به گزارش حلقه وصل: یکی از نهادهای مسئول در اجرای قانون عفاف و حجاب سازمان تبلیغات اسلامی است. این سازمان در حوزههای تولید محتوا و محصولات تبلیغی، اعزام مبلغ، برنامهریزی برای فرایندهای تبلیغ و استفاده از ظرفیت هیأتها و مساجد مسئولیتهایی برعهده دارد.
سازمان تبلیغات هم مانند دیگر نهادها بابد تا سه ماه پس از ابلاغ قانون سازوکار اجرایی کردن بندهای مربوط به وظایفش را تدوین و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال کند.
استفاده از ظرفیت مساجد و هیأتهای مذهبی و نخبگان حوزه و دانشگاه اتفاق مهمی است که در حوزه اختیارات سازمان تبلیغات قرار گرفته و این سازمان با برنامهریزی درست و آموزش به مخاطبان خود میتواند طیف گستردهای را به عنوان مبلغان عفاف و حجاب و یا آمران به معروف در حوزه عفاف و حجاب معرفی کند.
در متن ماده ماده ۹ لایحه عفاف و حجاب آمده است: سازمان تبلیغات اسلامی به منظور تحقق اهداف این قانون مکلف به انجام دادن وظایف زیر است:
۱- برنامهریزی برای استفاده از ظرفیت مساجد، حسینیهها، اماکن مذهبی هیأتها و تشکلهای مذهبی و هیأتهای اندیشهورز نخبگان حوزوی و دانشگاهی در امر سبک زندگی اسلامی خانواده محور و فرهنگ عفاف و حجاب» با همکاری مراکز مدیریت حوزههای علمیه با تأکید بر استفاده از نیروهای جوان مؤمن انقلابی دانا و کارآمد.
۲- حمایت از تولید محصولات فرهنگی، چندرسانهای، هنری، سینمایی، نمایشی، تجسمی کتاب، رمان، نوشت افزار، اسباب بازی و مانند آن برای گروههای سنی مختلف در زمینه بسط «فرهنگ عفاف و حجاب».
۳- تدوین فرآیندهای تبلیغی جهت فرهنگسازی تبیین شرایع دینی و مفاهیم عفاف و حجاب با استفاده از ظرفیت تبلیغی برای بخشهای مختلف ظرف سه ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون.
۴- تدوین محتواهای مکتوب و چند رسانهای جهت تبلیغ مبلغان ظرف سه ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون به صورت سالانه.
۵- فرهنگسازی تبیین شعائر، دینی شبکه سازی و سرمایهگذاری در راستای مفاهیم عفاف و حجاب با استفاده از ظرفیت تبلیغی.