خانواده، کانون اصلی رشد انسان است و هر رفتاری مروج برهنگی، بدپوششی و اعمال خلاف عفت عمومی باشد، در نهایت منجر به برهم زدن آرامش خانواده، گسترش طلاق و آسیبهای اجتماعی میشود. بر همین اساس لایحه حمایت از حریم خانواده تنظیم شده است.
معاون سیما گفت: برنامههایی چون «محفل» و «زندگی پس از زندگی» در کنار برنامههایی چون «سمت خدا» توانستند فضای معنوی و نشاط دینی برای مخاطبان ایجاد کنند. این برنامهها در کنار برنامههای مداحی که بیشتر به عواطف و احساسات مخاطبان توجه دارد، به ارتقای ایمان روشنبینانه مخاطبان میپردازد و به نیاز مخاطبان در حوزه اعتقادی و معرفتی پاسخ میدهد.
تبلیغات، مسئله بسیاری مهمی برای عرضه هر محصول یا ایدهای است. تبلیغ در لغت یعنی انتشار، پخش و ترویج. در جوامع بینالمللی مبحث تبلیغ در قرن بیستم برای فروش کالا و هر نوع محصولی اعم از تجاری یا هنری جدی گرفته شد و همانطور که شاهد آن هستیم در قرن بیست و یکم به اوج خود با ابزارهای جدید رسیده است.
منتقدان درباره این سریال نوشتهاند: «سیاهچاله» ثابت کرده یک شبهکمدی بیمایه است. ما با فضایی بسیار شلوغ و شلخته مواجهیم که هیچ ربطی به کمدی موقعیت ندارد. موقعیتهای به وجود آمده آنقدر سطحی و سخیف است که تحمل دیدن آن به مراتب وقت تلف کردن است.
«رهایم کن» از یکسو ناهنجاریهای اخلاقی چون روابط نامشروع، تجاوز، خیانت، شرب خمر و.... را بازنمایی و عادی سازی میکند و از سوی دیگر تیشه به ریشه بنیان خانواده میزند؛ یادمان بیاید دیالوگهای هاتف به افسانه را که مدام راه رسیدن به آرزو را بریدن از خانواده میداند.
حجتالاسلام عبدالحسین خسروپناه گفت: سریالهای خانگی باید به سمتی بروند که به تحکیم خانواده کمک کنند. این الگوهای فرهنگی، نباید بالیوود و هالیوود باشند.
پلتفرم نمایش خانگی فیلیمو از یک سو با تولید سریالهای مبتذل و غیر اخلاقی«ذائقه سازی» میکند و از سوی دیگر تبدیل به میدانی برای حضور سلبریتیهای ضد نظام شده است و فراتر از اینها خود به عنوان کنشگری تمام عیار علیه نظام فعالیت تبلیغی میکند و بر آتش آشوبهای خیابانی میدمد.
عجیب است که آزادسازی موصل یکی از عملیاتهای بزرگ سپاه قدس به فرماندهی سپهبد حاجقاسم سلیمانی نادیدهانگاری میشود و شکوه عظمت تیمی امنیتی به نمایش گذاشته میشود که توسط دولت عراق اخراج شدند.
ماموریت احسان کرمی در شبکه من و تو فراتر از اجرا و برنامه سازی در این شبکه است و او برای ماموریت مهمتری در لیست حقوقبگیران کیوان عباسی قرار گرفته است.
یکی از ویژگیهای سریالهای نمایش خانگی توجه به روایتهای معمایی و قصههای جنایی است. اتفاقی که تقریبا از همان ابتدای ساخت سریال در اواخر دهه هشتاد رخ داد و سریال «قلب یخی» با همان ویژگیهای سریالهای جنایی و معمایی ساخته و پخش شد.
وزیر فرهنگ گفت: ایرادی ندارد که فیلمی برای اولینبار در خارج کشور نمایش یابد، اما اخذ مجوز صورت گیرد و در این زمینه هم هیچ فرقی وجود ندارد.
پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، امشب با حضور در برنامه «صف اول»، گزارشی از عملکرد مدیریتی خود در دوران ریاست بر رسانه ملی ارائه داد.
هاشمی با تاکید بر ضرورت توجه به مطالبات جامعه و خانواده فرهنگ و هنر گفت: مسئولیت تولید و نظارت بر سریالهای نمایش خانگی در پلتفرمها، فعلا بر عهده صدا و سیماست.
ساخت دو پروژه درباره شهید بروجردی و سردار سلیمانی توسط حامد عنقا، حاشیه شکایت علیه «جیران»، جنجال عروسک «پنگول»، اکران آنلاین فیلمها در تلوبیون و شمایل یک مامور تازه اخبار مهم این هفته بود.
جریان تولید سریال و برنامههای ترکیبی در شبکه نمایش خانگی در دو سال اخیر، سرعت بیشتری گرفته است.
یکی از مهمترین مراکزی که کرونا سایه مرگ خود را روی آن انداخت، سینما است. با شیوع همه گیری، همه مراکز تجمع از جمله سینماها تعطیل شدند.
رویکرد اعتماد تام و تمام به چهرهها بدون بررسی متن و بدون تاکید بر حوزه محتوا و مضمون نمیتواند نتایج خوبی دربر داشته باشد. این اتفاق در تلویزیون هم رخ داده است.
چیزی که در میزانسن، دکوپاژ و طراحی های «میدان سرخ» بیشتر از همه خودنمایی می کند، تلاش برای شبیه شدن به فیلم های گنگستری سینمای آمریکا و نمونه برداری (تقلید کورکورانه) از آثار کارگردان هایی چون تارانتینو و رابرت رودریگز است.
منوچهر هادی که سال ۹۵ در نمایش خانگی «عاشقانه» را به عنوان سریالی عامهپسند ساخت، آن زمان بازیگران چهرهاش مثل محمدرضا گلزار و مهناز افشار روی پرمخاطب بودن آن تأثیر داشتند، اما مخاطب سال ۱۴۰۰ تفاوتهای زیادی با مخاطب پنج سال پیش دارد.
بنابر اعلام پلتفرمهای پخش اینترنتی ویدیو، مستند «مهین» رکورددار تماشای مستند اجتماعی شد.