شماره 95 نشریه فرهنگی، تشکیلاتی «حلقهوصل» همزمان با آغاز سال تحصیلی و فصل فروش نوشتافزار، سراغ این محصول استراتژیک رفته و سابقه تولید نوشتافزار در ایران، تولیدکنندگان برتر و مشکلات این صنف را بررسی کرده است. همچنین نگاهی هم به مقوله کاراکتر و اهمیت تربیت کودک و نوجوان از مسیر تولید محصولات فرهنگی انداخته است.
ایزدخواه تصریح کرد: بازارسازی فرهنگی کمک میکند تا رفتارها تکرار شود به این شکل که محصولاتی نظیر اسباببازی، لباس و سایر محصولات پیرامون آن نماد سبب تکرار رفتارها میشود و در نهایت منجر به تغییر نگرش میشود.
هرچند فهرست مقدس بزودی خود را به مخاطبان نشان خواهد داد، اما این انیمیشن تنها در فرم و محتوا حرفهای عمل نکرده بلکه با ارائه پیوست فرهنگی قدرتمندی به صورت جدی قصد ورود به بازار محصولات فرهنگی را دارد.
حتی در نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی هم بچهها دنبال کاراکتر غربی هستند
یک گروه کوچک و زنانه تصمیم گرفتند با عروسکهای تولیدی خود جای خالی اسباببازی های ایرانی را برای کودکان پر کنند.
در ژاپن محلی در نظر گرفته شده است تا هواداران شخصیتهای انیمیشنی به پرستش شخصیت مورد علاقه خود بپردازند!