
سرویس تلنگر: روز گذشته صادق صبا مدیر شبکه فارسی بیبیسی در مطلبی با عنوان «فصلی جدید در حیات ۷۵ ساله رادیوی فارسی بیبیسی» اعلام کرد که «رادیوی فارسی بی بی سی تصویری شد تا مخاطبان ما بتوانند برای اولین بار نه تنها صدای همکاران رادیویی ما را بشنوند بلکه تصویر آنان را نیز ببینند. رادیوی فارسی بی بی سی اولین رادیو در بخش جهانی بی بی سی است که تصویری شده است».
اعتراف به از دست دادن مخاطبان و تلاش برای افزایش عمر رادیو بیبیسی
صادق صبا در ادامه این مطلب با اعتراف به از دست دادن مخاطب این رادیو، گفت: «ما همیشه تلاش میکنیم که برای جلب رضایت مخاطبان بی بی سی از آخرین پیشرفت های تکنولوژیک بهره بگیریم. در سالهای اخیر با گسترش بی سابقه تلویزیون و ماهواره و موبایل، رادیو و به خصوص رادیوی موج کوتاه تا حدی رونق گذشته خود را از دست داده است. ولی با تصویری شدن رادیو ما امیدواریم که عمر این رسانه افزایش یابد و به خصوص شنوندگان قدیمی و وفادار بی بی سی بتوانند به رسانه مورد علاقه خود دسترسی داشته باشند».
مدیر این رسانه که نقشه مؤثری در فتنههای ایجاد شده در جمهوری اسلامی ایران دارد، بیبیسی را منبع اصلی و قابل اعتماد خبری معرفی میکند و میگوید: «رادیوی فارسی بی بی سی حدود هفتاد و پنج سال پیش تاسیس شد و در این مدت به یکی از مهمترین رسانه های فارسی زبان تبدیل شده است. در این سال های طولانی رادیوی بی بی سی بسیاری از رویدادهای سرنوشت ساز در ایران و افغانستان و جهان را گزارش کرده است و برای میلیونها نفر منبع اصلی و قابل اعتماد برای دریافت خبر بوده است».
صادق صبا که تصویری شدن رادیو را برای تأخیر در مرگ رادیو بیسی راهاندازی کرده است، آن را افتخاری برای کارکنان بیبیسی میداند که توانستهاند چنین سرویسی به مخاطبان ارائه دهند.
وی همچنین به نظرسنجیهای مختلفی که بیبیسی در ایران انجام داده اشاره میکند و میگوید که همچنان بیبیسی مورد اعتمادترین رسانه برای مخاطبان است و البته عدهای هم نظرات مثبتی به بی بی سی ندارند ولی ما همچنان تلاش خواهیم کرد که با ارائه خبر و تحلیل دقیق، بیطرفانه و منصفانه نظر آنان را نیز به تدریج جلب کنیم.
لازم به ذکر است افت مخاطبان رادیویی رسانههای معارض، که به منظور ایجاد تفرقه و نفاق بین ملتها راهاندازی شدهاند، در بین آنها فراگیر شده است، به طوری که مدتی پیش هم باعث شد رادیو فارسی صدای آمریکا وابسته به وزارت خارجه این کشور پس از 36 سال فعالیت تبلیغاتی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به دلیل استقبال نکردن مخاطبان به کار خود پایان دهد.