هرچند «زخم کاری2» هرچه به قسمتهای پایانی خودش نزدیک شد توانست ریتم و ضرباهنگ مناسب خود را پیدا کند اما بزرگترین معضل این فصل اساسا نداشتن قهرمان بود و شخصیتی که پایههای فصل دوم منطبق آن استوار شد از اساس قهرمانی فشل و فاقد کنشهای قهرمانانه بود.
شهرام خلج که طراحی چهره پردازی سریال در حال پخش «عاشورا» به کارگردانی هادی حجازیفر را عهده دار است، تاکید دارد: در این سریال اولویت اول شباهت بازیگران به شخصیت های اصلی نبوده و بازی بازیگر برایمان ارجحیت داشت.
فیلمهای سیاسی معمولا سرنوشتی مبهم دارند و نخستین فیلم سینمایی حسین دارابی به نام «مصلحت» یکی از فیلم های توقیفی در این چند سال اخیر بود که توانست نجات پیدا کند و اکنون در حال اکران است.
ایران، یکی از کشورهایی است که متحمل بیشترین ترور طی ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون شده است. ترورها از اولین روزهای انقلاب آغاز شد و همچنان ادامه دارد.
مراحل تولید سریال«حضرت موسی(ع)» به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا با حضور سید محمود رضوی به عنوان تهیهکننده ادامه مییابد.
هادی حجازیفر را اولین بار در «ایستاده در غبار» دیدم. از وجود چنین بازیگری تعجب کردم. جدا از اینکه فیلم را هم بسیار دوست داشتم. با خودم گفتم اگر حجازیفر بازیگر باشد احتمالا ما داریم خاله بازی می کنیم
روح جمعی ایرانی در وضعیت کنونی، هر گونه روایت سینمایی افشاگرانه علیه «مفسدین اقتصادی» را، به ویژه گروههایی که با موجهنمایی و ظاهرسازی و اتصالات درون-حاکمیتی، شبکههای فساد تشکیل می دهند، می پسندد.
در گذر از لایه اول فیلم، صفت «بی همه چیز» گرچه خطاب به «امیر» بر دیوار مقابل مغازه او نوشته شده، اما همه قرائن دال بر الصاق آن بر مردم روستاست، مردمی که در هجوم به بقالی همچون گله کفتار تصویر شدهاند.
سریال زخمکاری فاقد ویژگیهای مولف است و ماحصل دسترنج کارگردانش نیست بلکه حاصل سفارش است و مثل درخت گردو، شیشلیک و درخت گردو به سفارش پسرعموهای جدید محمد حسین مهدویان ساخته شده است.
نمیشود از فاجعه سردشت چیزی شبیه هولوکاست یهودیان در جنگ جهانی دوم قالبگیری کرد، چون اولا آنها بهعنوان کرد مورد حمله قرار نگرفتند، بلکه بهعنوان شهروندان ایرانی موردحمله قرار گرفتند.
بیعدالتی و برخورداری عدهای قلیل در مقابل بیبهرگی اکثریت، غلبه افسردگی در محتوای آثار، بیتفاوتی نسبت به مسائل و آرمانهای ملی در فیلمهای تولید شده هشت سال گذشته آشکار است.
«شیشلیک» اما بیش و پیش از هر چیز، پشتپای محمدحسین مهدویان به دستاوردهای خودش است! فیلم جدید این کارگردان کنجکاوی برانگیز، هیچ اتفاق ویژه یا دستاورد فرمی قابل توجهی ندارد.
سید محمود رضوی تهیه کننده فیلم ماجرای نیمروز با انتشار فیلم بالا نوشت: سلام علیکم، شوخی شوخی، با ماجرای نیمروز هم شوخی؟!!! حالا چون ماه رمضونه و کروناست عیب نداره ! این دفعه را ببینید!
مشکل «عزتی» این است که در حوادث آبان ماه ساکت بود. بعد ازسقوط هواپیما فحشمان نداد. در جشنواره فجر امسال مشکی نپوشید. او هنوز نفهمید که اگر فحش بدهد، عزیزتر میشود.
ملکان و دوستانش باید به شکل جدی سینمای حادثهای روز دنیا را دنبال کنند، حداقل ماجرای نیمروز و شبی که ماه کامل شد را دوباره نگاه کنند.
برای کسانی که دستی بر آتش پژوهش تاریخی دارند، شعف نخستین دیدن فیلمی از تاریخ انقلاب زود فروکش می کند، تا بر اساس خصلت ذاتی خود، یعنی سختگیری در محک عیار تاریخی، با وسواس و حتی بعضا بیرحمی نقد کنند
تساهل مدیران سینمایی و شعبدهبازی داوران، بخش زیادی از جوایز و سیمرغها در خدمت فیلمهای مغایر با منافع ملی قرار میگیرد.
با توجه به آمار فروش فیلمها و تعداد مخاطبان این نتیجه میرسیم که فیلمهای موفق پاییز همانطور که انتظار میرفت «ماجرای نیمروز:رد خون» و«مطرب» بودند. «آخرین داستان» و «منطقه پرواز ممنوع» شگفتی آفریدند و بسیار موفقتر از حد انتظار ظاهر شدند.
تازهترین آمار فروش فیلمهای سینمایی در حال اکران اعلام شد.