مبنای تهاجم رادیو فردا به فیلمسازان داخلی بر اساس انتفاع یا عدم انتفاع مالی از پروژههای بینالمللی سینمایی تعریف میشود. خبرنگار سینمایی رادیو فردا از رسولاف به دلایل کاملا اقتصادی حمایت میکند.
کیمیایی پدر، سینامطلبی، سردبیر سابق بیبیسیفارسی را در برنامه زنده هفت، در گفتوگویی با محمود گبرلو متهم به خیانت میکند و فرج سرکوهی، ستاره سیاسی شبکه فارسی زبان را «پشتکوهی» خطاب میکند.
باران کوثری، نوید محمدزاده و رضا درمیشیان در انتخابات ۱۳۹۶ از حسن روحانی است و این حمایت با مطالبه رفع توقیف عصبانی نیستم صورت پذیرفت.
در روز سوم دو فیلم حماسی توانستند جشنواره را سر حال بیاورند؛ «روز صفر» در خصوص دستگیری عبدالمالک ریگی و «آبادان یازده ۶۰» دربارۀ نقش رادیو نفت آبادان در نجات شهر از دست بعثیها.
آقای مرتضی اصفهانی ما را راهنمایی میکردند، من هر سوالی که داشتم با ایشان مطرح می کردم و دایما پلان به پلان با وی هماهنگ بودیم و پیش میرفتیم.
فعالیت مرتضی اصفهانی در سینما از سال ۹۵ به این سو بسیار پررنگتر شد. شاید این پرکاری از طرفی به فرارسیدن دوران بازنشستگی او برگردد و شاید هم به بیشتر شدن روابطش با اهالی سینما مربوط باشد.
تنابنده در حالی مشهد را جمهوری خودمختار مینامند که مدعی است وزارت اطلاعاتِ دولتِ مورد حمایت او و سایر چهرهها، مانع ارتباط زنده با مهناز افشار شده است.
کمال «ماجرای نیمروز» گفت: متاسفانه عرصه هنر دچار آفتی شده و این آفت بیشتر متوجه تئاتر و سینما دفاع مقدس است و آن اینکه سیاست گذاران و مدیران به مقوله هنر یا سیاه نگاه میکنند و یا سفید و چنین نگاهی به کارهای تولیدی آسیب وارد میکند.