تیغ و ترمه اثری ضداخلاق و ضد عرف است که بیبندوباری را گسترش میدهد.نوشیدن الکل و رابطههای نامشروع آنقدر برای فیلمساز مهم بوده که یادش میرود فیلمش نمیتواند پیام منسجمی را به مخاطب انتقال دهد.
سیزدهمین روز از آذر ماه ۹۸ با اخبار و حاشیههای فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آنها میتوان به واکنش «پژمان بازغی» پیرامون اعتراضات اخیر در کشور اشاره کرد.
کارگردان «تیغ و ترمه» روزگاری نوستالژیهایی همچون «قصههای مجید» و «خواهران غریب» خلق کرد اما امروز میگوید دیگر آن پوراحمد نیستم.
پوراحمد یک قصهگوی کلاسیک است و بهتر است به جایی بازگردد که در آن استاد است.
فیلم دومی که در دومین روز جشنواره در پردیس ملت به نمایش درآمد «بنفشه آفریقایی» مونا زند حقیقی بود و فیلم بعدی هم آخرین ساخته کیومرث پوراحمد یعنی «تیغ و ترمه» که بهتر است از کنار این دو فیلم عبور کنیم و کمتر درباره آنها صحبت کنیم تا نه وقت نویسنده را تلف کنیم و نه وقت گرانبهای شما خواننده محترم را!
دومین روز از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با اکران فیلم های «بنفشه آفریقایی» به کارگردانی مونا زندی، «تیغ و ترمه» کیومرث پور احمد و «درخونگاه» ساخته سیاوش اسعدی سپری شد.