در ادامه سلسله کارگاه های انتقال تجربه نشست بازنمایی عناصر هویت زیست بوم در سینما باحضور رضا میرکریمی 22 تیرماه در مشهدمقدس برگزار می شود.
در جریان ساخت فیلم روز واقعه،قوام مفاهیم شیعی آنرا باید به مرحوم «علی صفائی حائری» معروف به عین صاد مجتهد واندیشمند شیعه نسبت داد که مرگ مشکوک او را در تیر ماه ۱۳۸۷ یک تصادف ساده جلوه داده شد.
زارعی گاهی با یک حضور کوتاه مثل بازی در «سربازهای جمعه» و «چ»، گاهی در یک اثر کمدی مثل «خروسجنگی»، گاهی در فیلم «دو زن» و بیشتر اوقات در آثار سینمای دفاعمقدس تواناییهایش را به رخ کشیده است.
هفتمین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰، با اکران ۲ فیلم سینمایی فیلم «نگهبان شب» به کارگردانی رضا میرکریمی و فیلم «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی فر برگزار شد.
معترضان سازمان سینمایی احتمالا بیانیهای را خطاب به رئیس جمهور در روزها یا پس از جشنواره فیلم فجر منتشر خواهند کرد تا از سازمان سینمایی امتیازات بیشتری دریافت کنند.
از سوی رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن، فیلم "خانه ای در خیابان چهل و یکم" به کارگردانی حمید رضا قربانی به صورت مستقل به زبان ژاپنی ترجمه و زیرنویس شد.
از 94 فیلمی که متقاضی حضور در جشنواره چهلم بودند، 74 فیلم منطبق با مقررات جشنواره شناخته شدهاند.
انتصاب ایلبیگی اقتدار را به بخش نظارتی وزارت ارشاد بازخواهد گرداند و این انتصاب قدم مثبتی برای بازگرداندن حوزه نظارت بر سریالهای شبکه نمایش خانگی در وزارت ارشاد خواهد بود.
سال ۸۴ بهرام توکلی با «پابرهنه در بهشت» به حوزه هنری آمد و سال ۸۶ فیلمهایی مثل «به همین سادگی» از میرکریمی و «پرچمهای قلعه کاوه» از محمد نوریزاد در حوزه ساخته شدند.
ژوزه ماریا ریبا ۶۷ ساله اصلیتی اسپانیایی داشت. او سالهای بسیاری به همراه همسر فرانسویاش در کشور فرانسه زندگی میکرد.
نرگس آبیار تعداد زیادی شخصیت زن در فیلمهایش خلق کرده که به یک اندازه در روند داستان حضور نداشتهاند، اما اگر با دقت به این تابلو نگاه کنیم، ویژگی مشترک آنها واقعی و ایرانی بودن آنهاست.
تغییر دبیری جشنواره جهانی فیلم فجر این روزها به یکی از مسائل مهم اهالی سینما بدل شده و چه بسا موجب انتشار شایعههایگاهوبیگاه در این رابطه باشد.
اطوارهای شبهروشنفکرانهای که بر فیلم سایه افکندهاند، اخلاقگرایی و فطرتجویی فیلم را خنثی کردهاند. نمایش خانوادههای از هم پاشیده و غلظت دشمنی و تقابل فرزندان با پدر یا مادرهایشان، سندرم شایع در سینمای اجتماعی سالهای اخیر است که در بسیاری از فیلمها دیده میشود. از نظر ساختاری نیز این همه تأکید بر پنهانکاری و ارائه قطره چکانی اطلاعات و مناسبات، بلای جان «قصر شیرین» شده است. مسئلهای که باعث خواهد شد تا مخاطب عام از فیلم خسته شود و نتواند به راحتی با داستان فیلم ارتباط برقرار کند.
باز هم رضا میرکریمی و باز هم یک فیلم خنثی، بیخاصیت و ملالآور دیگر که تظاهر به روزآمدی و دستیابی به استتیک «فیلم مدرن» میکند
پس از آن تا پایان عمر دولت دوازدهم هم چیز زیادی باقی نمانده. به هر حال کجای این دولت کار عمیق، حساب شده و دقیق انجام شده که انتظار داریم در حوزه فرهنگ و سینما انجام شود.
حتی اگر دستمزد واقعی تولید این فیلم را هم همان 16 میلیارد تومانی که کارگردان گفته درنظر بگیریم، با فروش تا اینجا 22 میلیارد تومانی، تگزاس 2 فیلم پرسودی بوده است.
هنوز یادمان نرفته روزهایی را که رسانهها درباره سرمایههای مشکوک در شبکه نمایش خانگی هشدار میدادند ولی توجهی نشد.