به گزارش حلقه وصل، روزنامه «کیهان» در ویژههای خود نوشت:
به گزارش خبرگزاری دانشجو حواشی وزیر سابق را از بیمه بودن شهدای حادثه قطار مشهد - تبریز و توهین به خبرنگار زن و مزخرف خواندن مسکن مهر اغلب مردم به یاد دارند.
آخوندی چندین بار استیضاح شد، اما هر بار با لابیهایی از برکناری جست؛ یکی از محورهای استیضاح، کارچاقکنی فرزند وی در وزارت راه و شهرسازی بود؛ که به همین اتهام دستگیر شد.
گرچه نام اصلی که در رسانهها ذکر شد فرزند دیگر وی، م.ه آخوندی بود؛ فرزندان آخوندی به همراه حسین عبده تبریزی (مشاور وزیر سابق راه و شهرسازی) و اصغر فخریه کاشان (قائم مقام وزیر سابق راه و شهرسازی) عضو و رئیس هیات مدیره شرکتهای بسیار زیادی هستند. شرکتهایی که هر کدام دارای سرمایه بسیار زیاد بوده و بعضا دولتی (سهامی عام) محسوب میشوند.
باید پرسید فرزندان عباس آخوندی که کم سن و سال هم هستند، چگونه به این ثروت رسیدهاند؟ ثروتی که هر روز با رانتی که از سوی پدرشان در وزارت راه و شهرسازی بهوجود آمده بود، سیر صعودی گرفته و از بیتالمال به حسابهای شخصی سرازیر شده است.
عبده تبریزی شریک فرزندان آخوندی، از نقشآفرینان جدی مسکوت ماندن طرح مسکن مهر در دوران وزارت عباس آخوندی است، چرا که مسکن مهر از سال ۸۸ تا ۹۲ موجب کاهش تورم مسکن و در نتیجه کاهش جدی تقاضای مسکن شده بود و این مساله با منافع شخصی وی که دارای دهها شرکت در حوزه مسکن و ساختمان در کشور است در تضاد بود. منافعی که با فرزندان آخوندی نیز اشتراک داشت.
فخریه کاشان نیز مذاکره کننده و نفر اصلی وزارت راه و شهرسازی در مذاکرات خرید فلهای هواپیماهای ایرباس و بوئینگ بوده است. وی در دهه ۷۰، معاون ارزی بانک مرکزی دولت دوم هاشمی رفسنجانی سیاستهای انبساطی اقتصادیش تورم را به ۴۹/۵ درصد رساند. یادگار امام(ره)، مرحوم سید احمد خمینی در آن مقطع زمانی در خصوص وی نوشت: «آقای دکتر کاشان در زمان تصدی پست معاونت ارزی بانک مرکزی مملکت در خزانه بانک را باز کرد و به هر دلال و قاچاقچی و چاقوکش ۵ هزار دلار تقدیم کرد و روزانه میلیونها دلار ذخایر ارزی بانک مرکزی را به جیب گانگسترها ریخت. آیا این نقشه تهی کردن خزانه ارزی مملکت را آمریکای جنایتکار جلوی حاج اصغر آقا گذاشته بود و یا به تصمیمگیری نابخردانه شخص او مربوط میشد؟ آیا این بابا رئیس بزرگتری نداشت تا جلوی کار او را بگیرد؟»
فخریه کاشان قائم مقام آخوندی و شریک فرزندانش در زنجیرهای از شرکتهای مرتبط و غیرمرتبط با حوزه راه و شهرسازی شده و از رانت حضور عباس آخوندی در مسند وزارت، بیشترین بهره را بردند.