گبرلو گفت: «جیران» سریال ضعیفی بود و تماشاگران به احترام حسن فتحی و شهرزاد، جیران را دنبال میکردند.
ظاهرا سینماگران ایرانی قصد ندارند مرغ خیال و خلاقیت خود را در به تصویر کشیدن «عشق» به فراتر از «شیفتگی در یک نگاه» پرواز دهند و خب علیرضا قربانی لاجرم باید بخواند تا جور ضعف عشقی سریال را بکشد!
احسان جوانمرد نویسنده "جیران" اعتقاد دارد که سعی کردهاند در این سریال، جانب انصاف را نسبت به ناصرالدینشاه و سلسله قاجاریه رعایت کنند.
اسماعیل عفیفه تهیهکننده "جیران" میگوید: وقتی شما با "حسن فتحی" کار میکنی گارانتی داری که مردم کارت را دوست خواهند داشت، از دوست ۳۰ سالهام تشکر میکنم که مثل ۳۰ سال پیش با وسواس کار میکند.
آقایان سازنده! حداقل اندکی به احترام مخاطب بیاندیشید و اینطور نباشد که تنگ آمدن قافیه، مجبورتان کند مجددا پایان فصل دوم را اعلام کنید بدون آنکه کوچکترین ضرباهنگی دراماتیک در سریال ایجاد کرده باشید!
دیروز اگر با دستبندهای بنفش در میتینگهای انتخاباتی روحانی گلو پاره میکردند، امروز جای پوزش طلبیدن و تقاضای بخشش از پیشگاه ملت، با متهم ساختن نظام اسلامی، به جلو فرار میکنند.
شاید بهتر باشد ببینیم هنرمندانی که ژست حمایت از مردم را میگیرند، چقدر حاضر به دادن هزینه از سمت خودشان به نفع شرایط اقتصادی مردم هستند.
بازیگر فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» گفت که این فیلم احساس و اندیشه مخاطب را هدف گرفته است.
داستان این فیلم در ارتباط با یکی از موضوعات گم شده در تاریخ دفاعمقدس است. 5 روز قبل از آتشبس میان ایران و عراق، گروهی از شیرمردان ایرانی در دفاع از خاک وطن در تنگهای به نام ابوقریب دشمن را با نثار جانشان زمینگیر میکنند و مانع پیروزی رژیم بعث عراق پیش از تصویب آتشبس میشوند. رویدادی که با وجود اهمیت بالایی که داشت بعدها کمتر مورد توجه قرار گرفت و ساخت فیلم «تنگه ابوقریب» بهانهای برای زنده شدن یاد و خاطره شیرمردان حاضر در این عملیات شد.
مهدی پاکدل در پست اینستاگرامی به کنایه نوشت «پیشنهاد میکنم مسئولان فیلم تنگه ابوقریب را ببینید شاید کمی خجالت بکشند!»
بازیگر فیلم "چهارراه استانبول" گفت: نقطه هدف و مخاطب اصلی فیلم توکلی بدون شکل نسل نوجوان ایران است. نسلی که با دفاع مقدس نا آشناست و همه چیز برای وی در کتاب و عکس و فیلم خلاصه می شود.
بازیگر فیلم تنگه ابوقریب گفت: "تنگه ابوقریب" برای رشادت های دلیر مردانی است که جانشان را عاشقانه در راه مملکت خود در 8 سال دفاع مقدس فدا کرده اند.
مهدی پاکدل، مدیرتولید انیمیشن سینمایی «فیلشاه» گفت: مراحل رندرینگ انیمیشن «فیلشاه» در اوکراین انجام میشود. به دلیل کیفیت پروژه و حجم بالای پردازش مورد نیاز تصمیم گرفتیم تا رندرینگ این پروژه را در خارج از ایران انجام دهیم.
به بهانه سالگرد حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران به سراغ هنرمندانی رفتیم که آثاری با این موضوع ساختهاند. انیمیشن کوتاه «ناو وینسنس» و مستند «پرواز صبح یکشنبه» آثاری هستند که به ترتیب در دوره دوم و چهارم جشنواره فیلم عمار شرکت کرده و سال گذشته در کنار چند فیلم و انیمیشن دیگر در بستهای با عنوان «ایران قربانی حقوق بشر» در اکرانهای مردمی عمار به نمایش درآمدهاند.
مهویان کارگردان «ماجرای نیمروز» درباره این مسئله که چرا اسم واقعی افراد در فیلم ذکر نشد؛ تصریح کرد: افراد براساس شخصیتهای حقیقی بوده برای مثال شخصیت کمال از روی شخصیتی حقیقی بوده که تخیل هم در آن دخیل بوده است. ولی شاید نام بردن اسم آن افراد عاملی برای اقدامات تروریستی علیه آنان شود. رضوی در پاسخ به این سوال که فرزند رجوی کجاست گفت: کودک به شهید لاجوردی سپرده می شود...
کارگردان نمایش «همسایهی آقا» نسبت به نوعی غربزدگی و خودباختگی فرهنگی در تئاتر هشدار داد و آن را به منزله زنگ خطری تلقی کرد که مدتهاست به صدا درآمده است.
کارگردان انیمیشن «شاهزاده روم» گفت: سعی کردیم با تجربههایی که از «شاهزاده روم» بدست آوردیم، بیشتر روی فیلمنامه کار کنیم و فکر میکنیم فیلمنامه «فیلشاه» خیلی بهتر از آب درآمده است.
بازیگر کشورمان عنوان کرد: بازسازى چند دقیقه از دلاورىهاى جوانهاى باغیرت کشورمان بسیار سخت و طاقتفرسا بود ولى آن مردهاى شجاع نه یک روز و دو روز بلکه هشت سال جانانه دفاع کردند.
تهیهکننده سریال کیمیا گفت: سیستم گافگیری، سیستمی است که رسانهها راهاندازی کردند تا گاف بگیرند در حالی که رسانهها بویژه رسانههایی که در حوزه فرهنگ و هنر تخصص دارند باید نگاه عمیقتری به حوزه سریال و فیلم داشته باشند.
جبار آذین گفت: « شاهزاده روم» از منظر ساختار هنری،فنی و بازگویی موفق داستان زندگی حضرت نرجس خاتون یکی از برجسته ترین و مدرن ترین آثار انیمیشنی سینمای ایران و جهان محسوب می شود.