معاون وزیر ارتباطات گفت: دو دغدغه در مرحله دوم حمایت از پیام رسانهای داخلی داریم؛ اینکه نیازمندی آنها را تامین کنیم و دوم اینکه بیت المال را بیهوده حرام نکنیم و سخت افزار بخریم که بعداً نتوانند استفاده کنند.
اتفاقا بعد از گذشت حدود هفت ماه از فیلترینگ و رقابت بین این 6 پیامرسان درنهایت باید از طرف نهاد یا مرکزی، یک یا دو پیامرسان معرفی میشد تا مردم بتوانند راحتتر از بین پیامرسانهای ایرانی یک اپلیکیشن را انتخاب کنند. معرفی یک یا دو پیامرسان در شرایطی برای کاربران فضای مجازی مفید واقع میشود که معیارهای امتیازدهی و انتخاب هم به مدیران پیامرسانها (برای جلوگیری از اعتراضهای آنها و تنشهای احتمالی در فضای مجازی) و هم به کاربران برای انتخاب بهتر اعلام میشد.