ساماندهی شوراهای امر به معروف در دستگاههای اجرایی آموزش قوانین و ضوابط امر به معروف ایجاد روحیه مطالبهگری و همبستگی در میان عموم و در نهایت حمایتهای دستگاه قضا از اهداف و ضروریات ستاد امر به معروف است.
فراخوان طرح ملی انسان مسئول (نهضت گسترش معارف امربه معروف و نهی از منکر) ویژه ماه مبارک رمضان ویژه مبلغین و مربیان (خواهر و برادر) برگزار میشود.
«سعید جلیلی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار درباره وظایف مردم و آحاد جامعه برای رسیدن به اهداف گفت: حال وقت تعلل در زمینه هنر، سینما و حتی هوش مصنوعی نیست؛ وقتی میبینیم میخواهند جای اطلاعات غلط و درست را عوض کنند، باید سریعتر این عقب ماندگی را جبران کرد.
اگر مستند عمامه صورتی را طی روزهای گذشته بهطور کامل هم ندیده باشید، احتمالاً بسیاری از شما قطعههایی از آن را در شبکههای اجتماعی مشاهده کردهاید.
دبیر جشنواره معروف هدف جشنواره را تلاش برای انعکاس درست اهداف و سیاستهای ستاد امر به معروف در اذهان مردم و نهادها و دستگاههای نظارتی و اجرایی با استفاده از زبان فرهنگ، هنر و رسانه دانست و گفت: این جشنواره میخواهد فاصله بین مردم و ستاد امر به معروف را کاهش دهد.
مرحوم عماد افروغ میگوید: ما با نسل سومی از روشنفکران مواجهیم که با تکیه بر ایسمهای سوخته غربی به دنبال اصلاح ایدئولوژی زدایی از اسلام هستند و نقطه شروع را نقد تفکرات مرحوم شریعتی گرفتهاند و سراغ مرحوم مطهری و امام خواهند رفت.
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: به صورت کلی مجری اصلی این لایحه پلیس و دستگاه قضایی است. و کل دستگاهها ملزم به همکاری با این دو دستگاه هستند و در صورت عدول، مجازات دارند. این لایحه ضمانت اجرایی بسیار قوی دارد.
پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: ماجرای محافظهکاری و صورتیبازی از ابتدا بوده، مثلاً احنف بن قیس از سران قبیله و خواص دوران امیرالمؤمنین (ع) از جمله افرادی بود که پای ضرر دادن نبود و برای حضور در جنگ جمل بهانه آورد.
شهر ما شهر غریبهها نیست و اگر چنین ذهنیتی به وجود آمده یا داشتهایم، نیاز به بازاندیشی داریم. شهر ما شهر خودیهاست. شهر آشنایان دور و نزدیک. در شهر خودیها، ارتباط و توجه معروف است نه منکر. همه به هم ربط داریم و به یکدیگر بیتوجه نیستیم.
در صداقت و دلسوزی تهیهکنندگان لایحه عفاف و حجاب و نیز نمایندگان محترم مجلس تردیدی نیست و دقیقاً به همین علت، از آن عزیزان انتظار میرود از روی دیگر این سکه نیز غافل نباشند و خدای نخواسته به جای مقابله با کشف حجاب، دشمن را در اجرای این طرح خزنده و خسارتبار، یاری نکرده باشند!
استاد جریانشناسی گفت: امام حسین خود شهید شد تا شعائر و احکام زنده بماند، ایشان شهید راه حجاب است؛ پس چه طور میشود به برخی بیحجابیها در مجالس عزا مشروعیت ببخشیم؟
کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه کل داستان کربلا داستان دو اراده یعنی اراده حسینی و یزیدی بود، گفت: امام حسین(ع) اگر با یزید درگیر شدند به خاطر گناه یک شخص نبود، گناه یزید در رواج هرزگی در جامعه و ارزش دادن به گناه بود، از این رو امام «هیهات من الذله» را مطرح و ورق بازی را برگرداندند.
تفاوت فقه امام خمینی(ره) با سایر فقیهان نه در روش استنباطی بلکه در نوع نگاه متفاوتی است که امام به فقه داشت و بر اساس آن فقه شیعه را از قالب فقه فردی خارج و حوزه وسیعتری از جامعه را به آن اختصاص داد.
انتشار خبر و تصاویر ضرب و شتم بانوی آمر به معروف در شیراز، احساسات عمومی را جریحهدار کرده و واکنش کاربران فضای مجازی را به همراه داشت.
امروزها سالروز شهادت آیت الله شیخ فضل الله نوری است. شهادت او نقطه عطف در تاریخ ایران اسلامی است، جریان سکولار و لائیک در کشور ، مواضع خود علیه شورای نگهبان را پشت سر اصلاحطلبان پنهان میکنند، برخی از اصلاحطلبان دانسته و یا نادانسته عمله توطئه و دسیسههای آنها علیه جمهوریت و اسلامیت نظام هستند.
کاش تهیهکنندگان لایحه عفاف و حجاب به این پرسش اساسی پاسخ میدادند که لایحه اخیر نسبت به قوانین موجود و در مقایسه با آن چه امتیاز و مزیت ویژهای دارد که تهیه و تدوین آن را ضروری دانستهاند؟!
مصطفی سال ۹۲ راهی سوریه شد. در ابتدا به دلیلی تصور کردند که نفوذی است اما بعدها با داشتن چندین مجروحیت در میدان رزم به «شیر بیشه فاطمیون» معروف شد تا اینکه او در روز تاسوعا به شهادت رسید.
خانواده جمعی از شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و امنیت در دیدار با مدیر شبکه افق، از حمایتهای بی دریغ رسانه ملی و این شبکه از مجموعه دختران انقلاب و نیز مطالبهگری در مورد فرهنگ عفاف و حجاب و پیگیری وضعیت شهدای امنیت تقدیر و تشکر کردند.
این آرایش جنگی دشمن در مقابل اسلام، سوت آخر تقابل غرب با تمدن نوین اسلامی است که نتیجه تلخ شکست را به آنان تفهیم کرده است.
دشمن، بخش هر چند کوچکی از مردم را نسبت به نظام، بدبین و دچار سوءظن کرده است. نوعی «بیماری ذهنی» در لایهای از مردم ایجاد شده که در اثر آن، همه چیز را «مختل» و «معیوب» فرض میکنند و علت العلل را نیز «نظام» میدانند. به واقع، در یک جنگ شناختیِ تمام عیار قرار داریم و «کج روایتها»، در حال ربودن «حقیقت ها» هستند.