حلقه وصل: سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان در سال ۱۳۹۹ جشنواره حبیب را با هدف انعکاس فعالیتهای تشکلهای دینی در خدمترسانی به مردم در چهار محور کرونا، مواسات، محرم و صفر و اربعین برگزار کرد.
امسال نیز سومین سال جشنواره حبیب است، این اسم برگرفته از یار رسانهای امام حسین(ع) حبیب ابن مظاهر و حبیب نجار آن مؤمن سوره یاسین و اسم مستعار شهید حاج قاسم سلیمانی بوده، برگرفته شده است.
سومین جشنواره با شعار «با جشنواره حبیب پای جنگ روایتها میمانیم» آغاز و مجموعهها و تشکلهای دینی با جهاد تبیین وارد معرکه فعالیتهای رسانهای و تولید محتوای تبیینی میشوند.
سومین جشنواره استانی حبیب، با هدف معرفی کارکردهای اجتماعی مجموعههای مذهبی، ترغیب فعالان فرهنگی به فعالیت مؤثر در فضای مجازی و نیز تقدیر از تولیدات رسانهای تشکلهای دینی و فعالان رسانهای، در استان گیلان برگزار میشود.
این جشنواره در پنج محور: جهاد تبیین، نهضت مردمی تبلیغ، تعظیم شعائر دینی، خدمات اجتماعی و مسجد و امام محله برگزار میشود، تصریح کرد: تبیین معارف و دستاوردهای انقلاب اسلامی، تبیین مسئله جمعیت و خانواده، تبیین شخصیت میرزاکوچک جنگلی؛ معرفی چهرههای مردمی فعال در تبلیغات دینی؛ عملکرد تشکلهای دینی در برگزاری مراسم مذهبی (اعیاد، ولادتها، شهادتها و…)؛ عملکرد تشکلهای دینی در امور جهادی، خیریه، بهداشت و درمان و فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی مساجد و امامان محله از مواردی است که رکت کنندگان در محورهای جشنواره میتوانند به آن بپردزند.
آثار در دو حوزه فنی و محتوایی بررسی خواهد شد،در بخش فنی، فیلمنامه (طرح، ایده، روند اجرا، روایت، پرداخت)، تصویر (ترکیب بندی، کیفیت تصویر، نورپردازی)، صدا (صدابرداری، صداگذاری، موسیقی)، تدوین (گرافیک، جلوههای ویژه) و کارگردانی (طراحی کاراکتر، صحنه، دکوپاژ، روند مدیریت فیلمنامه) ارزیابی خواهد شد.
در بخش محتوایی، خلاقیت در انتقال پیام، نکات برجسته، توجه به زبان محلی و مولفههای بومی، و نیز مولفههای محتوایی ناظر به پنج محور جشنواره مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
تولیدات باید در قالبهای مستند، فیلم کوتاه و یا کلیپ، حداکثر تا ۲۳ دقیقه و در فرمتهای رایج ویدئویی ارسال شود.
مهلت ارسال آثار جشنواره حبیب تا پایان دی ماه بود و اختتامیه آن در اسفند ماه ۱۴۰۱ خواهد بود.