
به گزارش حلقه وصل، احمد حمزهای امروز در حاشیه برگزاری گرامیداشت روز معلم در این شهرستان با اشاره به چالشهایی که نظام آموزش کشور با آن روبهرو است، اظهار داشت: یکی از مهمترین چالشها معیشت فرهنگیان است که متاسفانه نهاد آموزش و پرورش در اولویت یک کشور نبوده است.
نماینده مردم فاریاب، کهنوج، رودبار جنوب، قلعهگنج و منوجان در مجلس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری بیان داشت: تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و برخی از این فاصلهها به اینکه ما معیشت معلمها را خوب ندیدهایم بر میگردد.
وی افزود: مدیریت ناپایدار از چالشهایی است که امر آموزش و پرورش را دچار مشکل میکند و اینکه چالش بعدی تغییر محتوای کتب درسی است که مرتب دچار تغییر شده و باید فکری در این زمینه صورت گیرد.
حمزهای با بیان اینکه نباید نظام آموزشی ما فقط مدرک تحویل دهد، ادامه داد: نظام آموزشی ما بیشتر حافظهپرور است تا ارتقای قوه ادراک بچهها که این مسأله برای نظام آموزشی کشور خوب نیست.
نماینده مردم فاریاب، کهنوج، رودبار جنوب، قلعهگنج و منوجان در مجلس تصریح کرد: نظام آموزشی ما باید استدلالگرایی را به دانشآموزان یاد دهند و اینکه نهاد آموزشی باید قوه استدلال و فهم را در کنار آموزشی تقویت کند چراکه غیر از این اگر شود تقلید کورکورانه در بچهها ایجاد میشود.
وی با بیان اینکه حجم بالای کتب درسی یکی دیگر از نقیصههای نظام آموزشی ما است که با کشورهای دیگر قابل مقایسه نیست، تبیین داشت: یکی دیگر از مشکلات آموزشی ما بیروح بودن فضای آموزشی برای بچهها است که آنها را از مدرسه دور کرده و نمیتوانند مدرسه را به عنوان منزل دوم خود بشناسند.
حمزهای با بیان اینکه طی سه سال گذشته بیش از 100 مدرسه در پنج شهرستان جنوبی استان کلنگزنی شده که برخی به اتمام و مابقی در مهرماه سال جاری به بهرهبرداری میرسند، گفت: سهمیه قبولی کنکور فرهنگیان در دو سال گذشته شش مورد بوده که بعد از تفکیک سهمیه این قبولی به 36 مورد رسیده است.
منبع: فارس