زهرا عسگرالیگودرزی مدیر مجموعه ی آموزشی رسانه ای «خیبرمدیا» در گفتگو با حلقه وصل به تشریح فعالیت های این مجموعه و اهداف راه اندازی آن پرداخت.
وی بیان داشت: همزمان با سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در سال 1399 ، مجموعه رسانه ای خیبرمدیا با تولید موشن گرافیک «راز یک تأکید» شروع به فعالیت رسانه ای نمود که بسیار مورد توجه مخاطبین در پیام رسان ها قرار گرفت.
الیگودرزی تصریح کرد: در واقع خیبرمدیا با هدف نشر معارف اسلامی و محتوای انقلابی مطبق با اهداف و آرمان های اسلام ناب و تفکر امامین انقلاب در سطح ملی و بین المللی راه اندازی شد ، با این افق که انشالله تبدیل به محلی بمنظور تولید محتواهای چندزبانه برای مخاطبین ایرانی و غیر ایرانی گردد.
این فعال فرهنگی ادامه داد: تولید بعدی ما بمنظور ایام فاطمیه 7 نقاشی دیجیتال در مورد ولایت مداری حضرت زهرا س به چهار زبان خارجی تولید و به دست مخاطبین ایرانی و بین المللی رسید و در ادامه با حمایت های بی دریغ و نگاه نو مدیریت مدرسه علمیه رضویه مشهد، خانم مهوش تصمیم گرفتیم بمنظور اثرگذاری بیشتر یک استودیو تلویزیونی بمنظور تولید برنامه های استودیویی راه اندازی کنیم که الحمدلله این امر اتفاق افتاد و توانستیم استودیویی مجهز را فعال کنیم که علاوه بر دکور ، تجهیزات ضبط ، باکس تدوین مناسبی هم بمنظور یکپارچه سازی روند تولید برنامه تهیه شد.
مدیر مجموعه رسانه ای « خیبرمدیا» افزود: در طول نزدیک به 2 سال گذشته ، بیش از 18 موشن گرافیک تولید نمودیم که نزدیک به 3 میلیون بازدید در پیام رسان ها و سایت های خبری داشته اند. همچنین برنامه های استودیویی متنوعی نیز مانند همرزمان حسین (ع) ، با هدف بررسی شاخصه های سیره حسینی به همراه معرفی شهدای مدافع حرم در 7 قسمت بمناسبت ایام محرم، برنامه ی «ثقلین» با هدف بررسی شاخصه های خانواده الگوی قرآنی ، با حضور کارشناسان قرآنی ، سیره شناس و روانشناس در 30 قسمت ، بمناسبت ماه رمضان نیز تولید کردیم.
وی یادآور شد: ویژه برنامه انتخابات ریاست جمهوری در 21 قسمت با حضور حجت الاسلام پژمانفر و سایر کارشناسان حوزوی و دانشگاهی، ویژه برنامه ضامن آهو ، در 17 قسمت با هدف انتقال حال و هوا و ارتباطات قلبی زوار غیرایرانی امام رضا (ع) از 10 کشور مختلف جهان، مجموعه مستند 7 قسمتی نظم نوین با هدف بررسی ابعاد مختلف نظم نوین جهانی و بیان دیدگاه های رهبری در این خصوص هم از دیگر فعالیت های خیبرمدیا بوده است.
الیگودرزی در ادامه گفت: همچنین اجرای پویش بین المللی علی کیست در کشورهای آمریکا ، افغانستان ، ترکیه ، عراق ، فرانسه و آلمان با هدف معرفی حضرت علی (ع) به مردم این کشورها با اهدای شاخه ی گل. برگزاری چندین نشست صمیمی و گعده های فرهنگی با فعالان فرهنگی کشورهای عراق و ترکیه ، استرالیا و آمریکا در مدرسه علمیه رضویه و دوره آموزش قرآن ویژه خواهران فعال قرآنی کشور افغانستان با همکاری آستان قدس رضوی بمدت 20 روز در مدرسه علمیه رضویه مشهد از جمله فعالیت های بین المللی در طول این مدت است.
