به گزارش حلقه وصل، محمود واعظی از معدود وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات به حساب میآید که فعالیت پررنگی در شبکههای اجتماعی مجازی دارد و از ابتدای فعالیت خود در دولت تدبیر و امید نیز بارها بر حمایت از تولیدکنندگان و طراحان شبکههای اجتماعی داخلی، تاکید کرده است.
از طرفی دیگر، وی از زمانی که تصدی پست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را به عهده گرفت در مورد کیفیت و سرعت اینترنت حق را به کاربران داد و بارها اعلام کرد که برای حل این مشکل تمامی تلاش خود را به کار خواهد گرفت.
هم اکنون با گذشت بیش از ۲ سال از آغاز فعالیت محمود واعظی در وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات، برآن شدیم تا نظر وی را در مورد وضعیت اینترنت و عضویت در شبکه های اجتماعی به عنوان یک کاربر ایرانی، جویا شویم.
شما از کدام یک از شرکتهای اینترنتی، برای استفاده در منزل اینترنت می گیرید و سرعت دسترسی به اینترنتتان چقدر است؟
برای استفاده در منزل از شرکت شاتل اینترنت می گیرم و سرعت آن هم ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه است
آیا از این سرعت و کیفیت این سرویس راضی هستید؟
بله راضی هستم و مشکل خاصی نیست.
یعنی با این میزان سرعت، برای دانلود اطلاعات به مشکلی بر نمیخورید؟
من اصلا وقت دانلود کردن ندارم.
اعضای خانواده تان چطور؟ از این سرعت اینترنت راضیاند؟
بله فکر نمی کنم مشکلی باشد؛ همسرم که بیشتر کار علمی انجام می دهد در نهایت می خواهد یک مقاله دانلود کند و یا نمره شاگردانش را وارد کند که این سرعت دسترسی برایش کافی به نظر می رسد، فرزندانم هم برای شبکههای اجتماعی و ارسال پیام از اینترنت استفاده میکنند که همین مقدار اینترنت برایشان کافی است.
اما به نظر میرسد پسر کوچکتان خیلی راضی به نظر نمیرسد و این موضوع را یک بار در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرده است؟
بله، همین طور است، الانم ناراضی است، اما از نظر من همین سرعت دسترسی برای وی نیز کافی است. البته سعی می کنم دیگر او را در برنامه تلویزیونی همراه خود نبرم!
آیا اینترنتی که استفاده میکنید بدون فیلتر است؟
نخیر، اینترنت من در محل کار و هم در منزل، مانند سایر کاربران است و از اینترنت پالایش شده استفاده می کنم و دسترسی کامل به همه سایتها ندارم.
از فیلترشکن هم استفاده میکنید؟
قطعا نه.
عضو چند شبکه اجتماعی داخلی و خارجی هستید؟
برای حمایت از شبکه های اجتماعی داخلی، علاقه مندم که در هر شبکه ای که طراحی و ایجاد می شود حضور داشته باشم به همین دلیل، هم اکنون عضو بیسفون، ساینا، کلوب، آپارات، تبیان، لنزور و زیگور هستم؛ چون معتقدم ما باید به اینها کمک کرده و آبادشان کنیم. به همین علت هم هر زمان که درخواست ملاقات با من داشته اند قبول کرده ام و از کمک فنی و حمایت مالی نیز تا جایی که امکان داشته دریغ نکردهام.
در مورد شبکههای خارجی چطور؟
خیلی وقت نمی کنم که به شبکه های خارجی سر بزنم، اما عضو اینستاگرام و تلگرام هستم که اگر وقت کردم ببینم دنیا دست کیه! جالب اینجاست که عضویت در گروههای تلگرام از اختیار ما خارج است و بدون اینکه از ما اجازه بگیرند عضومان می کنند!
آیا تمامی نظرات کاربران و طرفدارانتان را در شبکههای اجتماعی میخوانید؟
کلوب را میخوانم و یک سری موارد را نیز روابط عمومی پرینت میگیرد که من جواب آنها را میدهم.
از کدام اپراتور موبایل سرویس میگیرید و کد خط موبایلتان چند است؟
من هم اکنون از ۳ اپراتور موبایل سیم کارت دارم اما خط اصلیام همان خطی است که ۲۰ سال پیش داشته ام مربوط به اپراتور همراه اول و کد یک است و آن را عوض نکرده ام؛ در حال حاضر ارتباطم با همه رفقا و افراد از طریق همین خط است و روزهای تعطیل که با تلفن همراهم صحبت می کنم این خط، خط اصلی من محسوب میشود.