بررسی دغدغهها، فرصتها و چالشهای تربیتی کشور در صد و بیستمین شماره ماهنامه فرهنگی تشکیلاتی «حلقهوصل».
در حالی که بهصورت غیرمتعارفی در روزهای گذشته موضوع بازگشت دانشجویان و اساتید اخراجی فعال در اغتشاشات سال 1401 در رسانههای اصلاحطلب و ضدانقلاب خارجنشین مطرح میشود، آمارهای رسمی نشان میدهد که اساساً دانشجویان اخراجی این حوادث بسیار انگشتشمار هستند.
رهبر انقلاب روز گذشته در دیدار هیأت دولت، گفتند: «باید به لایههای عمیق هوش مصنوعی مسلط شویم». کارشناسان معتقدند برای تحقق این مطالبه مهم، 2 اقدام کلیدی مورد نیاز است.
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: یکی از مطالبات رهبر انقلاب در موضوع راهیان نور، ارتباط مستمر با زائران است.
یکی از کارویژههای اصلی دانشگاهیان در سال تحصیلی جدید باید آن باشد که برای بازسازی تصویر دانشگاه در جامعه اقدامات جدی و تدابیر ویژهای اتخاذ کنند تا «معنی دانشگاه» بیش از هر زمان دیگر به یک نهاد قدرتمند علمی و تحقیقاتی، مسئولیتپذیر اجتماعی، انقلابی و جهادی و... تبدیل شود.
سریال «سرگیجه» با سرمایهای بسیار و با هنرمندانی مشهور تولید شده اما از نظر هنری نه در جذب مخاطب موفق بوده و نه در بازگشت سرمایه. در مواجهه با موضوعاتی از این دست این پرسش پیش میآید که به راستی این سریالها برای چه ساخته میشوند؟ شاید پرداختن به سرنخهایی از عملکرد و موقعیت تهیه کننده و سرمایهگذار سریال بتواند پیش از محتوای الکن، گرههای کور روایت ساخت این سریال را روشن کند.
دبیر کل شورای عالی علوم تحقیقات با اشاره به تاکید رئیس جمهور برای جذب نخبگان گفت: بسته سیاستی نگهداشت و مهاجرت معکوس مغزها تدوین می شود.
این تصویر، نه مربوط به پشت در بیمارستان است، نه پشت در زندان این تصویر، مال همین تابستان امسال است و مادرانی مستاصل و نگران را پشت در حوزه برگزاری آزمون ورود به دانشگاه نشان میدهد که دارند برای قبولی فرزندشان در کنکور دعا میکنند! چرا؟ چون عدهای وضعیت را به گونهای ترسیم کردهاند که گویی غول کنکور، همان غول مرحله آخر بازی زندگی است و فرزندان دلبند این مادران برای عبور از آن نیازمند جان نامحدود و امدادهای غیبی و تجهیزات و تسلیحات دشمنشکنند!
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: ۵ هزار واحد اقتصادی نیمه فعال و تعطیل در بخشهای مختلف صنعتی، کشاورزی، بازرگانی، اصناف و واحدهای روستایی کشور تا پایان سال احیا میشود.
معاون اول رئیس جمهور مدرک گرایی بدون توجه به نیازهای بازار را از مهمترین مشکلات کشور در نظام آموزشی و تربیتی عنوان کرد.
سرپرست دانشگاه پیام نور گفت: افزایش رشتههای مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور در راستای رسالت دانشگاه و بازار کار به جد پیگیری میشود.
از قضاء، این لیبرالیستها و غربگرایان حاکم در فضای اموزش عالی کشور بودهاند که با تفکر انحصارطلبانه همواره به دنبال یکدست کردن فضای آکادمیک با همفکران خود بودند و ماجرای کذایی بورسیهها را رقم زدند.
رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس مصوبه هیئتهای امنای دانشگاههای علوم پزشکی پایه حقوقهای نجومی به مدیران و برخی اعضای هیئت علمی این دانشگاهها پرداخت میشود.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: در فاز اول نیازهای صنایع خصوصی و دولتی که احصا شده، در سامانه نان دیده شده و دانشگاه ها هم در صورت احصاء نیاز خود می توانند، وارد سامانه شوند.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری اعلام کرد: شش هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان اکنون در کشور فعال است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد دانشجویان غیر بومی که نمیتوانند در کلاس درس حاضر شوند، گفت: آموزش مجازی در دانشگاهها با اجباری شدن آموزش حضوری تعطیل نخواهد شد.
رئیس سازمان امور دانشجویان از آمادگی تمام خوابگاه های دولتی برای استقرار دانشجویان با حضوری شدن آموزش خبر داد.
معاون آموزشی وزیر علوم از آمادگی برای برگزاری کلاسهای حضوری دانشگاه از ۱۴ فروردین خبر داد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی منابعی برای تکمیل، تجهیز، نگهداری و مقاوم سازی فضاهای آموزشی در سال ۱۴۰۱ تخصیص دادند.