به گزارش حلقه وصل، علیرضا قدمی پیش از ظهر امروز بهمناسبت هفته ناجا گفت: کار پلیس راه شبانهروزی و برای خدمت به مردم است و تعطیلی ندارد.
وی با بیان اینکه پلیس راه مازندران با توجه به وضعیت استان دارای مأموریتهای سنگینی بوده که شبانهروزی مأمور را درگیر کرده است، اضافه کرد: به جرأت میتوان گفت یکی از سختترین جایگاه خدمت در نیروی انتظامی کشور پلیس راه مازندران است با توجه به اینکه در پلیس راه چند استان خدمت کردم این موضوع را بهعینه لمس کردم.
رئیس پلیس راه مازندران افزود: 70 درصد انرژی پلیس راه کشور بهدلیل وضعیت تردد صرف مازندران میشود.
قدمی با اشاره به اینکه سرعت و دقت در انتشار اخبار بسیار مهم است، گفت: ما برای تحقق دو هدف مهم آموزش و پیشگیری از تصادفات و آرامش افکار عمومی درباره تصادفات خاص نیازمند همکاری رسانهها هستیم.
وی درباره آمارهای متناقض از میزان فوتی در تصادفات تصریح کرد: مرجع رسمی آمار فوتی و مصدومان صحنه تصادفات پلیس و بعد پزشکی قانونی است که در آمادها تناقض را مشاهده میکنیم و باید بدانند مرجع اعلام آمار پلیس است که در برخی موارد رعایت نمیشود.
رئیس پلیس راه مازندران خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم اگر تمامی اقدامات ما منجر به یک فوتی کمتر شود موثر خواهد بود و تمام تلاش خود را در این راه بکار میگیریم.
*همواره باید آنلاین باشیم/ پلیس راه مازندران، نیروی ستادی ندارد
این مسؤول با اعلام اینکه در بین تمامی نیروهای پلیس راه مازندران، نیروی ستادی نداریم و همه عملیاتی هستیم، افزود: همیشه سعی کردیم در دسترس باشیم.
قدمی در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه تا چه زمانی محدودیتهای ترافیکی که بارش را بومیان منطقه بر دوش میکشند در محورهای مازندران باید اجرا شود؟، اظهار کرد: مشکل اصلی در محورهای مازندران عدم تطبیق ظرفیت راهها با حجم تردد خودروها در ایام خاص استان است؛ با توجه به اینکه مازندران، استان توریستی محسوب میشود برابر آمار دستگاههای تردد شمار هر سال تابستان به تابستان و عید به عید شاهد افزایش تردد بیشتر خودروها نسبت به سال قبل هستیم.
*افزایش 26 درصدی تردد خودروها طی شهریور ماه امسال
وی با اشاره به افزایش 26 درصدی تردد خودروها طی شهریور ماه امسال نسبت به مدت مشابه قبل، گفت: این افزایش تردد درحالی رخ داده که راههای ما هیچ تغییری نکرده است و این موضوع منجر به سرریز ترافیک در منطقه خواهد شد.
رئیس پلیس راه مازندران یادآور شد: ترافیک موجب افزایش فشار کاری بر روی دوش پلیس راه، فرسودگی نیروهای پلیس و ایجاد نارضایتی بین مسافران و بومیان میشود.
قدمی بیان کرد: نکته جالب اینکه در میان گذرگاهها هر دو طرف مدعی بوده و نارضایتی را به ما منتقل میکنند هم رانندگان خودروها ورودی و همچنین خروجی ولی اینکه کدام مسیر باید یکطرفه شود با توجه به وضعیت ترافیکی خواهد بود.
*یکطرفه شدن راه؛ انتخاب بین بد و بدتر
وی با اشاره به اینکه اعمال محدودیت یک طرفه در محورهای مازندران، کار خوبی نیست، افزود: در حقیقت این کار انتخاب میان بد و بدتر است که یا باید اجرا شود تا معطلی مسافران بین راهها شود.
