شعار و آرمان چماقی است که فعالان رسانههای نزدیک به تفکر دهنمکی، مسیر گروههای فشار و ممیزی را تسهیل کنند. تاریخ قضاوت خواهد کرد، کدامیک از مدعیان مردمیبودن، حکومتیتر و شیشلیکخورترند.
میگویند دولت فعلی هم دارد با سینما شبیه همان کاری را میکند که دولت قبل در آخرین ماههای حضورش انجام داد؛ یعنی تلاش برای تعطیل کردن خانه سینما و دولتی کردن ساختار فیلمسازی در ایران.
عدم حل مسائل زیربنایی در خانه سینما و استفاده ابزاری و انتخاباتی از بازگشایی خانه سینما باعث شد تا باز هم تشکیلات صنفی سینمای ایران در برابر دولت قرار بگیرد.
اسامی فیلمهای اکران نوروزی مشخص شد.
جالب است بداندید که محسن امیر یوسفی با ساختن تنها سه فیلم رئیس کانون کارگردان سینمای ایران شدهاست، آن هم فیلمهایی که بیش از آنکه فیلمهای تأثیرگذار و جریانساز باشند، به واسطه حواشی و جنجالهایی که
وقتی در مورد فیلمی صحبت می کنیم که مدتی را در توقیف یا محاق گذرانیده است ، همان ابتدا چند نکته به ذهنمان خطور می کند ، از دلیل و دلایل توقیف و انسداد و ممیزی تا میزان محبوبیت عوامل اثر که بگذریم ، یکی از مهمترین سوالات در این خصوص این گونه مطرح می شود که آیا فیلم یا اثر مورد نظر دچار بحران تاریخ انقضا شده است یا خواهد شد ، اغلب مسائلی که پای ممیزی را به سینمای ما می کشانند عموما (به ترتیب) مواردی سیاسی ، مذهبی ، قومیتی و یا جنسی هستند ، حال باید دید فیلم از بند توقیف و اصلاحیه رسته شد در کدام گروه و دسته فوق حضور داشته و آیا داستان و رویداد قصه اش مبنای زمانی نیز داشته است یا خیر؟
آشغالهای دوست داشتنی با هزینه فارابی ساخته شده است و کارگردان فیلم تمام شده را دوباره به سازمان سینمایی واگذار کرده است، در چنین شرایطی پیگیری مکرر سازنده برای اکران چه دلایل فرامتنی دارد؟
در مراسم تشییع شهید مدافع حرم سعید سیاح طاهری بسیاری از هنرمندان آمده بودند؛ بغض پرستویی شکست و حمید فرخنژاد از خاطرات شهید طاهری گفت.