در راستای گسترش عدالت فرهنگی، اکرانکنندگان مردمی جشنواره فیلم عمار، با راهاندازی پویش فرهنگی «مهمان من باش»، هزینه بلیت تماشای فیلمهای سینمای انقلاب در مناطق کم برخوردار را، با انفاق فرهنگی مخاطبان و علاقهمندان تامین کردند.
استقبال گسترده مردم، نخبگان و منتقدان از این فیلم، نشان داد سینمای انقلاب و دفاع مقدس نه تنها زنده است، بلکه میتواند به سینما و فرهنگ ایران حیات بخشد. نمایش شهادت مهدی و حمید باکری و یاران آنان در «موقعیت مهدی»، گرچه یک تراژدی و سوگواره است، اما خون تازهای به رگهای خشک سینمای این دوران میدمد.
همزمان با آغاز اکران آنلاین «دیدن این فیلم جرم است» سامانه عماریار به این بهانه فراخوانی را منتشر کرده تا مخاطبان، علاوه بر تماشای آنلاین این فیلم در سامانه عماریار، با پاسخ به سوالات، فیلمسازان انقلاب را در تولید آثار ارزشمند با رویکرد نقد مصلحانه در آینده کمک کنند.
خیلیها فکر میکردند یک انقلاب دینی به آن معنا خواهد بود که کرکره سالنهای سینما در ایران پایین میآیند و جو عمومی جامعه قرار است به دوران ماقبل مدرنیسم برگردد.
آژانس شیشهای فیلمی ایرانی به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا و محصول سال ۱۳۷۶ و برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین فیلم در شانزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر است. بر پایهٔ چند نظرسنجی آژانس شیشهای عنوان بهترین فیلم ایرانی پس از انقلاب را بدست آورد.داستان فیلم در مورد یک رزمندهٔ بسیجی است که برای درمان همسنگر خود اقدام میکند ولی با بیمهری مسئولان مواجه میشود.
جواد شمقدری کارگردان سینما و تلویزیون و رئیس سازمان سینمایی در دولت احمدینژاد با حضور در استودیوی خبرگزاری فارس گفت: در سینمای ایران به فیلمی که از مواضع انقلاب دفاع کند، انگ شعاری و غیرهنری میزنند.
بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با اشاره به انتقاد برخی افراد از حضورش در فیلم سینمایی «قلادههای طلا» گفت: «قلادههای طلا» از فیلمهایی است که در تاریخ سینمای ایران میماند.
داوود میرباقری گفت: من برای سلمان حدود بیست سال فكر و زندگیام را صرف كردم. امیدوارم با موضع گیری جدید، مسیر كار مرتفع شود و از باقیمانده عمرم بهره بگیرم و حاصل كارم، مفید و برای مخاطب بسیار جذاب باشد.
حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز با اعلام جایزه «شهید رجایی» برای فیلمهایی درباره سیره مسئول مردمی و نقد مسئولان در بخش فراخوان مردمی نهمین جشنواره عمار، مشارکت کرد.
یوسفعلی میرشکاک می گوید تغییری در اندیشه خود نمی بیند. او با زبان تند و تیزش، تغییر عقایدش را به قیاس از روی نفس دوستان مربوط می کند.
آخرین مهلت ارسال آثار به پانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم «مقاومت» 22 مرداد اعلام شد.
چهارمین نشست تخصصی عصر طنز با موضوع نقدی بر فراگیری کمدی جنسی در سینمای ایران و با حضور علی ملاقلی پور و صادق فرامرزی در حسینیه هنر برگزار شد.
هفدهمین جشن مدیران تولید سینمای ایران به دبیری علی قائممقامی شامگاه پنجشنبه 21 تیر ماه با حضور سینماگران و برخی از سیاستمداران در هتل پارسیان انقلاب برگزار شد.
جهانیان بدانند چه الگوهای غنی معرفتی در تاریخ اسلام چه تحولات در وجوه علمی و دینی ایجاد کردهاند، اما تنها کارکردی که فیلمهای دینی ما به منصه ظهور رساندهاند به همان تعمق محلی و داخلی برمیگردد. بایستی قبول کنیم کاری برای اسلام ناب انجام ندادهایم!
در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت بخش ویژه «جلوهگاه نور» جشنواره را به مسابقه آثار سینمایی، کوتاه و مستند با موضوع انقلاب و تاریخ انقلاب اسلامی باشد اختصاص داده است.
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از باشگاه فیلم سوره حوزه هنری در جمع فیلمسازان جوان این مرکز سینمایی به تماشای نمونههایی از آثار تولیدی این مرکز نشست.
من اخیراً هم این را گفتم «فراماسونری را ساده نبینیم». فراماسونری یک پدیده عجیبی است که پانصد سال مخفی کار کرده؛ بیست سال است در بریتانیا آزاد و علنی؛ و حدود بیست سال است که زنها میتوانند تا پشت در لژ بیایند.
جریان روشنفکری در بدنه رسمی سینمای ایران نفوذ دارد و به ترویج اندیشههای خود میپردازد. این جریان در کنار فعالیت در این بدنه، در سینمای غیر رسمی ایران موسوم به «سینمای زیر زمینی» نیز حضور جدی دارد.
بنیاد فرهنگی روایت فتح و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس فراخوان «پانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت» را منتشر کرد.
ابراهیم حاتمی کیا با حضور در شهر قم در کنار مردم به تماشای فیلم سینمایی به وقت شام نشست.