رئیس پلیس راه مازندران ادامه داد: در واقع اینکه ترافیک تخلیه نشود یا اصلا محدودیتی اجرا نشود مردم ساعتها درگیر ترافیک شده و در برخی موارد حتی منجر به ایجاد گره ترافیکی میشود که به همین دلیل اجرای محدودیتی یکی از تدابیر فعالی است که با توجه به وضعیت فعلی راهها به بهتر شدن مشکلات ترافیکی کمک میکند.
قدمی با تأکید بر اینکه همواره پیگیر وضعیت محورهای مازندران هستیم، خاطرنشان کرد: متولی این داستان وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راهداری است در واقع کاری که ما میکنیم انعکاس درست این مسائل است در آخرین پیگیری این موضوع منعکس شد.
وی بیان کرد: در آخرین پیگیریها مقاطع حساس و دارای مشکل ترافیکی برخی مقاطع محورهای مواصلاتی مازندران از جمله 15 کیلومتری جاده مرزنآباد، پارک جنگلی تا سه راه چلاو، گزنک، حوزه شهری محور سوادکوه جاده هراز پارک جنگلی پلور گرنک جاده سوادکوه و کیاسر با استانداری مازندران مکاتبه شد که ازطریق وزارت کشور و راه و شهرسازی پیگیر مسائل باشند.
*محورهای مازندران کاربری ملی دارد
رئیس پلیس راه مازندران با اشاره به اینکه محورهای مازندران، جزو راههای استانی نبوده بلکه دارای کاربری ملی است، گفت: جاده کندوان، سوادکوه و هراز در مازندران واقع شده ولی توسط مردم کل کشور دارد مورد استفاده قرار میگیرد.
این مسؤول افزود: همچنین جاده کیاسر با توجه به ذهنیتی که مردم از ترافیک محورهای کندوان و هراز استفاده میکنند از این محور برای تردد بهره میبرند که در ایام خاص برابر با محورهای هراز و کندوان دچار ترافیک میشود.
قدمی تصریح کرد: اجرای برخی طرحها و تعریض جادهای در محورهای هراز و سایر ملی بوده که خیلی کند پیش میروند لازم است چرخه کار سریعتر بچرخد ولی در حال حاضر کندی کار موجب شده مردم دچار مشکل شوند.
*ترافیک وحشتناک هراز در هفته نخست پاییز
وی افزود: پلیس راه باید با پیگیری مستمر همه را حساس کند، به عنوان نمونه در دو هفته گذشته در محور هراز ترافیکی داشتیم که در ایام تابستان و عیدنوروز چنین ترافیکی نداشتیم و واقعا وحشتناک بود؛ ترافیک در تابستان و عید خلاصه نشده بلکه در تمام طول سال است.
رئیس پلیس راه مازندران بیان کرد: در جاده سوادکوه شدیدترین ترافیک را داشتیم که با توجه به تعریض جادهای اثر رفع آن را در وضعیت تردد به عینه مشاهده کردیم.
*سامانه 197، کانال ارتباطی پلیس با مردم
قدمی با بیان اینکه کانالی در نیروی انتظامی برای بررسی درخواستها و شکایات ازطریق شمارهگیری 197 راهاندازی شده است، اضافه کرد: براساس رصد آمار 6ماهه گذشته هشت درصد کاهش انتقاد، یک درصد کاهش شکایات، ۹درصد کاهش درخواست و ۵۲ درصد افزایش تقدیر از نیروهای پلیس را داشتیم.
*احداث 2 پاسگاه جدید در مازندران
وی با اعلام اینکه افزایش تعداد پاسگاهها را در دستور کار داریم، یادآور شد: درحال حاضر16 پاسگاه پلیس راه در مازندران داریم که باتوجه به افزایش جمعیت نیاز به احداث پاسگاههای جدید احساس میشود و از سوی نیروی انتظامی این مهم درحال بررسی است.
رئیس پلیس راه مازندران اظهار کرد: مجوز احداث دو پاسگاه جدید در قطعه چهار آزادراه چالوس و قائمشهر گرفته شده و باید زیرساختها و زمین آن فعال شود که احداث بنا وظیفه وزارت راه و شهرسازی است.