سکوت دولتهای غربی در مواجهه با کشتار بیش از ۵۰ هزار نفر در غزه و هزاران نفر در لبنان و اثر عمیقی بر بخشهایی از جریان روشنفکری داشته و آنها را به تغییر دیدگاه در مورد آرمان شهر غربی وادار کرده است.
علیرضا پناهیان گفت: وقتی در این روزها امثال رئیس جمهور آمریکا سریعاً خود را به اسرائیلیها میرسانند و اظهار حمایت از آنها را میکنند، به معنای آنان است که این سیاستمداران، بردگان دین صهیون هستند.
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد میگوید در همین جشنواره فیلم کوتاه که هم اکنون در تهران و چند شهر ایران برگزار میشود، برای شناسایی استعدادها فعالیت داریم
برخی معتقدند پاپ اقتدار دارد اما قدرت ندارد، پاپ چه مشکلی را توانسته حل کند؟ کجا تأثیر پاپ را میبینیم، امروز پاپ در غرب شبیه یک قناری داخل قفس است.
افرادی که جز تولید نفرت علیه اهلسنت کاری بلد نیستند همانهایی هستند که وقتی جمهوری اسلامی بحق، در برابر ضدانقلاب ایستاده بود و حکم محاربه را در محکمه عدل اجرا میکرد، با کنایه میگفتند: «الملک یبقی معالکفر و لایبقی معالظلم».
ماجرای حجابستیزی دولت فرانسه البته چیز تازهای نیست؛ سالهاست که زنان محجبه از حضور در مدارس و دانشگاهها منع شدهاند و اینها در حالی است که فرانسه همواره مدعی آزادی و دموکراسی بوده است.
محمدعلی کارخانه، جانباز اغتشاشات پاییز 1401 است که آشوبگران قصد جدا کردن سر او از بدنش را داشتند. با این حال مردم جلوی اغتشاشگران را گرفتند و اجازه ندادند این اتفاق بیفتد. در ادامه روایت این جانباز را از شب درگیری بخوانید.
غرب مهد آزادی بیان و ابراز عقیده برای همه مذاهب و عقاید نیست، بلکه بنا بر سیاست یک بام و دوهوا آنجا که پای منافعشان در میان باشد مهد آزادی بیان است.
عاقلانه و منطقی نیست که دین در تمام دورۀ غیبت، معطّل و معوّق بماند و جامعه گرفتار ساختارها و سیاستهای طاغوتی شود، درحالیکه امکان بسیج اجتماعی در راستای برپایی حکومت حقّ و عدل وجود دارد.
رئیس فرهنگستان ادب فارسی گفت: سکولاریسم در غرب دین را کاملاً از سیاست جدا کرد اما انقلاب اسلامی خط بطلانی بر این موضوع کشید و خدشه اساسی بر پیکر سکولاریسم وارد کرد.
گزارش تحلیلی ـ آماری انجمن دانش آموختگان علوم اجتماعی دانشگاه تهران درباره واقعیتهای حجاب در جامعه امروز ایران منتشر شد.
بعد از رحلت امام خمینی، سیل مشتقات سکولاریسم روانه مطبوعات و تولیدات فکری و فرهنگی ایران میشد. اعمِ نحلههای فکریِ سکولار، عبارت بود از لیبرالیسم با تاکید بر مسلمانی، پلورالیسم دینی، دموکراسیخواهی، مشروطهخواهی و....
معاندین بخت برگشته در محرم، با تغییر ریل «تحریم شادی»، خواستار شادی کردن، و تحریم محرّم و لباس مشکی شدند.
عبدالله گنجی مینویسد: امام خمینی(ره) هر نوع نظام غیر دینی را طاغوت و هر نوع اندیشه التقاطی را اسلام آمریکایی میدانستند. دوگانه اسلام ناب و اسلام آمریکایی به عنوان دو گفتمان رقیب در زمان امام آرایش گرفته بودند.
عبدالله گنجی در کتاب موبهمو نوشت: نواندیشی دینی در ایران یک جریان معارض سیاسی است که پشت دین پژوهی مخفی شده و تمام هم غم خود را حمله به بنیانهای معرفتی اسلام سیاسی بنا نهاده.هدف، فاصله مردم و حاکمیت و عرفی کردن دین و معنویت است.
این خطاست که برخی سکولارها فکر می کنند که دولت اسلامی «منسکسازی» میکند تا فرآیند «ملتسازی» را با آن پیش ببرد. این مسیرها در حرکت نظام دینی «اصالت» دارد و «اعتباری» نیست و فارغ از مدرنیزاسیون، این از وظایف حکومت دینی است که اجتماعات بزرگ دینی را «تسهیل» و «بسترسازی» کند تا دینداری در جامعه جذاب شود.
مهمترین افراط سیاسی مهدی نصیری و ناصواب اندیشی پرتناقض او را میتوان مربوط به بدفهمی نسبت به جایگاه سیاسی ولی فقیه و الگوی ولایت فقیه دانست، تناقضهای عجیب او نشان میدهد مبانی دینی و فقهی دربارۀ این موضوع را نمیفهمد.
مهمترین جریان لیبرالیسم در حوزههای علمیه است. برای مقابله با تفکر لیبرالیسم در حوزههای علمیه اقدامی صورت نگرفته است.
دشمن، بخش هر چند کوچکی از مردم را نسبت به نظام، بدبین و دچار سوءظن کرده است. نوعی «بیماری ذهنی» در لایهای از مردم ایجاد شده که در اثر آن، همه چیز را «مختل» و «معیوب» فرض میکنند و علت العلل را نیز «نظام» میدانند. به واقع، در یک جنگ شناختیِ تمام عیار قرار داریم و «کج روایتها»، در حال ربودن «حقیقت ها» هستند.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر انگیزه دینی هیأتیها پای کار اقتصاد بیاید، قطعاً بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.