اتفاقا بعد از گذشت حدود هفت ماه از فیلترینگ و رقابت بین این 6 پیامرسان درنهایت باید از طرف نهاد یا مرکزی، یک یا دو پیامرسان معرفی میشد تا مردم بتوانند راحتتر از بین پیامرسانهای ایرانی یک اپلیکیشن را انتخاب کنند. معرفی یک یا دو پیامرسان در شرایطی برای کاربران فضای مجازی مفید واقع میشود که معیارهای امتیازدهی و انتخاب هم به مدیران پیامرسانها (برای جلوگیری از اعتراضهای آنها و تنشهای احتمالی در فضای مجازی) و هم به کاربران برای انتخاب بهتر اعلام میشد.
بیتوجهی وزیر به موضوع حمایت از پیامرسانهای داخلی تا جایی پیش رفته است که در روزهای اخیر، پیامرسان ایرانی آی گپ مجبور به واگذاری این پیامرسان به مجموعهای دیگر شد که محمدرسول کاظمی بنیانگذار این پیامرسان در رشتهتوییتهایی توضیحاتی درباره این واگذاری انجام داد. وی در یکی از توییتهای خود به عدمحمایت دولت از این پیامرسان اشاره کرده و نوشته است: «آی گپ برخلاف همه هجمه رسانهها نه وام گرفت نه حمایت دولتی شد و تا ابتدای مهر سال 97 یک و نیم میلیون کاربر فعال را بدون هیچ تبلیغاتی سرویس دهی کرد».