وی اضافه کرد: یکی از بزرگترین کارهای ما در این مدت ، تولید برنامه استودیویی بانوی تمدن ساز با بیان شاخصه های زن تمدن ساز و منتظر ظهور منطبق بر سیره حضرت زینب س است که به زبان های انگلیسی ، اردو ، عربی و ترکی استانبولی نیز دوبله صوتی گردید و علاوه بر این موارد متن گفتگو و برنامه نیز پیاده سازی ، تدوین و به کتاب الکترونیک تبدیل شد.
این فعال فرهنگی خاطر نشان کرد: در نظر داریم با نشر محتواهای دوبله شده در بسترهای پخش آنلاین محتواهای ویدیویی پیام برنامه را به گوش مخاطبان خود برسانیم. از نکات مهم در تولید این برنامه ، شبکه سازی بین المللی بمنظور ترجمه و دوبله صوتی کار بوده است که از فعالان فرهنگی کشورهای ترکیه ، پاکستان ، آلمان و سوریه استفاده نمودیم.
مدیر مجموعه ی «خیبرمدیا» افزود: همچنین بمنظور کادرسازی ، مرکز رسانه ای خیبرمدیا به مرکز آموزشی رسانه ای خیبرمدیا تغییر نام داد و با راه اندازی وب سایت خبری ، آموزشی و همچنین برگزاری کلاس های حضوری در نظر داریم طلاب مستعد و علاقمند مدرسه علمیه رضویه مشهد را در راستای تولید محتوای فاخر رسانه ای آموزش دهیم ، که البته در کنار این موارد کلاس هایی مانند سواد رسانه ، نقد فیلم ، دوره های مختلف بصیرتی نیز برای طلاب گرامی برگزار نموده ایم و یا در دست برگزاری داریم.
وی تصریح کرد: ناگفته نمایند از ابتدای فعالیت تمرکز ما بر پیام رسان های داخلی ، خصوصا پیام رسان ایتا بوده است و درپایان این نکته را باید عرض کنم که تا کنون تولیدات ما نزدیک به 5 میلیون بازدید داشته است و پیش بینی میشود برنامه بانوی تمدن ساز نیز نزدیک به 2 میلیون بازدید داشته باشد.
الیگودرزی در مورد برنامه های پیش روی این موسسه گفت: طرح های پیش رو که متاسفانه بعلت نداشتن بودجه تولید متوقف گردیده و امکان تولید این برنامه ها را برای ما نا مقدور ساخته هست که از مسئولین فرهنگی کشور در بخش های مختلف خواهش میکنیم ما را در این امر ما را یاری نمایند. تولید برنامه بانوی تمدن ساز نسخه دو، یک برنامه ملی با هدف تربیت دختران و زنان ایرانی با بیان موضوعات مختلف حول محور هویت زنان ، خانه داری ، همسرداری ، تربیت فرزند ، دین در خانه ، ازدواج ، سواد رسانه و... با حضور کارشناسان مطرح ملی در قالب 90 قسمت برنامه ترکیبی استودیویی و موشن گرافیک؛ تربیت جنسی، با هدف تربیت جنسی با نگرش اسلامی نوجوانان و جوانان دختر و پسر ایران اسلامی در قالب 80 قسمت برنامه ترکیبی بصورت استودیویی و موشن گرافیک فرزندآوری با هدف هدایت زوج های جوان و خانواده به تشکیل خانواده و فرزندآوری در قالب 100 قسمت برنامه ترکیبی استودیویی و موشن گرافیک؛ لازم هست که این نکته را یادآور شویم که در تمامی برنامه های تولیدی ، نگرش اسلامی جاری است و علاوه بر کارشناسان و پژوهشگران حوزه علمیه ، از اندیشمندان و دانشجویان دغدغه مند نیز بهره مند میگردیم.