلمساز باید دارای هویت باشد، گفت: سینما به نوعی نفس است که باید به درون خود رجوع کنیم و هر فرد قبله خودش را پیدا کند.