
سرویس پرونده: سجاد داعی مدیر انتشارات «گل یا پوچ» مشهد در حاشیه ششمین نمایشگاه «ایران نوشت» تهران با حلقه وصل به گفتگو نشست و از دغدغه های خود گفت.
وی بیان داشت: مجموعه ی «گل یا پوچ» نخستین سال است که در این حوزه وارد شده و به قولی نو پاست چراکه تقریباً نزدیک به یک سال است که فعالیت خود را با محوریت محتوا و جنس ایرانی اسلامی آغاز کرده است.
داعی ادامه داد: البته ورود به این عرصه چندان هم بدون تجربه نبوده و بنده طی چند سال گذشته تجربه تولید در انتشارات برند دیگری را داشتم اما امسال تصمیم به تأسیس برندی با هزینه شخصی در جهت دغدغه های فرهنگی خود را گرفتم و «گل یا پوچ» را تأسیس کردم.
این فعال فرهنگی اضافه کرد: بهتر است بگویم این عنوان تجاری (گل یا پوچ) در سه حوزه تخصصی کتاب کودک، محصولات بازی و سرگرمی و نوشت افزار ایرانی اسلامی فعالیت می کند یک نشر تازه تأسيس است که در زنجيره توليد خود علاوه بر ساخت كاركتر های ايرانی و توجه به فرهنگ سازی در خصوص کیفیت محصولات بسیار حساسیت نشان می دهد.
مدیر انتشارات «گل یا پوچ» مشهدمقدس خاطر نشان کرد: در واقع ما تلاش می کنیم محصولی که تولید می کنیم از نظر محتوایی و جنس یعنی مواد اولیه ایرانی و بومی باشد، مسلماً زمانی که منه تولید کننده می بینم چطور مردم با عشق و حساسیت و ارق ملی به دنبال محصول ایرانی هستند خود را باید موظف ببینم که پاسخی در خور این درخواست ارائه کنم و این پاسخ همان تولید محصول با کیفیت است. یعنی همان طور که مردم به دنبال ایرانی بودن هستند من هم باید به دنبال کیفیت ایرانی بودن باشم تا معرفی جنس ایرانی به درستی صورت گیرد و جنس ایرانی را به عنوان محصول بی کیفیت شناخته و معرفی نشود این مسئولیت با منه تولید کننده است.
وی اظهار داشت: در مورد شروع فعالیت و گستردگی کار نیز باید بگویم که «گل یا پوچ» سعی کرده که اولین قدم را محکم و وسیع برداریم به همین خاطر در سیستم و سایت «آوای مهر» که یک فروشگاه در حوزه ی تولید و توزیع لوازم التحریر ایرانی است و ایجاد آرامش در امر تـأمین نوشت افزار را مأموریت خود میداند تبلیغ کرده ایم و به معرفی محصولات خود پرداختیم.
داعی ادامه داد: همچنین در سطح استان ها نیز این محصولات را به نمایندگی های نوشت افزار ایرانی اسلامی ارسال کرده ایم و شرکت در ششمین نمایشگاه ایران نوشت که در حال حاضر در تهران در حال برگزاری است و یکی از مهم ترین نمایشگاه ها در حوزه نوشت افزار محسوب می شود و مورد استقبال مخاطبین قرار گرفته هم تبلیغ و معرفی محصول را انجام می دهیم.
این فعال فرهنگی تصریح کرد: زنجیره تولیدات ما با توجه به حوزه هایی که به آن اشاره کردم زیاد است اما در خصوص نوشت افزاری مثل دفتر کاراکترهایی طراحی و دسته بندی با توجه به موضوعات صورت گرفته است از جمله مجموعه ی«دنیای آرامش» که سبک بسیار ایرانی ست و از طرح های کاشی های ایرانی و سنتی استفاده شده و مناسب برای جوانان و بزرگسالان است، دسته ی دیگر «دنیای عجیب»، «دنیای کودکی» و مجموعه «فیلشاه» است که برگرفته از انیمیشن «فیلشاه» است که مورد استقبال کودکان قرار می گیرد.
وی یادآور شد: در بخش های دیگر نیز البته طراحی صورت گرفت مثل جامدادی، کیف و ... اما متأسفانه به دلیل نداشتن بودجه و کمبود، نبود و بالا بودن قیمت مواد اولیه مورد نیاز این محصولات به تولید نرسید چراکه قیمت اولیه آن بسیار بالا در می آمد.
مسئول انتشارات «گل یا پوچ» در ادامه بیان داشت: البته جدای از مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد باید بگویم به اعتقاد بنده آن هدف و دغدغه ای که ما تولید کنندگان نوشت افزارهای ایرانی به دنبالش بودیم یعنی فرهنگ سازی تا حدود زیادی صورت گرفته و استقبال طیف وسیعی از اقشار مختلف کشور از این محصولات در نمایشگاه ها و فروشگاه ها نشان از این امر دارد و همان طور که گفتم وقتی ما خواهان تبلیغ می کنیم که کالای ایرانی بخرید باید کالای با کیفیت ایرانی را عرضه کنیم.
داعی در ادامه گفت: به هر صورت ما برای «گل یا پوچ» کسب و کار وسیعی تعریف کرده ایم و هدفمان حرکت به سمت جلوست تا محصولی را تولید کنیم که رضایت مخاطبان در آن باشد