به گزارش حلقه وصل: بررسیهای اخیر نشان میدهد که وضعیت آپدیتهای ویندوز بسیار بد است و درصد قابل توجهی از کاربران، پس از آپدیت ویندوز ۱۰ (آپدیت آوریل 2018) دچار مشکل شدهاند و اصولاً بهروزرسانی ویندوز به یک دردسر برای آنها تبدیل شده است.
این در حالی است که معمولاً بهروزرسانی یک رویه ثابت برای ترمیم برخی نواقص نرمافزارها به شمار میرود ولی اکنون این موضوع برای خود مایکروسافت نیز به یک چالش تبدیل شده است.
موسسه آماری ویچ (Which?) در نظرسنجی از 1100 کاربر متوجه شد که بیش از نیمی از آنها، از آپدیت اخیر ویندوز ۱۰ اظهار نارضایتی دارند.
از کار افتادن رایانه یا دیوایسهای مرتبط با آن و نیز افت سرعت رایانه، اصلیترین گلایههاست.
حتی این آپدیت باعث شده برخی کاربران، سیستم خود را به دست تعمیرکار بسپارند.
هزینه تعمیر برای هر رایانه به طور میانگین 67 پوند (حدود 375 هزار تومان) عنوان شده است.
بیشترین مشکل پیش آمده پس از این بهروزرسانی، «کار نکردن صحیح برنامهها» گزارش شده است و 21 درصد خرابیها در این دسته جای میگیرد.
16درصد اعتراضات نیز به مشکلات سختافزاری مثل از کار افتادن اسپیکرها یا چاپگرها مربوط میشود.
شرکت ویچ از مایکروسافت دعوت کرده در راستای احترام به حقوق مصرفکنندگان، نسبت به جبران خسارت کاربران زیاندیده اقدام کند.
الکس نیل (Alex Neill) یکی از مدیران این موسسه گفته: با گذشت دو سال از تبدیل شدن این مشکل به یک معضل حسابی، مشتریها هنوز از آپدیت این نرمافزار رنج میبرند. آن چه که در قالب یک مشکل فنی آغاز شده، اکنون به یک نقص بزرگ برای خدمات مشتری مایکروسافت تبدیل گشته است.
وی میگوید: مایکروسافت باید با مشتریان خود ارتباط برقرار کند تا این مشکل را برطرف نماید و در صورت لزوم به آنها غرامت پرداخت کند.
مایکروسافت در پاسخ به گلایههای موسسه ویچ، گفته در جستوجوی روشهایی برای حل مشکلات کاربران ویندوز 10 است.
منبع: ایتنا