به گزارش حلقه وصل، مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر گفت: هم اکنون بالای 95 درصد اطلاعات همراه مشترکین جمع آوری شده و قرار است از ماه آینده تمامی قبوض به صورت الکترونیکی صورت میگیرد.
هادی مدقق مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر با اشاره به هوشمند کردن کنتورهای مشترکان برق گفت: هم اکنون تمامی درگاههای دیجیتال و اطلاع رسانی را برای انجام این کار فراهم کردیم به طوری که حتی در روستاهای محروم هم که دسترسی به تلفن همراه و اینترنت امکان پذیر نیست دفاتر ارتباطات روستایی بتوانند این فرآیند را برای روستاییان دنبال کنند.
او ادامه داد: ما برای سهولت هر چه بهتر فرآیند الکترونیکی شدن صدور قبوض برق و آسایش هموطنان از تمام امکانات دیجیتالی استفاده میکنیم و فقط محدود به نرم افزارهای شرکت های خصوصی در زمینه پرداخحت نیستیم تا بتوان هر چه بهتر روند حذف قبوض را در سراسر کشور عملیاتی کنیم.
مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر اضافه کرد: حذف قبوض کاغذی برق از اول مهر آغاز میشود و مشترکانی که تا به امروز ثبت اطلاعات نکرده اند باید اطلاعات خود را ثبت کنند.
مدقق با اشاره به اینکه برای پرداخت قبوض چندین روش وجود دارد، گفت: در روش نخست، ماموران قرائت کنتور پس از مراجعه به منازل شماره تلفن همراه مشترک را دریافت و در سامانه ثبت خواهند کرد.
او بیان کرد: در واقع همه مشترکان در سطح کشور میتوانند با ارسال شناسه قبض * 1 که باید به زبان لاتین به شماره 20001521 برای سراسر کشور و سرشماره 10001521 برای مشترکین تهرانی نسبت به ثبت شماره همراه خود در سامانه صدور قبض کشور اقدام کنند.
مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر اضافه کرد: مشترکان میتوانند با مراجعه به سایت شرکت توزیع برق در سراسر کشور نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.
مدقق ادامه داد: همچنین نرم افزار موبایلی در سایت توانیر بارگذاری شده است که مشترکان میتوانند با استفاده از آن علاوه بر دریافت قبوض الکترونیکی، خدمات دیگری را نیز از طریق این اپلیکیشن دریافت کنند. طبق امکان ثبت اطلاعات از طریق تمام نرم افزارهای پرداخت الکترونیکی مانند آپ، روبیکا، سکه و …برای مشترکین سراسر کشور فراهم شده است.
او افزود: هم اکنون بالای 95 درصد اطلاعات همراه مشترکان جمع آوری شده و قرار است از امروز تمامی قبوض به صورت الکترونیکی صادر شود.
سرانجام قبوض برق مستاجران به چه نحوی است ؟
مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر در ادامه با اشاره به اینکه تکلیف مستاجران برای پرداخت قبوض به چه صورت است؟ افزود: خوشبختانه شرکت توانیر هم برای این دست از افراد تدابیری اندیشیده به طوری که چنانچه فردی مالک خانه نیست و مستأجر است، بعد از آنکه از محل مورد نظر نقل مکان کرد، باید شناسه قبض به همراه ستاره 2 را به شماره یاد شده پیامک کند تا فرآیند ارسال قبض آن شماره شناسه متوقف شود سپس شناسه قبض منزل جدید خود به همراه * 1 را مجدد پیامک کند.
به گفته مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر از امروز یک مهر تمامی قبوض برق حذف و از این پس به صورت هوشمند به دست مشترکین خواهد رسید.