به گزارش حلقه وصل، کتاب پژوهشی «مدیریت مدرسه با رویکرد اسلامی» با هدف آموزش ویژگیهای مدیریت مدرسه با رویکرد اسلامی و ارائه الگوی مفهومی در میان کارگزاران تربیتی جامعه ایران از طرف انتشارات مدرسه منتشر و روانه بازار نشر شد.
از مدیریت با رویکرد اسلامی تعاریف متعددی شده است که این تعاریف، بسته به زاویه دید و نوع نگاه ارائه دهنده آن، تفاوتهایی دارند. اما کتاب «مدیریت مدرسه با رویکرد اسلامی معرفی ابزار سنجش معتبر و ارائه مدل» ضمن بهره گیری از علوم جدید مدیریت؛ مفاهیم مدیریت اسلامی را از بطن متون و مفاهیم دینی و قرآنی، تجارب موفق و آراء و اندیشههای متخصصان و مدیران مسلمان با دغدغهها و آرمانهای دینی و اعتقادی آنان و نیز سایر نوشتارهای مرتبط موجود، استخراج و تدوین کرده است.
تیم پژوهشی؛ حیدر تورانی، اعظم مولایی و شهره حسینپور با تکنیک تحلیل محتوا این کتاب را در چهار فصل در قالب ابعاد و مؤلفههای زیر شناسایی و ارائه دادهاند که عبارتند از:
۱- مدیر: ویژگیهای فردی مدیر مدرسه، سبک رهبری
۲- کارکنان: گزینش و جذب، نگهداشت، آموزش، ارتباطات، ارزشیابی
۳- دانشآموزان: تربیت جسمانی، تربیت علمی، تربیت اخلاقی و دینی، تربیت اجتماعی، تربیت فنی و حرفهای، تربیت هنری
۴- منابع: سرمایة اجتماعی، سرمایة اطلاعاتی، سرمایه مالی و فیزیکی
۵- فرهنگ مدرسه: ارزشها و نمادها
۶- والدین: آموزش و مشارکت.
کتاب «مدیریت مدرسه با رویکرد اسلامی...» در ۲۴۸ صفحه با موضوع مدیریت در فروشگاههای سراسر کشور و همچنین فروشگاه اینترنتی انتشارات مدرسه enmabazar.ir در دسترس مخاطبان قرار دارد.