در تازهترین تحول، مرکز پژوهشهای مجلس با انتشار یک گزارش تحلیلی تازه، علامت سؤال بزرگی را درباره این طرح مطرح کرده و میگوید: این طرح برای اجرا دستکم ۱۴میلیارد دلار سرمایهگذاری نیاز دارد.
از مهمترین اتفاقات سال ۱۴۰۰ در حوزه حمل و نقل می توان به شکسته شدن رکورد تاریخ ۱۰۰ ساله راهآهن در ترانزیت بار ریلی کشوراشاره کرد.
معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: خدمات حمل و نقل درون و برون شهری و بینالمللی جادهای، ریلی و دریایی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه توانستیم علیه تحریم های دریایی ایران فائق شویم، گفت: در حال حاضر جنس تحریم ها به ایجاد کریدورهای موازی با ایران تغییر ماهیت داده است.
در حالی که دومین کشور دریای خزر بعد از روس ها از نظر تعداد ناوگان تجاری هستیم، اما سهم ما از تجارت دریایی در بنادر شمالی ناچیز است.
خودباوری، یقین به وعده الهی، بیاعتمادی به دشمن، اعتماد به نیروهای جوان، مومن، متخصص و انقلابی و مجاهدت شبانهروزی از جمله فاکتورهایی است که دشمن مستکبر و زیادهخواه را ناامید میکند.
اظهارات عجیب معاون اول رئیسجمهور در بزرگنمایی فشار تحریمها، با انتقاد بسیاری از مطبوعات مواجه شد.
ماندگاری طولانی کالا در بنادر، دریافت هزینه دموراژ کانتینر از صاحب کالا، هزینههای سنگین حمل و نقل جادهایاز عواملی است که رقیب کریدور دریایی چابهار را برای صاحبان کالا جذابتر کرده است.