ز همان دوران پس از جنگ رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها مسئله شبیخون فرهنگی و پس از آن تهاجم فرهنگی را مطرح کردند اما مسئولان غالبا توجهی نکردند و این تهاجم فرهنگی باعث شد تا کودکان و نوجوانان کمکم بخواهند مانند قهرمانان کارتونی خارجی باشند، مانند آنها لباس بپوشند، مانند آنها زندگی کنند و ادبیاتشان را هم به تبع تغییر میدادند. این مسئله ادامه داشت و تا سالهای سال ما منفعلانه تصاویر و طرحهای شخصیتهای کارتونی خارجی را نگاه میکردیم و در خانههایمان پذیرای آنها بودیم.
پوستر سه بعدی با نام «دارا و سارا» برای ارسال به تیم والت دیزنی طراحی شد. این تصویر به تایید استودیو والت دیزنی سه بعدی در کالیفرنیا آمریکا رسید.
ارائه محصولات جانبی مثل عروسک یا طراحی روی لوازم التحریر همزمان با عرضه محصول فرهنگی مثل انیمیشن و برنامه کودک ایرانی، اقدامی درست و به ظاهر کوچک است که سالها، با غفلت از تاثیرات فراتر از متن یک اثر فرهنگی، جدی گرفته نمیشد.
مدیرعامل کانون پرورش فکری از راهاندازی ستاد ویژه دارا و سارا خبر داد و گفت: قرار است شخصیت دارا و سارا به یک جریان فرهنگی تبدیل شوند و فیلم ، پویانمایی و مجموعه تلویزیونی بر اساسشان شکل بگیرد.
جلوگیری از ورود لوازمالتحریر چینی، تاکید بر ترویج این لوازم با نمادهای ایرانی- اسلامی، همکاری آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و دیگر سازمانها مرتبط برای آشنایی کودکان با مشاهیر ایرانی و اسلامی و نیز حمایت از تولیدکنندگان داخلی برای افزایش فرهنگ خرید وسایل ایرانی، شناخت فرهنگ ایرانی با معرفی مفاخر را برای دانش آموزان امکانپذیر میکند.