کنار تأثیر افزایش بیرویه چاپ کتابهای ترجمه بر ایجاد شکاف فرهنگی، باید از آسیبهای زبانی این آثار نیز یاد کرد؛ زبانی که گاه تن فردوسی، پاسدار زبان فارسی، را در گور میلرزاند.
سرقت در میدان صد و یکم به قلم نیلوفر مالک از سوی انتشارات مدرسه برای رده سنی نوجوان منتشرشد.
سالهاست که ادبیات تألیفی در برابر محصولات وارداتی زانو زده و بازار نشر کشور را به ترجمهها واگذار کردهاند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه از برگزاری نشست فعالان حوزه ادبیات کودک و نوجوان در کرمانشاه خبر داد.
این مجموعه کتاب، به مهارت هایی در زندگی اشاره دارد که ما کمتر به آن فکر کرده ایم.و به نکاتی پرداخته که حتی برای بزرگسالان هم تازگی دارد.
نخستین شماره «گاهنامه ادبیات دینی کودک و نوجوان» روز شنبه ۱۸ دی با حضور جمعی از اصحاب قلم در تهران رونمایی میشود.
جمعی از کودکان ایران در نامهای سرگشاده به همسالان خود در سراسر جهان، روز جهانی کودک را تبریک گفته و صلح و دوستی را به جای جنگ و نفرت، برای عموم بچهها و مردم کشورهای مختلف آرزو کردهاند.
عناوین مجموعه «آهای، مواظب ما باشید!» برای آشنایی کودکان با جانوران در حال انقراض توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر و راهی بازار نشر شدند.
کتاب جدید مدیرمسئول کیهان بچهها در حوزه تصویرگری، با استقبال خوب مخاطبان، پس از مدت کوتاهی از انتشار به چاپ پنجم رسید.
تصویرگری برای کتاب تالیفی هزینه بالایی دارد، چراکه هنرمند تصویرگر میبایست با خواندن متن نسبت به خلق تصاویر مرتبط با آن اقدام کند اما...
هیات داوران بخش داستان نهمین جشنواره کتاب برتر کودکان و نوجوانان، اسامی نامزدهای بخش داستان این دوره از جشنواره را اعلام کرد.
ایده جالب نویسنده در نگارش داستانی که در آن قهرمانان غربی و شرقی رودرروی هم قرار میگیرند، بهانهای برای معرفی برخی از قهرمانان فراموششده شرقی است که در طی این سالها بهواسطه هجوم گسترده محصولات قهرمان محور غرب به ذهن کودکان و نوجوانان کشورهای دیگر، به دست فراموشی سپردهشدهاند.
مصطفی رحماندوست نویسنده کودک و نوجوان گفت: مطمئن هستم رواشناسان با ژانر جادوگری مخالفت میکنند ولی من به اندازه آنها با آن مخالف نیستم؛ چرا که با دو مشکل رو به رو هستیم. اول اینکه کودکان و نوجوانان ما به هیچ عنوان کتاب نمیخوانند...
زمانی که درحوزه ادبیات دینی کودک و نوجوان صحبت میکنیم بیشتر از هر چیزی این سوال را باید از خودمان بپرسیم که مخاطب ما دقیقا کیست؟