سرویس پرونده: رهبر انقلاب در دیدار رمضانی با دانشجویان، آنها را به تلاش جدی و همهجانبه برای غلبه دادن گفتمان انقلاب در دانشگاه توصیه نمودند. ایشان در ضمن این بحث فرمودند: «من به همهی آن هستههای فکری و عملیِ جهادی، فکری، فرهنگی در سرتاسر کشور مرتّباً میگویم: هرکدام کار کنید؛ مستقل و بهقول میدان جنگ، آتشبهاختیار.»
فرمان آتش به اختیار رهبر انقلاب در دیدار ۱۷ خردادماه برای خیلیها عجیب بود و شاید برای شما هم سوال ایجاد شده که منظور از آتش به اختیار چیست و مصادیق آن چه کسانی هستند؟ حلقه وصل در پروندهای با همین عنوان به دنبال معرفی مصادیق «آتش به اختیار» است.
روح الله رمضان پور مدیر عامل موسسه تولید نوشت افزار فطرس است و در حاشیه نمایشگاه ایران نوشت گفتگویی داشتیم با این تولید کننده نوشت افزار ایرانی اسلامی که در ادامه خواهید خواند.
رمضانپور گفت: تقریبا 15 سال است که نشر فطرس فعالیت های خود را در زمینه تولید دفاتر و سالنامه شروع کرده و قریب به شش سال است که در مقوله نوشت افزار ایرانی – اسلامی مستمرا فعال است .
وی همچنین افزود : سالهای اولی که فعالیتمان را در زمینه نوشت افزار ایرانی-اسلامی شروع کردیم کسی این سبک از نوشت افزار را نمیشناخت. خودمان شروع به تبلیغات کردیم و محصولاتمان را به بازار شناساندیم ؛ اما از زمانی که این مجمع تشکیل شد و تبلیغات رسانهای بیشتر شد مردم استقبال بهتری از آن را به عمل آوردند.
مدیر عامل موسسه فطرس در پاسخ به کمک مسئولین به گسترش نوشت افزار ایرانی-اسلامی گفت : در حال حاضر بیشتر مسئولین فقط بازدید می کنند ولی در سالهای گذشته در بحث رسانه ای کمک تبلیغاتی شده ولی هیچگاه کمکی به خود تولید کننده ها نشده است و هزینه های موسسات به صورت شخصی تامین میشود.
وی همچنین در مورد کاراکتر ها و شخصیت هایی که لازمه کار آنهاست گفت : مردم ما مردم فهمیده ای هستند. آنها وقتی کاراکتر های ایرانی را بر روی کالا ها می بینند حتما آنها را خریداری میکنند. متاسفانه در حال حاضر در کشور کاراکترهای خوب نداریم. کودکان ایرانی کاراکتر های خارجی را بهتر از کاراکتر های داخلی میشناسند و آن هم بدلیل تبلیغات و پخش رسانه ای قوی ایست که روی کاراکتر های خارجی صورت گرفته است. ما باید شخصیت سازی بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم کالاهای سبک ایرانی-اسلامی بهتری تولید نماییم .
رمضانپور افزود: کاراکتر ها می باید علاوه بر جذابیت بالا استمرار داشته باشند. کاراکتری مثل "چرا " تا چهار سال پیش در تلویزیون بود ولی امسال دیگر هیچ وجودی در تلویزیون ندارد ؛ یا جناب خان که تا سال قبل مطرح بود ولی امسال او هم از تلویزیون رفته است. در مقابل ولی کاراکتر های غربی همواره حضور دارند و کاراکتری مثل بن تن ده سال است که هر روز با شخصیت جذاب تری نسبت به سال قبل وارد بازار میشود و مخاصبان زیادی را به خود جلب میکند.
وی همچنین خاطر نشان کرد :غربی ها با ساخت کاراکتر به فکر کودکان ما آسیب میزنند. تلاش امروز ما برای ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و کار کردن بر روی اسطوره ها و مفاخر ایرانی تنها برای جلوگیری از اینگونه آسیب هاست و انتظار داریم که رسانه ملی و شخصیت های دست اندر کار این حوزه پا به عرصه بگذارند و در این موضوع دخالت کنند تا ما بتوانیم محصولاتمان را برای عرضه به مدارس آماده کنیم.
او در پایان از تاثیر نمایشگاه نوشت افزار ایرانی-اسلامی در گسترش آن گفت : اینگونه نمایشگاه ها برای ترویج فرهنگ ایرانی-اسلامی به صورت مقطعی مفید هستند. برای این نمایشگاه ده روز در رسانه ها تبلیغ میشود ولی برای فراگیر شدن این فرهنگ، تبلیغات ده روزه کافی نیست. ما باید این محصولات را در شهرستانها هم گسترش دهیم کما اینکه در حال حاضر هم محصولاتمان به شهرستانها ارسال میشود ولی برای بیرون کردن فرهنگ غربی از کشور کافی نیست.